بی وای دی کین (Qin) نخستین بار در سال 2012 عرضه شد. این خودرو که براساس پلتفرم تویوتا طراحی شده بود، پس از فیس‌لیفت اساسی در سال 2019 همچنان تولید می‌­شود. نسل دوم این خودرو هم در سال 2018 و با لقب پرو عرضه شد.

کین همواره یکی از محصولات بسیار موفق بی وای دی بوده به نحوی که فروش آن در سال 2023 از مرز 480 هزار دستگاه هم عبور کرده است. اکنون نوبت به نسل سوم کین رسیده است، تا با پسوند L و با جزئیات بیشتر به مخاطبان معرفی شود.

طراحی بی وای دی کین L

ابعاد بدنه بی وای دی کین L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.83، 1.9، 1.495 و 2.79 متر اعلام شده است. با افزایش 65 و 72 میلیمتری طول و فاصله بین محورها نسبت به مدل قبلی، کین L به بزرگترین نسخه از این خودروی سدان تبدیل شده است.

طراحی بدنه بی وای دی کین L در عین شباهت کلی به نسل قبل، به واسطه تغییراتی در جلوپنجره و چراغ‌ها متمایز به نظر می‌­رسد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 16 تا 18 اینچ استوار می‌­شود.

در فضای کابین بی وای دی کین L با نمایشگر بزرگ لمسی، صفحه نشان‌دهنده دیجیتال، اهرم کوچک تعویض دنده و دریچه‌­های دوتایی تهویه مواجه هستیم.

مشخصات فنی بی وای دی کین L

بی وای دی کین L به نسل پنجم سامانه هیبرید DM-i مجهز شده است. این سامانه از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 101 اسب‌­بخار قدرت و یک پیشرانه برقی تشکیل شده است. وظیفه گردش چرخ‌های جلو برعهده موتور برقی قرار دارد، که در دو نسخه با 163 یا 218 اسب‌­بخار نیرو قابل سفارش است.

مجموعه باتری هم در دو ظرفیت 10.1 یا 15.9 کیلووات ساعت عرضه می­‌شود، که از طریق جریان برق هم قابل شارژ است. بسته به ظرفیت باتری، برد حرکتی بی وای دی کین L در حالت کاملا برقی به 60 یا 90 کیلومتر می‌­رسد.

قیمت بی وای دی کین L

درحال حاضر از جزئیات بیشتر مشخصات فنی این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما بی وای دی با صراحت از عدم تولید نسخه درون‌سوز کین L خبر داده است. رسانه­‌های چینی، قیمت پایه بی وای دی کین L را 120 هزار یوان (16,500 دلار) تخمین می­‌زنند. تولید این مدل در کنار سایر نسخه­‌های کین انجام می­‌شود.

بی وای دی کین L در اواخر آوریل در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari