اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد در نمایشگاه مسهد با دو نسخه معمولی و VIP رونمایی شد. در ادامه به معرفی فوتون U9 می پردازیم.

در نمایشگاه خودرو شیراز امسال خودرو های کار و تجاری متنوعی از شرکت های مختلفی رونمایی شدند و شرکت ها محصولات خود را اعم از کشنده ها، اتوبوس های درون شهری و بین شهری و… به نمایش گذاشتند. یکی از شرکت هایی که همواره محصولات کار و تجاری مختلفی تولید و عرضه کرده شرکت زامیاد است که امسال از یک اتوبوس بین شهری VIP رونمایی کرده است.

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

اتوبوس بین شهری شرکت زامیاد در حقیقت محصولی از شرکت چینی فوتون با نام U9 است و شرکت زامیاد قصد دارد تا با عرضه این خودرو، سبد محصولات خود را افزایش دهد و سهم خوبی از بازار اتوبوس بین شهری کسب کند. احتمال می رود به زودی شاهد حضور این خودرو در جاده های کشور باشیم.

ابعاد و مشخصات فنی فوتون U9

محصول جدید گروه زامیاد ابعاد به نسبت قابل قبولی دارد. این اتوبوس بین شهری ۹۳۸۰ میلی متر طول، ۲۵۰۰ میلی متر عرض و ارتفاع آن با احتساب کولر معادل ۳۴۰۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۴۷۱۰ میلی متر است. اتوبوس فوتون U9 نیروی محرکه خود را از طریق یک پیشرانه ۶.۷ لیتری شش سیلندر توربوشارژ تامین می کند که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده اتوماتیک (VOITH DIWA 854.6) که مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است، به چرخ ها منتقل کند.

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

سیستم تعلیق محور جلو این خودرو مجهز به ۲ کیسه باد به همراه کمک فنر است و در سیستم تعلیق محور عقب نیز ۴ عدد کیسه باد به همراه کمک فنر دیده می شود. اتوبوس بین شهری VIP زامیاد چه در اکسل عقب و چه در اکسل جلو مجهز به میل تعادل است. ترمز های عقب و جلو این خودرو هر دو از نوع دیسکی هستند که می توانند در هنگام ترمزگیری ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند. از طرفی در این بخش از مکانیزم تنظیم خودکار، دو مدار مستقل پنوماتیکی استفاده شده است.

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

کابین و امکانات اتوبوس بین شهری VIP زامیاد

در داخل اتوبوس بین شهری VIP شرکت زامیاد همان طور که انتظار می رود از متریال مناسبی استفاده شده و کابین این خودرو طراحی قابل قبولی را به نمایش می گذارد. این اتوبوس بین شهری دارای ۱۸ صندلی برای مسافران و یک صندلی برای راننده بوده که صندلی راننده از نوع پنوماتیکی با تنظیم شش حالته است.

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

فوتون U9 به عنوان یک اتوبوس VIP امکانات بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می دهد. صندلی های تخت خواب شو، صفحه نمایش ۱۱ اینچی، سینی غذای تاشو، USB، سیستم هشدار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، تاخوگراف، GPS، تنظیم برقی آینه های جانبی به همراه گرم کن آینه ها، دو دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل، یخچال و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این خودرو هستند.

اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد

البته گفتی است که این اتوبوس یک نسخه غیر VIP نیز دارد که تنها تفاوت آن در تعداد صندلی مسافران است. در نسخه غیر VIP اتوبوس بین شهری زامیاد ۳۸ صندلی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

نوشته اتوبوس بین شهری VIP زامیاد ؛ فوتون U9 رونمایی شد اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir