در جریان کنفرانس صنعت دیجیتال روسیه، 3 محصول جدید برند ولگا هم رونمایی شده است.

ولگا (GAZ Volga) از میانه دهه 50 میلادی تا سال 2010 مشغول به کار بود. همچون تمامی خودروسازان روسی، این برند هم به جز روسیه و کشورهای بلوک شرق، نتوانست در بازارهای دیگر موفقیتی کسب کند. با وجود تلاش برای بقا از طریق مونتاژ کرایسلر سبرینگ با برند ولگا، این شرکت در سال 2010 به پایان راه رسید. اکنون به نظر می­‌رسد همچون برند مسکوویچ که با کمک جک (JAC) به حیات برگشته، ولگا هم به یاری یک خودروساز چینی دیگر دوباره متولد شده است.

هرچند نام شریک چینی ولگا به صورت رسمی اعلام نشده است، اما به راحتی می­‌توان دریافت که با محصولات چانگان مواجه هستیم، که با اسامی ولگا C40 (سدان)، K30 و K40 (کراس‌­اور) معرفی شده­‌اند.

ویژگی ظاهری خودروهای ولگا

ولگا C40 به عنوان یک خودروی سدان با طول و فاصله محوری 4.8 و 2.77 متر، درواقع همان چانگان ریتون پلاس است.

ولگا K40 نسخه تغییریافته از چانگان یونی-زد یا اوشان Z6 با طول و فاصله محوری 4.699 و 2.795 متر است، که در رده جیلی اطلس قرار می­‌گیرد درحالیکه ولگا K30 با طول و فاصله محوری 4.49 و 2.715 متر، همان چانگان X5 پلاس است، که البته تحت برند اوشان هم عرضه شده و در کلاس چری تیگو 7 پرو مکس قرار می­‌گیرد.

به جز لوگوی ولگا و جلوپنجره کروم با اجزای عمودی، هیچ تغییر ظاهری دیگری بر این خودروها اعمال نشده است.

مشخصات فنی خودروهای ولگا

بنابر اطلاعات اولیه، هر سه محصول ولگا به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 188 اسب­‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر مجهز خواهند شد. هر سه خودرو در چین به صورت محرک-جلو عرضه می‌شوند. البته برای آگاهی از اطلاعات بیشتر درباره این خودروها فعلا باید منتظر بمانیم.

مونتاژ این خودروها به زودی در تاسیسات سابق فولکس واگن و اشکودا در نیژنی نووگورود آغاز می­‌شود. البته از سال 2025، فرآیند جوشکاری و رنگ‌آمیزی قطعات هم اضافه خواهد شد.

بنابر اعلام رسمی ولگا، 60 میلیارد روبل (تقریبا 600 میلیون دلار) برای آغاز به کار مجدد این تاسیسات سرمایه‌گذاری شده است. روابط عمومی ولگا ضمن اشاره به اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفر در این تاسیسات، بر افزایش داخلی‌سازی قطعات در عین حفظ کیفیت، تاکید کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir