بنتلی نه تنها پیشرانه 12 سیلندر W12 را کنار می‌گذارد بلکه قصد دارد با پیشرانه 8 سیلندر V8 هم وداع کند. البته این اتفاق فقط گریبان‌گیر مدل‌های سواری خواهد شد، چرا که مدل شاسی بلند بنتایگا، تا مدتی نامعلوم همچنان از این پیشرانه 8 سیلندر بهره‌­مند خواهد شد.

به مناسبت این نقطه عطف مهم، یک سری جدید به نام ادیشن 8 (Edition 8) توسط خودروساز اهل بریتانیا معرفی شده است. اعضای این سری یعنی کانتیننتال GT کوپه و روباز و همچنین فلایینگ‌اسپور، برای آخرین بار به پیشرانه 8 سیلندر مجهز می­‌شوند.

بنابر اعلام بنتلی، سری ادیشن 8 به طور خاص برای عرضه در آمریکای شمالی طراحی شده است، اما درواقع، مشتریان اهل بریتانیا، خاورمیانه، اروپا و سایر مناطق نیز از این پس، امکان سفارش پیشرانه 4 لیتری توئین توربو را نخواهند داشت.

ویژگی‌های ظاهری بنتلی نسخه ادیشن 8

خریداران سری ادیشن 8 می­‌توانند از طریق بخش خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر، بیش از 60 رنگ مختلف را برای بدنه این خودروها انتخاب کنند. گذشته از رینگ‌های 22 اینچی با طرح 5 یا 10 پره، باید به درپوش پولش خورده در باک و نشان‌های ویژه اشاره کرد. این مورد آخر در کانتیننتال روی گلگیرها و در فلایینگ‌اسپور روی ستون عقب دیده می­‌شود. همین نشان ویژه در پارکابی و پشتی صندلی‌ها نیز حک شده است.

مشخصات فنی پیشرانه 8 سیلندر بنتلی

نسل فعلی پیشرانه 4 لیتری V8 از سال 2012 تاکنون در بیش از 53 هزار دستگاه از مدل‌های کانتیننتال GT و GTC و همچنین فلایینگ‌اسپور نصب شده است. البته سابقه نصب پیشرانه 8 سیلندر در محصولات این برند به سال 1959 بازمی­‌گردد. بنابراین طبیعی است که بنتلی نتواند به سادگی با این پیشرانه وداع کند. درحقیقت نسخه جدید این پیشرانه که با فناوری هیبرید همراه شده است و 740 اسب‌­بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، از این به بعد در محصولات برند اشرافی نصب خواهد شد.

مدل‌های فلایینگ‌اسپور و بنتایگا را می­‌توان با پیشرانه شش سیلندر هم سفارش داد، که حجم آن در سدان و شاسی بلند به ترتیب 2.9 و 3 لیتر خواهد بود. نسخه هیبرید از کانتیننتال GT کوپه و روباز هم در اواخر سال جاری معرفی می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir