کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

شرکت کادیلاک در سال‌ های گذشته با رونمایی از چند کانسپت هیجان انگیز قدرت طراحی و مهندسی خود را به رخ کشیده است. یکی از خاص ‌ترین این کانسپت ‌ها، مدلی با نام Cien بود که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. این کانسپت پیشرفته برداشت کادیلاک از یک سوپراتومبیل مجهز به موتور V12 را به نمایش می ‌گذاشت. با وجود جذابیت‌ های بسیار زیاد، متاسفانه این کانسپت برای تولید انبوه چراغ سبز نگرفت. پس از چند سال حالا ایده تولید مدلی مشابه دوباره مطرح شده است.

آنطور که مدیر طراحی شرکت جنرال موتورز در مصاحبه اخیر خود با یکی از مجلات استرالیایی اعلام کرده، احتمال توسعه یک ابر خودروی هیجان انگیز با برند کادیلاک وجود دارد. مایکل سیمکو، در این مصاحبه با نشریه Carsales گفته چنانچه چنین مدلی توسعه پیدا کند، می‌ توان از پیشرانه تمام الکتریکی و یا سایر پیشرانه ‌ها برای تامین نیرو استفاده نمود. این بخش از صحبت‌ های آقای سیمکو به معنای آن است که کادیلاک کماکان به استفاده از موتورهای درون سوز علاقه دارد. این کمپانی در حال حاضر از موتورهای V8 در محصولات خود استفاده می‌ کند.

شاید بدانید کادیلاک از فصل ۲۰۲۶ وارد مسابقات فرمول یک خواهد شد. این برند لوکس آمریکایی با همکاری تیم آندرتی پا به این مسابقات خواهد گذاشت. انتظار می ‌رود خودروی این تیم به یک موتور V6 تجهیز شود. قرار بود کادیلاک از فصل ۲۰۲۵ در رقابت‌ های فرمول یک شرکت کند، اما فدراسیون بین ‌المللی اتومبیلرانی با این موضوع مخالفت کرد.

کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

عرضه یک ابرخودرو با نشانه کادیلاک، شاید ایده خیلی بلند پروازانه ای به نظر برسد. اما این برند لوکس علاوه بر کانسپت Cien، کانسپت دیگری را با موتور V16 معرفی کرده، این کانسپت در سال ۲۰۰۳ با نام Sixteen رونمایی شد.

احتمالاً فروش نسخه ‌های ویژه از ماستنگ با قیمت‌های بسیار بالا، جنرال موتورز را به فکر توسعه یک ابر خودروی چند صد هزار دلاری انداخته است. شاید بدانید ماستنگ GTD قیمتی برابر با ۳۲۵ هزار دلار دارد؛ ضمن اینکه فورد جی تی هم با وجود قیمت بسیار بالا تماماً فروش رفته است.

کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

ناگفته نماند آقای سیمکو در مصاحبه با یک نشریه استرالیایی دیگر، به موضوع جالبی اشاره کرده و گفته علی رغم محبوبیت بسیار بیشتر شاسی بلندها، کادیلاک تا جای ممکن به سدان ‌های خود وفادار خواهد بود. از دید آقای سیمکو، خودروهای سدان طراحی زیباتری دارند و رانندگی با آنها نسبت به مدل ‌های شاسی بلند و کراس اوور جذاب ‌تر است؛ همچنین به خاطر ارتفاع کمتر این خودروها آیرودینامیک بهتری دارند.

نوشته کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir