منتشر شده در 18 خرداد 1403 ساعت 12:00


هیوندای آیونیک ۵ نسخه N به رالی پایکس پیکس می‌ رود

کمپانی هیوندای قصد دارد در این دوره از رالی پایکس پیک شرکت کند. این خودروساز کره‌ای ۴ دستگاه از مدل برقی آیونیک ۵ نسخه N را راهی این مسابقه خواهد کرد. از این چهار دستگاه دو دستگاه ارتقا یافته هستند‌. هیوندای این ۲ نسخه ویژه را Time Attack Spec نامیده است.

از لحاظ ظاهری تفاوت های زیادی بین آیونیک ۵ نسخه N و نسخه Time Attack Spec وجود دارد. نسخه مخصوص رالی پایکس پیک به یک کیت بدنه جذاب تجهیز شده، این کیت با هدف ارتقای آیرودینامیک توسعه پیدا کرده و شامل قطعاتی مثل اسپویلر بسیار بزرگ، رکاب‌های جانبی و گلگیرهای برآمده می‌ شود. این نسخه روی رینگ‌ های ۱۸ اینچی و تایرهای یوکوهاما حرکت می‌ کند. وظیفه متوقف کردن این نسخه را ترمز ۶ پیستونه در جلو و ترمز ۴ پیستونه در عقب بر عهده دارد.

برای مقابله بهتر با مسیر پرپیچ و خم رالی پایکس پیک، در سیستم تعلیق، ارتفاع و زاویه کمبر نسخه Time Attack Spec از هیوندای آیونیک ۵  Nبازنگری‌ هایی صورت گرفته است. پیشرانه این نسخه در مقایسه با پیشرانه نسخه استاندارد به اندازه ۳۷ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌ کند تا مجموع خروجی آن به ۶۷۸ اسب بخار برسد.

هیوندای آیونیک ۵ نسخه N به رالی پایکس پیکس می‌ رود

به گفته هیوندای هر چهار دستگاه آیونیک ۵ حاضر در مسابقه رالی پایکس پیک دارای طرح بدنه ویژه‌ ای هستند، ضمن اینکه برای همخوانی با قوانین ایمنی، تغییراتی در برخی قسمت‌ های آنها اعمال شده است. یکی از این تغییرات، نصب بلندگوهای قوی برای پخش صدای مصنوعی به اطراف است. این بلندگوها می‌ توانند صدایی با بلندی ۱۲۰ دسیبل تولید کنند. آنطور که هیوندای تاکید کرده، صدای تولیدی توسط موتورهای برقی نیز برای دادن بازخوردهای بهتر به راننده بهبود یافته است.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، هیوندای با دو دستگاه آیونیک ۵ نسخه N استاندارد در رالی پایکس پیک شرکت خواهد کرد. کمپانی کره‌ ای هدف از این اقدام را کسب جایزه مخصوص خودروهای برقی تولید انبوه عنوان کرده است. تنها تفاوت این دو مدل با مدل‌ های موجود در خیابان، به استفاده از میله‌ های محافظ در داخل کابین مربوط می‌ شود. شایان ذکر است این دوره از مسابقه رالی پایکس پیک ۲۳ ژوئن برگزار خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir