کمپانی فورد در سال 1964، محصولی را با نام «ماستنگ» معرفی کرد که اکنون علاقمندان زیادی در سراسر دنیا دارد. خط تولید این پونی‌کار با دو نسخه کانورتیبل و فست‌بک راه‌اندازی شد و مشتریان می‌توانستند از آن به عنوان خودرو اقتصادی استفاده کرده و یا آن را برای مسابقات آماده کنند.

تاکنون نسل‌های مختلفی از ماستنگ عرضه شده‌ و فورد برای سال شصتم تولید آن، نسل هفتم این محصول دوست‌داشتنی را معرفی کرده است. نسل هفتم ماستنگ، اصالت اجدادش را هم در طراحی و هم پیشرانه حفظ کرده است. این خودرو جزء معدود خودروهای جدیدی است که از پیشرانه برقی پرهیز کرده است.

گزارش تصویر از جشن 60 سالگی فورد موستانگ در تهران

در تاریخ 17 آوریل 2024، فورد ماستنگ دوست‌داشتنی 60 ساله شد. پس به همین بهانه، دورهمی ماستنگ‌های ایران با هماهنگی مجموعه «سنترال تیونینگ» و نوشیدنی انرژی‌زا «هپی‌لایف» در تاریخ 31 فروردین‌ماه برگزار شد. درواقع با وجود آن که واردات خودروهایی با موتورهای حجیم و آمریکایی ممنوع است، اما خوشبختانه نسل‌های مختلفی از فورد ماستنگ در کشورمان حضور دارند و با وسواس زیادی نگهداری می‌شوند.

این دورهمی در مجموعه مرکز نمایشگاه هوایی کشور در تهران برگزار شد. این مجموعه با دارا بودن فضایی باز و حضور هواپیماهای قدیمی کشور، محیط جالبی برای برگزاری تولد 60 سالگی ماستنگ بود.

گزارش تصویر از جشن 60 سالگی فورد موستانگ در تهران

در همایش 60 سالگی فورد ماستنگ، نسل‌های اول، دوم و چهارم حضور داشتند. یکی از خودروهای محبوب این دورهمی، ماستنگ Mach-1  مدل 1969 مشکی‌رنگ بود که ظاهر متفاوت و خشنی داشت. در این میان، ماستنگ مک‌وان مدل 1973 و 1970 هم ملاقات کردیم.

مدلی که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود، ماستنگ ملقب به «النور» بود. ماستنگ النور، خودرویی منحصر به فرد از شلبی با مدل سال 1968 است که در یکی از فیلم‌های معروف سینمایی جهان نیز حضور داشته است. اما النوری که در این همایش حضور داشت، داخل کشور خودمان و به دست مالک خوش‌ذوقش به این مدل فیس‌لیفت شده است.

گزارش تصویر از جشن 60 سالگی فورد موستانگ در تهران

در مقابل النور دوست‌داشتنی، نسل دوم ماستنگ است که طرفدار زیادی ندارد و با انتقادهای زیادی همراه بوده است. اما این مدل، یکی از کمیاب‌ترین خودروهای بازار ایران بوده و یک نمونه تمیز از آن در همایش 60 سالگی ماستنگ حضور داشت.

این دورهمی، با بریدن کیک 60 سالگی ماستنگ و جشن تولد آن، حوالی ساعت 15، به پایان رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari