شرکت چری تعدادی تصویر از اکسید E08 را منتشر کرده است. این خودرو به عنوان عضوی از سری مدل‌های اکسلانتیکس، در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی خواهد شد.

مشخصات ظاهری چری اکسید E08

اکسید E08 نخستین ثمره همکاری شعبه اروپایی این برند با تیم طراحی شانگهای بوده و تحت تاثیر زبان طراحی Wind Aesthetics 2.0 شکل گرفته است.

تصاویری که اکنون منتشر شده، رندرهای کامپیوتری است، اما طرح نهایی را نمایش می­‌دهد. چراغ‌های جلو و عقب با فرم F، جلوپنجره بزرگ با شباهت به بال‌های پروانه و خط مستقیم پایین شیشه‌­های جانبی، بدنه این خودروی MPV را شکل داده است. حالت خمیدگی بخش جلوی سقف و نصب آینه‌های جانبی، از تلاش طراحان برای کاهش ضریب درگ خبر می­‌دهد. عرض زیاد درهای عقب نیز امکان دسترسی مستقیم به ردیف دوم و سوم را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی چری اکسید E08

از مشخصات فنی اکسید E08 اطلاعی در دسترس نیست، اما از آنجا که این خودرو براساس پلتفرم برقی و جدید چری به نام E0X شکل گرفته است، می‌توان اطمینان داشت که به پیشرانه برقی مجهز شود.

قیمت و برنامه عرضه چری اکسید E08

فعلا نمی‌­توان درباره قیمت اکسید E08 اظهار نظر کرد اما رسانه­‌های چینی، مبلغ 250 هزار یوان (34.550 دلار) را به عنوان قیمت پایه این خودرو اعلام می­‌کنند. اگر چنین رقمی صحت داشته باشد، شانس موفقیت اکسید E08 در برابر رقبای اصلی شامل لی اتو مگا و ایکس پنگ X9 افزایش می­‌یابد.

اکسید اکنون در چین و برخی کشورهای دیگر حضور دارد. دو شاخه این برند یعنی اکسید و اکسید اکسلانتیکس، خودروهای درونسوز، هیبرید EREV و برقی را به فروش می‌­رسانند.

اکسید E08 پس از رونمایی در نمایشگاه خودرو پکن، تا قبل از پایان سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari