دایون هانگ H9 در راه بازار ؛ گران تر از ولوو XC90 و ب ام و X5!

شرکت یوان هانگ اوتو که زیرمجموعه خودروسازی دایون محسوب می‌شود، عرضه شاسی بلند برقی H9 را آغاز کرد. این شاسی بلند پرچمدار در سه نسخه به فروش می‌ رسد. مدل پایه که بردی برابر با ۶۵۰ کیلومتر دارد، با پرداخت ۴۱۰ هزار یوان قابل خرید است. این رقم با نرخ روز ارز معادل ۳.۲۵ میلیارد تومان می‌ شود.

یوان هانگ اتو، برند نوپای گروه دایون

یوان هانگ اتو در سال ۲۰۲۲ با هدف عرضه خودروهای تمام الکتریکی لوکس توسط گروه خودروسازی دایون پایه‌ گذاری شد. با اضافه شدن H9 به خطوط تولید، این برند نوپا حالا چهار مدل را در سبد محصولات خود دارد. سه مدل قبلی این برند عبارتند از دو سدان Y6 و Y7 و یک کراس اوور با نام H8. به گفته رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی دایون، یوان هانگ امسال باید بتواند ۳۰ الی ۵۰ هزار دستگاه از تولیدات خود را به مشتریان تحویل دهد. برای سال بعد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای این برند جدید هدف گذاری شده است.

دایون هانگ H9 در راه بازار ؛ گران تر از ولوو XC90 و ب ام و X5!

ابعاد یوان هانگ H9

یوان هانگ H9 در دسته کراس اوورهای بزرگ قرار می‌ گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۲۲۰، ۲۰۱۵ و ۱۷۶۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۳۱۲۵ میلیمتر می‌ رسد. طبق اطلاعات موجود این کراس اوور لوکس زاویه ورود و خروج ۱۸ و ۲۱ درجه‌ ای دارد. بنابراین نباید خیلی روی توانایی‌ های آفرود آن حساب باز کرد.

دایون هانگ H9 در راه بازار ؛ گران تر از ولوو XC90 و ب ام و X5!

طراحی بیرونی

در نمای روبرو، یوان هانگ H9 طراحی قابل قبولی دارد. همانند دیگر خودروهای مجهز به پیشرانه برقی، این کراس اوور درشت اندام نیز فاقد جلوپنجره سنتی است و به جای این المان از یک پنل یکپارچه با سپر استفاده شده؛ با وجود این، در قسمت پایینی سپر دو شکاف بزرگ به چشم می خورد. برای اشاره به ماهیت لوکس این خودرو، یک قطعه کرومی عریض روی سپر و کمی پایین تر از کاپوت نصب شده است. در حد فاصل این قطعه و کاپوت، پنلی متشکل از چراغ های LED کوچک قرار دارد.

دایون یوان هانگ H9 در نمای جانبی، از طراحی سیالی برخوردار است. تقریباً تمامی پنل های به کار رفته در این نما، صاف و بدون خطوط تیز هستند. برای بهبود آیرودینامیک دستگیره های در کشویی بوده و هنگام حرکت با بدنه هم سطح می شوند. کروم کاری حاشیه شیشه ها به بیننده یادآوری می کند که با مدلی لوکس سر و کار دارد.

در نمای یوان هانگ H9، علی رغم سادگی المان ها، همه چیز با هم هماهنگ است و نمی توان ایرادی پیدا کرد. چراغ های اصلی از نوع به هم پیوسته بوده و از طریق یک نوار باریک به هم متصل شده اند. درست چسبیده به این نوار یک قطعه کرومی نصب شده تا نمای عقب هم دارای چنین قطعه ای باشد!

طراحی داخلی و امکانات

در داخل کابین یوان هانگ H9 استفاده از ترکیب رنگ مشکی و نارنجی فضای جذابی را پدید آورده است. بدون شک شاخص‌ ترین ویژگی این بخش نمایشگر عمودی ۱۷.۳۸ اینچی موجود در قسمت میانی داشبورد است. این نمایشگر آنقدر اندازه بزرگی دارد که داشبورد را به کنسول میانی متصل کرده است. مثل شمار زیادی از خودروهای جدید چینی، سیستم سرگرمی اطلاع رسانی H9 هم پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز شده، سیستم عامل هم ساخت شرکت علی بابا بوده و AliOS نام دارد!

دایون هانگ H9 در راه بازار ؛ گران تر از ولوو XC90 و ب ام و X5!

صندلی‌های چرمی، نمایشگر اختصاصی سرنشینان عقب، نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۲۵۶ رنگ متنوع، سیستم صوتی با ۲۷ بلندگو، دستیار صوتی، اپلیکیشن کنترل از راه دور، ورود بدون کلید، سیستم تشخیص چهره و فناوری خودران سطح ۲ از ویژگی‌ها و امکانات اصلی یوان هانگ H9 هستند.

محصول جدید گروه دایون به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌ تواند شش سرنشین را با خود حمل کند. در هر ردیف، این کراس اوور از دو صندلی مجزا بهره‌ مند است.

مشخصات فنی دایون یوان هانگ H9

پیشرانه یوان هانگ H9 در هر سه نسخه، دو موتوره است و تمامی چرخ‌ های آن محرک هستند. این پیشرانه دو خروجی متفاوت دارد. در مدل پایه میزان خروجی به ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور می‌ رسد. اما در نسخه قوی‌ تر این پیشرانه توانایی تولید ۶۹۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، یوان هانگ H9 قادر است صفر تا صد را در زمان ۳.۸ ثانیه طی کرده و به نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

دایون هانگ H9 در راه بازار ؛ گران تر از ولوو XC90 و ب ام و X5!

یوان هانگ H9 با سه باتری ۹۸، ۱۲۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعتی قابل انتخاب است. بر اساس استاندارد چینی CLTC این باتری‌ ها به ترتیب برای پیمایش ۶۵۰، ۸۴۰ و ۹۵۰ کیلومتر مسافت کفایت می‌ کنند. برای رانندگی با این کراس اوور لوکس و پرچمدار هفت حالت مختلف تعریف شده که عبارتند از اسپرت، اقتصادی، راحت، آفرود، پیست، برف و شخصی‌ ساز.

قیمتی فراتر از کراس اوورهای معروف اروپایی و ژاپنی

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مدل پایه از یوان هانگ H9 قیمتی برابر با ۴۱۰ هزار یوان یا ۳.۲۵ میلیارد تومان دارد. مدل پرچمدار هم ۵۲۰ هزار یوان قیمت گذاری شده، این رقم معادل ۷۳ هزار دلار یا حدوداً ۴.۱ میلیارد تومان می‌ شود. بد نیست بدانید  در سایر کشورها با چنین بودجه ‌ای می‌ توان مدل‌ هایی مثل ولوو XC90، ب ام و X5 و لکسوس GX را خریداری کرده و بودجه باقیمانده را صرف گشت و گذار یا خرید سایر لوازم نمود!

source

توسط autokhabari.ir