منتشر شده در 12 خرداد 1403 ساعت 18:00


کمپانی آلمانی ب ام و اخیراً یک سگ رباتیک پیشرفته به کارخانه Hams Hall اضافه کرده است. این سگ رباتیک ساخت شرکت معروف بوستون داینا میکس بوده و وظیفه دارد بر عملکرد بهینه، سلامت ماشین آلات و کیفیت نظارت کند!

به گزارش آخرین خودرو, کارخانه Hams Hall در انگلستان واقع شده و موتورهای شرکت ب ام و در آن مونتاژ می‌ شوند. این کارخانه سالانه حدود ۴۰۰ هزار موتور برای استفاده در محصولات ‌ب ام و و مینی تولید می‌ کند. سگ رباتیکی که در این کارخانه مشغول به کار است، اسپاتو (SpOTTO) نام دارد. نام این ربات از گوستاو اتو، یکی از بنیانگذاران ب ام و و پسرش نیکولاس که مخترع موتور درون سوز چهار زمانه بود، اقتباس شده است.

ب ام و با این سگ‌ رباتیک بر کارخانه خود نظارت می کند

اسپاتو به انواع سنسورهای تصویری، حرارتی و آکوستیک مجهز شده تا ایراداتی مثل داغ کردن ماشین آلات و یا نشت هوای تحت فشار را تشخیص دهد. اگر این ایرادات کشف نشوند، ممکن است خطوط تولید کارخانه بخوابد. ضمن اینکه در صورت عدم توجه به سلامتی ماشین آلات و دستگاه‌ ها، طبیعتاً راندمان کارخانه پایین می‌ آید.

مثل دیگر ربات‌ های هوشمند کمپانی بوستون داینامیکس، اسپاتو هم بسیار پیشرفته بوده و درک بالایی از محیط اطراف خود دارد. این سگ رباتیک به راحتی می‌ تواند از بین موانع عبور کند و یا از پله‌ ها بالا برود. به گفته ب ام و، داده‌های جمع آوری شده توسط اسپاتو نسخه ای دیجیتال از کارخانه Hams Hall را ایجاد می‌ کند. این خودروساز آلمانی تاکید دارد هیچ داده ای از کارکنان و پرسنل فعال در این کارخانه توسط اسپاتو گردآوری نمی‌ شود.

شایان ذکر است شرکت بوستون داینامیکس در سال ۲۰۲۰ توسط هیوندای خریداری شد. این خودروساز کره‌ ای با پرداخت ۹۲۱ میلیون دلار بوستون داینامیکس را از گروه سافت بنک خرید. پیش از آن هم مالکیت این شرکت در اختیار یکی از زیر مجموعه‌ های گوگل بود. شاید بدانید بوستون داینامیکس در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده و مقر آن در ماساچوست قرار دارد.

source

توسط autokhabari.ir