به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس آمار پلیس راهور هم اکنون حدود ۵ درصد خطا در جرایم به ثبت نادرست در سیستمها باز میگردد که به خطا در سامانه نظارتی در دوربینها ارتباط دارد.
با این وجود مطابق قانون متخلف ۶۰ روز از زمان ثبت جریمه و یا ابلاغ مبلغ میبایست جریمه را به حساب اعلامی پرداخت کند و اگر به این جریمه اعتراضی دارد به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به این موضوع اقدام کند.
سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در همین زمینه و با توجه به اعتراض برخی شهروندان در خصوص جرایم و رسیدگی به این مساله در خصوص فعالیت مرکز خدمات ترافیکی در پلیس راهور گفت: این مرکز اعتراض شهروندان را بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹ بررسی میکند.
سرهنگ کشیر افزود: شهروندی که به وضعیت تخلفات وسیله نقلیه خود اعتراض دارد میتواند به این مرکز مراجعه و درخواست اعتراض خود را اعلام کند. در این مرکز یک نفر از قضات محترم دادگستری و یک نفر از کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارند و با نظر مشورتی یکدیگر در خصوص موضوع مطرح شده اعلام نظر میکنند.
وی تاکید کرد: چنانچه موضوع اعتراضی موجه تشخیص داده شد قطعاً مبلغ جریمه از سامانه حذف خواهد شد ولی اگر اعمال قانون درست و بجا بوده، به فرد متخلف از طریق رأی قطعی اعلام و وی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی، مبلغ جریمه را پرداخت کند.