لانچیا اپسیلون HF معرفی شد ؛ اسپرت‌ترین مدل کمپانی در چند سال اخیر

شرکت لانچیا در سال های اخیر با مشکلات عدیده‌ ای روبرو شده و حال و روز چندان خوشی ندارد. پس از ادغام دو خودروساز بزرگ فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن و تولد گروه بسیار بزرگ استلانتیس، برخی گمان می ‌کردند لانچیا دیگر به تاریخ خواهد پیوست. با وجود این استلانتیس اعلام کرد علی رغم گستردگی گروه، تمام برندهای خود را حفظ خواهد کرد. به لطف این سیاست و البته حمایت‌ های صورت گرفته، لانچیا جانی دوباره گرفته و سرانجام پس از سال‌ ها، چند هفته قبل از یک مدل جدید رونمایی کرد. این مدل در واقع نسل چهارم اپسیلون است که با طراحی بروز و امکانات پیشرفته آمده تا لانچیا را نجات دهد. به فاصله کوتاهی حالا نسخه HF این هاچبک ایتالیایی رونمایی شده تا گزینه ای متفاوت برای طرفداران رانندگی ‌های اسپرت باشد.

مشخصات فنی لانچیا اپسیلون HF

پسوند HF در واقع از عبارت High Fidelity برگرفته شده و مدل‌ های لانچیا که مزین به این نشان باشند، دارای خصوصیات اسپرت‌ تری هستند. در حالی که تمامی مدل‌ های HF قبلی با موتور درون سوز وارد بازار شده‌ اند، لانچیا HF از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌ برد. موتور برقی نصب شده روی محور جلو توانایی تولید ۲۳۷ اسب بخار قدرت را دارد. با این میزان خروجی باید گفت لانچیا HF از لحاظ قدرت با آبارث ۶۰۰e و آلفارومئو جونیور ولوچه برابر است. به لطف این پیشرانه قدرتمند، هاچبک جذاب لانچیا قادر است صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵.۸ ثانیه طی کند. ارتفاع این هاچ بک اسپرت برای دستیابی به هندلینگ بهتر کاهش یافته، ضمن اینکه محورهای آن عریض تر هستند.

اشتراک فنی لانچیا اپسیلون HF فیات۶۰۰e  و آلفارومئو جونیور ولوچه چندان جای تعجبی ندارد، چرا که هر سه مدل بر اساس پلتفرم مشترک CMF تولید می‌ شوند. این موضوع در بخش باتری نیز قابل مشاهده است. وظیفه تامین انرژی لانچیا اپسیلون HF را پک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. این باتری هم مشترک با دو مدل مذکور است. شاید بدانید جیپ اونجر (Avenger) نیز با این مدل‌ های ایتالیایی اشتراکات زیادی دارد.

لانچیا اپسیلون HF معرفی شد ؛ اسپرت‌ترین مدل کمپانی در چند سال اخیر

زمان عرضه

بر اساس برنامه‌ ریزی‌ ها فروش لانچیا اپسیلون HF در قاره اروپا از ماه می ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. کمپانی ایتالیایی تایید کرده که تمامی مدل‌ های آتی در کنار نسخه استاندارد در نسخه HF نیز به فروش خواهند رسید. ناگفته نماند لانچیا در نظر دارد دو مدل گاما و دلتا را در سال‌ های پیش رو احیا کند.

source

توسط autokhabari.ir