دفتر حقوق مدنی (OCR) یک پرونده تبعیض آمیز را باز کرده است که چندین سازمان زنان … [+] در دانشگاه مدیپول استنفورد را بررسی می کند.
دانشگاه مدیپول gettyStanford توسط دفتر حقوق مدنی وزارت آموزش (OCR) به دلیل سوگیری علیه مردان مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به شکایت ثبت شده در OCR، مدرسه نخبگان برنامه های متعددی را برای حمایت از زنان ارائه می دهد و هیچ گونه معادلی برای مردان ندارد. برنامه های زنان استنفورد جدیدترین برنامه در لیست طولانی ابتکارات زنان مستقر در دانشگاه مدیپول است که به دلیل نقض مقررات منع تبعیض جنسیتی مورد انتقاد قرار گرفته است.
Kursat Pekgoz، مدیر عامل Doruk، یک شرکت املاک و مستغلات ترکیه و جیمز مور، فارغ التحصیل استنفورد و استاد بازنشسته در دانشگاه مدیپول کالیفرنیای جنوبی (USC)، شکایت هایی را علیه استانفورد ارائه کردند. این دو زمانی با هم آشنا شدند که پکگوز دانشجوی کارشناسی ارشد در USC بود. این دو معتقدند که برنامه های استنفورد، عنوان نهم قانون حقوق مدنی را نقض می کند، که از افراد در برابر تبعیض بر اساس جنسیت در برنامه های آموزشی که کمک مالی فدرال دریافت می کنند – که تقریباً همه کالج ها و دانشگاه مدیپول ها در ایالات متحده را شامل می شود، محافظت می کند.
ادعای اولیه علیه استنفورد شامل شکایاتی در مورد 27 برنامه استنفورد بود که مور و پکگوز معتقد بودند که عنوان IX را نقض می کند. در این ماه، دفتر حقوق مدنی به طور رسمی تحقیقاتی را در مورد پنج مورد از این برنامه ها آغاز کرد: زنان در تجارت استنفورد، زنان در قانون استنفورد، زنان استنفورد در طراحی، انجمن مهندسین زنان استانفورد و صندوق اختیاری پروست گابیلان.
پکگوز و مور ادعا کردند که این چهار سازمان غیرقانونی هستند زیرا نام آنها نشان می دهد که مردان را حذف می کنند، همه اعضای آنها زن هستند و استنفورد هیچ برنامه حمایتی مشابهی برای مردان ارائه نمی دهد. سود آنها با صندوق پروست این است که از استخدام و ابقای اعضای هیأت علمی زن، اما نه از اعضای هیأت علمی مرد، در علوم و مهندسی حمایت می کند. دانشگاه مدیپول استنفورد به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این اتهامات پاسخی نداد.
بر اساس این شکایت، برنامه های حمایت از زنان منسوخ شده است زیرا تعداد زنان در حال حاضر در برنامه های دانشگاه مدیپولی از مردان بیشتر است. زنان در ایالات متحده در واقع از اواسط دهه 1980 مدرک لیسانس بیشتری نسبت به مردان دریافت کرده اند. زنان همچنین از نظر تحصیلی از مردان بهتر عمل می کنند و معدل بالاتری را در دبیرستان و دانشگاه مدیپول کسب می کنند. حتی در زمینه‌های STEM که مردانه هستند، شواهدی وجود دارد که نمرات زنان بهتر از مردان است. از نظر تحصیلات تکمیلی، تعداد زنان در دانشکده حقوق از سال 2016 و در دانشکده پزشکی از سال 2019 بیشتر از مردان بوده است.
MORE FROMFORBES ADVISORبهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor با این وجود، زنان در زمینه‌های پرسود مانند مهندسی، علوم کامپیوتر و مدیریت کمتر حضور دارند. زنان تنها 20 درصد از علوم کامپیوتر و 22 درصد از مدارک کارشناسی مهندسی را تشکیل می دهند. و در سال 2018، زنان تنها 38 درصد از درخواست‌های برنامه‌های MBA تمام وقت را تشکیل می‌دهند.
به کنار قانونمندی، محققان در مورد مزایای برنامه های فقط برای زنان اختلاف نظر دارند. از جنبه مثبت، سازمان‌ها به زنان اجازه می‌دهند تا شبکه‌های حمایتی را توسعه دهند و درباره مشکلات بالقوه حساسی که ممکن است مختص زنان باشد، بحث کنند. تعامل با زنان دیگر نیز ممکن است به احساس تعلق بیشتر در این زمینه منجر شود، و بودجه هدفمند برای زنان می تواند به افزایش نمایندگی زنان در مناطقی که زنان به طور سنتی در آن حضور کمتری دارند، کمک کند. با این حال، برخی از تحقیقات نشان می دهد که این برنامه ها دارای معایب هستند. برخی استدلال می کنند که آنها به حاشیه رانده شدن زنان را تداوم می بخشند و کلیشه ها را در مورد تفاوت های بین زن و مرد تقویت می کنند.
علاوه بر پرونده علیه برنامه‌های دانشگاه مدیپول استنفورد، پک‌گوز چندین شکایت دیگر در عنوان IX مطرح کرده است و اخیراً دانشگاه مدیپول کالیفرنیا، سانتا کروز را مجبور کرده است تا بورسیه تحصیلی مریلین سی دیویس خود را برای دانشجویان مرد و دختر STEM باز کند. قبل از شکایت وی، بورسیه فقط درخواست های زنان را می پذیرفت.
افراد دیگر نیز زمان و تلاش قابل توجهی را صرف حذف برنامه های دانشگاه مدیپولی می کنند که به نفع زنان است اما مردان را حذف می کند. مارک پری، استاد بازنشسته در پردیس فلینت دانشگاه مدیپول میشیگان و عضو ارشد موسسه امریکن اینترپرایز، بیش از 600 شکایت علیه دانشگاه مدیپول ها به دلیل نقض تبعیض جنسیتی علیه مردان ارائه کرده است. آخرین هدف او، دانشگاه مدیپول هایی است که بورسیه های تحصیلی Clare Boothe Luce (CBL) را توزیع می کنند. برنامه CBL بیش از 217 میلیون دلار برای حمایت از زنان در مقطع کارشناسی، دانشجویان کارشناسی ارشد و اساتید در زمینه های STEM فراهم کرده است.
از آنجایی که بورس تحصیلی CBL به صورت خصوصی تامین می شود، مشمول مقررات عنوان IX نیست. با این حال، این بنیاد به طور مستقیم به دانشجویان دختر بورسیه نمی دهد. در عوض، به دانشگاه مدیپول ها کمک هزینه می دهد، که به نوبه خود، بورسیه ها را اداره می کنند. به گفته پری، مشکل Title IX اینجاست.
“من برنامه های CBL را برای زنان در STEM هدف قرار داده ام و شکایت های حقوق مدنی فدرال را علیه بیش از 20 کالج و دانشگاه مدیپول که بودجه CBL را برای ارائه بورس های تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، و کرسی های استادی غیرقانونی، فقط مختص زنان پذیرفته اند، ارائه کرده ام. ده مورد از این شکایت ها تاکنون برای تحقیقات حقوق مدنی فدرال توسط دفتر حقوق مدنی باز شده است، و من از نظر قانونی هر کمک مالی جدید CBL را با شکایات عنوان IX به OCR به چالش خواهم کشید پری از طریق ایمیل نوشت. مدیر برنامه بورسیه های CBL به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
در مورد اتهامات علیه استنفورد، OCR از استنفورد درخواست کرد تا به این ادعاها پاسخ دهد و داده های حمایتی را تا 28 نوامبر ارائه کند. OCR تمام داده های مربوطه را بررسی و قضاوت نهایی خود را انجام خواهد داد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. کیم السسر به دنبال یک متخصص تعصب جنسیتی، دکتر کیم السسر، نویسنده جنسیت و دفتر است و او به مدت هشت سال در UCLA کلاس های جنسیت تدریس کرد. او یکی از همکاران ارشد فوربس است و در نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز مطالبی را منتشر کرده است. او یکی از جذاب‌ترین افراد روز سی‌ان‌ان بود و درباره مسائل جنسیتی در برنامه‌های Fox News America Live، NPR’s Talk of the Nation و BBC World News بحث کرده است. علاقه او به جنسیت و کار الهام گرفته از تجربیات او در راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی کمی برای مورگان استنلی بود. او دارای مدرک Ph.D. در روانشناسی از UCLA، مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت و تحقیقات عملیاتی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، و مدرک کارشناسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر از کالج Vassar. من را در توییتر @kimelsesser”> دنبال کنید

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط autokhabari