سئو سایت

گالری: بهترین دانشگاه های جدید جهان در سال 2015 10 تصویر مشاهده گالری
همه ما مدارسی را می شناسیم که در رتبه بندی دانشگاه های جهان در صدر قرار گرفته اند: هاروارد، ییل، MIT و تعداد کمی از موسسات محترم بریتانیایی مانند آکسفورد و کمبریج. موسسات آمریکایی همیشه بر فهرست ها تسلط دارند. اما دانشجویان ماجراجوی آمریکایی و بریتانیایی که برای تجربه چالش برانگیز بین‌المللی آماده هستند، باید فهرستی را که امروز منتشر شده است در نظر بگیرند: تایمز آموزش عالی 100 زیر 50 سال. این فهرستی از 100 دانشگاه برتر جهان است که کمتر از 50 سال قدمت دارند و برای آخرین چهار مورد نزدیک توسط Times Higher Education (THE)، یک مجله هفتگی لندن که بازار چاپ بالاتر را دنبال می کند. از آنجایی که بسیاری از مدارس ایالات متحده و بریتانیا بیش از یک قرن قدمت دارند (تاریخ هاروارد به سال 1636 و آکسفورد به 1096 می رسد)، واجد شرایط بررسی نیستند.
فیل باتی، سردبیر رتبه بندی THE می گوید: «این لیست به عنوان یک نوع فهرست داغ عمل می کند. «این ترکیبی از جوان‌های باهوش و مؤسساتی است که نسل بعدی هاروارد و MIT خواهند بود. این فهرستی مهیج و آینده‌نگر از برخی مؤسسات پویا است.» بسیاری از مدارس بر علم و مهندسی با تمرکز بر یادگیری عملی تأکید دارند که می تواند به محض فارغ التحصیلی دانش آموزان اعمال شود.
دانشگاه شماره 1، École Polytechnique Fédérale de Lozanne، خود را در سال 1969 تأسیس کرد. منشأ آن به مدرسه ای می رسد که توسط دولت سوئیس در سال 1853 تأسیس شد. بیش از یک قرن بعد، یک شعبه از دانشگاه بزرگتر لوزان و سپس در 1978، پردیس خود را در حومه جنوب غربی شهر ساخت. قوی ترین بخش های آن علوم و مهندسی هستند. هنوز توسط دولت سوئیس اداره می شود، اما راکتور هسته ای خود را دارد که از آن برای آموزش فیزیک استفاده می کند. EPFL دارای 9900 دانشجو با احتساب دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و شهریه آن تنها 1300 دلار است. EPFL سال گذشته در جایگاه دوم قرار داشت. این اولین سال است که به عنوان شماره 1.
برخلاف رتبه‌بندی US News & World Report یا سیستم رتبه‌بندی کالج خود فوربس، THE مواردی مانند شرایط ورود، نرخ فارغ‌التحصیلی، امتیازات SAT، رتبه‌بندی استادان توسط دانشجویان یا حقوق فارغ‌التحصیلان را اندازه‌گیری نمی‌کند. در عوض بر دانش و شهرت جهانی تأکید دارد. در دهه گذشته THE همچنین فهرستی از برترین دانشگاه های جهان را منتشر کرده است. از همان روش برای رتبه بندی زیر 50 سال استفاده می کند، هرچند با وزن متفاوت، تاکید کمتری بر اعتبار بین المللی دارد، زیرا مدارس هنوز در حال توسعه شهرت خود هستند. تعداد دفعاتی که از مدارس در تحقیقات دانشگاهی استناد شده است، تأثیر آن استنادها بر سایر تحقیقات، و حجم، درآمد و شهرت تحقیقاتی که مدارس تولید می کنند را محاسبه می کند. همچنین به تعداد مدارک اعطا شده به دانش‌آموختگان و کارکنان دانشگاهی و معیارهای آموزشی مانند نسبت کارکنان به دانشجو نگاه می‌کند و نظرسنجی گسترده خود را با 10000 پاسخ‌دهنده انجام می‌دهد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد روش، اینجا را کلیک کنید.)
از میان مدارس موجود در لیست دانشگاه های جدید، تنها 15 مدرسه در لیست 200 دانشگاه برتر THE رتبه بندی می شوند و خود را به عنوان رقیب مدارس برتر جهان معرفی می کنند. باتی می‌گوید این به این دلیل است که مدارس در فهرست زیر 50 سال کمتر بر بورس تحصیلی تمرکز کرده‌اند و بیشتر به سمت کمک به دانش‌آموزان برای ایجاد مهارت‌های عملی که می‌توانند در محل کار استفاده کنند، به جای برج عاج، جهت‌گیری دارند. باتی می‌گوید: «این مؤسسات زمان کمتری را صرف انجام تحقیقات آسمان آبی می‌کنند و زمان بیشتری را صرف کار مستقیم با کسب‌وکارها بر روی راه‌حل‌های دنیای واقعی برای مشکلات تجاری و ایجاد پیشرفت‌های تکنولوژیکی با نتایج تجاری فوری و مستقیم می‌کنند».
دانشگاه شماره 2 در سه سال گذشته در جایگاه اول قرار داشت و هنوز هم یک مدرسه عالی است: دانشگاه علم و فناوری پوهانگ، معروف به POSTECH، در پوهانگ، کره جنوبی. مرحوم پارک تای جون، رئیس POSCO، یک شرکت بزرگ فولادی واقع در همان شهر، آن را در سال 1986 با سرمایه 1.2 میلیارد دلاری تأسیس کرد. او آن را بر اساس مؤسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا با تأکید بر علم و مهندسی الگوبرداری کرد. تمرکز آن بر توسعه فناوری جدیدی است که می تواند اقتصاد کره را تقویت کند و استعدادهای داخلی تولید کند. تعداد دانشجویان نسبتاً کوچک است، با 1400 دانشجوی کارشناسی و 2100 دانشجوی کارشناسی ارشد، از جمله 115 دانشجوی بین المللی. شهریه فقط 5700 دلار و کل هزینه در سال 9400 دلار است. جمعیت مقطع کارشناسی همگی کره ای هستند، اما تلاش هایی برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر وجود دارد. کلیه دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود.
سومین مدرسه در این لیست، یکی دیگر از دانشگاه های کره ای، مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) در شهر Daejon است. این دانشگاه توسط دولت کره جنوبی در سال 1971 به عنوان یک مدرسه تحصیلات تکمیلی تاسیس شد. برنامه لیسانس در سال 1984 اضافه شد. KAIST تاکید مشابهی بر دو مدرسه برتر در لیست دارد، با تمرکز بر علم و مهندسی. در سال 2009 با یک مدرسه دولتی دیگر به نام دانشگاه اطلاعات و ارتباطات ادغام شد. مانند Postech، KAIST از حمایت شرکت هایی برخوردار است که می خواهند از تحقیقات آن استفاده کنند. همچنین دارای یک خروجی علمی پربار است و مقالات زیادی را در مجلات بین المللی منتشر می کند و توسط دانشگاهیان مورد استناد و اشتراک گذاری قرار می گیرد. KAIST حدود 10400 دانش آموز دارد که 640 دانشجوی بین المللی هستند. این مدرسه برای همه دانش آموزان یارانه شهریه ارائه می دهد. دانشجویان سال اول یک یارانه کامل به ارزش 6400 دلار برای سال تحصیلی دریافت می کنند. دانش آموزانی که معدل 2.7 و بالاتر دارند از یارانه کامل در طول مدت حضور خود در KAIST برخوردار می شوند. کسانی که امتیاز کمتر از 2.7 دارند نصف شهریه خود را یارانه می گیرند. در سال 2013 KAIST رئیس جدیدی به نام Sungo-Mo “Steve” Kang گرفت که در ایالات متحده تحصیل کرد و به عنوان استاد در دانشگاه ایلینوی و به عنوان رئیس دانشکده مهندسی در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز کار کرد.
یکی از مدارسی که به طور قابل توجهی در این رتبه بندی جدید است، دانشگاه Sabanci در استانبول است، یک موسسه خصوصی که توسط گروه میلیاردر خانواده Sabanci، گروه Sabanci، در سال 1994 ایجاد شد. این مدرسه در سال گذشته در لیست نبود زیرا THE اطلاعاتی در مورد مدرسه نداشت. مدرسه امسال به جایگاه سیزدهم رسید. فلسفه سابانچی با مدارس سنتی ترکیه متفاوت است و بر مبادلات بین دانش آموزان و اساتید و تعامل بین رشته های دانشگاهی تاکید دارد. پردیس شیک آن با سرمایه گذاری اولیه 200 میلیون دلاری ساخته شده است و اساتید برجسته ای را از خارج از کشور، از جمله از ایالات متحده، استخدام کرده است که به آنها دستمزد خوبی می دهند و بودجه تحقیقاتی را تامین می کنند. تعداد دانشجویی این دانشگاه 4400 نفر است که 3400 نفر در مقطع کارشناسی هستند. شهریه 17500 دلار است. تمامی کلاس ها به جز دوره های زبان ترکی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
مدرسه ای که در رتبه بندی پیشرفت کرد: دانشگاه فناوری، در سیدنی، استرالیا، که در سال 1988 تاسیس شد، که اساتید و تعداد زیادی از دانشجویان را از خارج از کشور جذب کرده است. از 39100 دانشجوی آن، بیش از یک چهارم، 10700 دانشجوی خارجی هستند. از رتبه 47 به 21 ام رسید. باتی می گوید: «این یک بچه واقعی جدید در بلوک است. “خیلی بسیار خوب عمل می کند.”
دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، که در سال 1965 برای پذیرش تعداد فزاینده ای از دانش آموزانی که در U.C ثبت نام می کنند، تأسیس شد، بالاترین رتبه مدرسه ایالات متحده در رتبه 7 قرار دارد. سیستم. این دانشگاه 30800 دانشجو دارد که 24300 نفر آنها در مقطع کارشناسی هستند. شهریه خارج از ایالت برای یک مدرسه دولتی بالاست و 34100 دلار است. فقط شش مدرسه دیگر در ایالات متحده در این لیست وجود دارد، از جمله U.C. سانتا کروز در شماره 8، دانشگاه تگزاس در دالاس در شماره 16 و دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، شماره 18.
دانش‌آموزان آمریکایی بین‌المللی باید هزینه‌های پایین برخی از دانشگاه‌های برتر جدید را در نظر داشته باشند، به‌ویژه اکنون که مجموع هزینه‌های چهار ساله برای یک مدرسه خصوصی با رتبه بالا مانند دانشگاه شیکاگو بیش از یک چهارم میلیون است. دلار جدای از KAIST، که کل شهریه را برای دانشجویان با معدل قوی پرداخت می کند، دانشگاه فرانسوی در 10 دانشگاه برتر THE، دانشگاه پاریس-سود، تنها 200 دلار شهریه دریافت می کند.
باتی می‌گوید فهرست زیر 50 سال نشان می‌دهد که دنیای آموزش عالی چقدر در حال تغییر است، زیرا بخش خصوصی و دولتی در بسیاری از کشورهای خارج از ایالات متحده و بریتانیا در دانشگاه‌های جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند. او دانشجویان آمریکایی و بریتانیایی را تشویق می کند که هم در مقطع کارشناسی و هم کار کارشناسی ارشد خود را در خارج از کشور انجام دهند. او می‌گوید: «اگر دانش‌آموز جاه‌طلبی هستید، می‌توانید در سنگاپور یا هنگ کنگ تحصیلات عالی دریافت کنید. “شما در قلب درک فرهنگی شرق و در مرکز اقتصادهای رو به رشد شرق قرار خواهید گرفت.”
برای دیدن 10 لیست برتر از بهترین دانشگاه های زیر 50 سال و برای لیست کامل 100 مدرسه THE، اینجا را کلیک کنید.
سوزان آدامز در فوریه 2018، شغل جدیدی را در مدیریت و نوشتن پوشش تحصیلی فوربس به عهده گرفتم. من دو سال قبل را در تیم کارآفرینان گذراندم و شش سال بعد برای کانال رهبری نوشتم. ماموریت من با آموزش کشف تقاطع آموزش و تجارت است. من مشارکت کنندگان را جذب می کنم و همچنین به دنبال داستان های خودم هستم. من از سال 1995 در فوربس بودم و در مورد همه چیز از کتاب گرفته تا میلیاردرها می نوشتم. از جمله داستان های مورد علاقه من: اولین میلیاردر سیاه پوست آفریقای جنوبی، پاتریس موتسپه، و غول الماس جواهرات بریتانیایی، لورنس گراف، که هر دو ثروت عظیم خود را از هیچ ساخته اند. در مجله فوربس، بخش سبک زندگی را نیز ویرایش می‌کردم و نظرات افرادی مانند جان بوگل و گوردون بتون را ویرایش می‌کردم. من کارم را در فوربس از طریق یک اقتصاددان برجسته آزادی‌خواه، سوزان لی، به دست آوردم، که او را در مک‌نیل/لِرر نیوز‌هور در تلویزیون قرار می‌دادم. قبل از آن من به حقوق و وکلای یک روزنامه نگار، مدیر وظیفه خشن و بهترین معلمی که یک خبرنگار جوان می توانست داشته باشد، استیون بریل، پرداختم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط autokhabari