شرکت فراری همواره با نوآوری در طراحی ظاهری و فنی و حتی نام‌گذاری محصولات خود، مخاطبان را شگفت‌زده کرده است. این شرکت با رونمایی از محصول جدید خود به نام 12Cilindri یا دودیچی چیلندری در میامی، یک بار دیگر این کار را تکرار کرد.

این خودروی 12 سیلندر به عنوان جانشین 812 سوپر فست به یادماندنی، در دو نسخه کوپه و اسپایدر رونمایی شده است.

مشخصات فنی فراری دودیچی چیلندری

یکی از مهمترین ویژگی‌های این خودرو، پیشرانه 6.5 لیتری V12 با زاویه 65 درجه‌­ای سیلندرها و کد فنی F140 است، که نسخه قدیمی‌­تر آن، بیست سال پیش در فراری انزو نصب شد. این نیروگاه تنفس طبیعی با 819 اسب‌بخار قدرت در 9.250 دور بر دقیقه و 678 نیوتن‌متر گشتاور در دورشمار 7.250، می­‌تواند تا 9.500 دور بر دقیقه دوران کند.

فراری دودیچی چیلندری

در این پیشرانه از نیروی کمکی هیبرید خبری نیست و خودروساز ایتالیایی موفق شده است تمامی استانداردهای فعلی آلایندگی را بدون کمک به نیروی الکتریسیته کسب کند. مشابه این پیشرانه با شاتون‌های تیتانیوم، طراحی متفاوت اهرم‌های هیدرولیکی داخل سامانه و همچنین کنترل الکترونیکی تقسیم گشتاور در دنده‌­های سه و چهار، در سال 2021 در مدل 812 کامپتیزیونه هم نصب شده است.

خروجی این نیروگاه قدرتمند از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به محور عقب ارسال می­‌شود. بنابر اعلام فراری، سرعت تعویض دنده‌ها نسبت به 812، 30 درصد افزایش یافته است. با کاهش 5 درصدی ضرایب دنده، شتاب صفر تا صد و دویست به ترتیب به 2.9 و 7.9 ثانیه رسیده است. این اعداد برای نسخه اسپایدر، به ترتیب 2.95 و 8.2 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت هر دو مدل، 338 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

فراری دودیچی چیلندری

کنترل لغزش جانبی و فرمان‌پذیری چهار چرخ، از دیگر فناوری‌های موجود در فراری دودیچی چیلندری به شمار می­‌آید. بنابر اعلام فراری، استحکام شاسی دودیچی چیلندری هم نسبت به 812، 15 درصد افزایش یافته است.

وزن خالص فراری دودیچی چیلندری در دو نسخه کوپه و اسپایدر، به ترتیب 1569 و 1620 کیلوگرم اعلام شده است. به نظر می­‌رسد با پر کردن باک این خودروها، ارقام مذکور به چیزی حوالی 1700 کیلوگرم برسد.

ویژگی‌های ظاهری فراری دودیچی چیلندری

ابعاد بدنه فراری دودیچی چیلندری در تمام جهات به جز فاصله بین محورها، از 812 سوپر فست بزرگتر است. طراحی بدنه این سوپراسپرت ایتالیایی به روما شباهت دارد، هرچند که قطعه مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ‌های جلو و البته فرم کلی بدنه، یادآور 365GTB/4 دیتوناست.

فراری دودیچی چیلندری

بدنه این خودرو بر رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای 275/35ZR21 و 315/35ZR21 استوار شده است. خریدار می­‌تواند از میان تایرهای پایلوت اسپرت S 5 ساخت میشلن یا ایگل F1 ساخت گودیر یکی را انتخاب کند.

طراحی فضای کابین فراری دودیچی چیلندری به فراری پوروسانگوئه شباهت دارد، با این تفاوت که مدل جدید، یک خودروی دونفره است. برخلاف اکثر محصولات جدید این برند، یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی در بخش میانی داشبورد و یک نمایشگر هم در مقابل سرنشین جلو قرار دارد.

فراری دودیچی چیلندری

قیمت فراری دودیچی چیلندری

قیمت پایه فراری دودیچی چیلندری در دو نسخه کوپه و اسپایدر به ترتیب 423 و 466 هزار دلار اعلام شده است. انتظار داریم که همچون سایر محصولات برند فراری در سال‌های اخیر، ظرفیت تولید فراری دودیچی چیلندری برای چند سال آینده تکمیل شده باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari