برند ایتالیایی سازنده اسکوتر یعنی لامبرتا (Lambretta) از بازگشت مجدد به بازار مالزی خبر داده است. این برند که به عنوان رقیب قدیمی وسپا در فاصله سال‌های 1947 تا 1972 فعال بود، در سال 2017 دوباره به زندگی بازگشت.

این شرکت در سال 1947 و توسط فردیناندو اینوچنتی (Ferdinando Innocenti) تاسیس شد. ایشان مالک برند اینوچنتی بود که خودروهای مینی و آستین 1100 را نیز در ایتالیا مونتاژ می­‌کرد. اما نام لامبرتا از منطقه لامبرات و رودخانه لامبرو در حومه شهر میلان برگرفته شده است، در حالی که در افسانه­‌های محلی این منطقه، از لامبرتا به عنوان نام یک پری دریایی یاد می­‌شود.

بازگشت لامبرتا به بازار اسکوتر

یکی از مهم‌ترین محصولات این برند در دهه 60 میلادی، لامبرتا SX بود در حالی که دو مدل GP و DL200 که توسط استودیو برتونه طراحی شده بود، با استقبال بالایی توسط مشتریان روبرو شدند.

اکنون سه مدل G350 , X250 و V200 توسط لامبرتا عرضه می­‌شود. سابقه فعالیت لامبرتا در مالزی به دهه 60 میلادی بازمی­‌گردد، اما این برند ایتالیایی قصد دارد در دوره جدید حضور خود در این کشور، 5 نمایندگی فروش در شهرهای مختلف راه‌اندازی کند.

مشخصات فنی اسکوترهای لامبرتا

لامبرتا G350 به پیشرانه تک-سیلندر 4 سوپاپ EFI با حجم 330 سی‌سی مجهز شده است، که 27 اسب‌­بخار قدرت و 27 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

اما لامبرتا X250 به پیشرانه 275 سی‌سی با 25 اسب‌­بخار قدرت و 27 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. همچون اکثر اسکوترهای ‌این رده، در X250 هم خروجی پیشرانه از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

بازگشت لامبرتا به بازار اسکوتر

لامبرتا V200 هم به پیشرانه تک-سیلندر به حجم 168 سی‌سی مجهز شده است. همان‌طور که قبلا اشاره شد، این مدل فعلا در مالزی عرضه نمی‌شود.

لامبرتا G350 و  X250 هر دو به چراغ‌های LED، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS و درگاه USB مجهز شده‌­اند. نمایشگر LCD لامبرتا X250 در لامبرتا G350 به TFT-LCD  تغییر می­‌کند.

تمامی اسکوترهای ساخت لامبرتا براساس شاسی نیمه-مونوکوک فولادی طراحی شده‌­اند.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir