به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه خودرو شیراز را می‌توان در دسته بندی کیفی نمایشگاه‌های خودرو ایران پس از تهران و مشهد در جایگاه سوم قرار داد که بخشی از آن به دلیل جایگاه شهر شیراز است و بخش دیگر به دلیل حضور پررنگ خودروسازان در این شهر.

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز به عنوان نخستین رویداد خودرویی سال در حال اجرا است اما آنچه موجب تعجب شده، عدم حضور ایران خودرو و سایپا است.

البته این نمایشگاه کم شگفتی ندارد، در سالی که شرکت‌های بسیاری تاسیس شده و مشغول واردات خودروهای خارجی به کشور هستند و مردم نیز مشتاق دیدن این خودروها در یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی سال بودند اما این شرکت‌ها نیز در نمایشگاه حضور ندارند. ناگفته نماند گروه پرشیاموبیلتی، آرین موتور، گروه بهمن و خودروسازی فردا که در حوزه تولید خودرو نیز دستی بر آتش دارند علاوه بر نمایش محصولات تولیدی، نسبت به نمایش خودروهای وارداتی خود اقدام کرده اند.

شگفتی بعدی در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز را می‌توان نبود چشمگیر خودروهای برقی دانست در شرایطی که سیاست اصلی کشور در دو سال اخیر، برقی سازی صنعت خودرو بوده و همین امروز مدل‌های زیادی از خودروهای برقی در خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد اما در نمایشگاه شیراز شاهد حضور پررنگ خودروهای برقی یا تلاش برای فرهنگ‌سازی استفاده از این خودروهای پاک نیستیم. در این نمایشگاه فقط شرکت خودرو برقی نبکا با معرفی خودروهای برقی و هیبریدی حضور دارد و در غرفه های گروه بهمن، مدیران خودرو و آرین موتور در کنار دیگر خودروهای تولیدی و وارداتی یک خودرو برقی هم معرفی شده است.

مهم‌ترین کمبود که اتفاقا سطح کیفی نمایشگاه خودرو شیراز را کاهش داده است نبود دو شرکت ایران خودرو و سایپا است که مشتریان را از حضور در نمایشگاه ناامید می‌کند. در دوره‌های گذشته رسم بر این بود که اگر دو شرکت مادر در نمایشگاه حضور نداشتند، نمایندگان آن‌ها این جای خالی را با قدرت پر می‌کردند که در این دوره شاهد آن هم نیستیم. جالب است بدانید یکی از سایت های تولیدی ایران خودرو با نام ایران خودرو فارس در شیراز فعالیت دارد!

بخشی از دلایل عدم تمایل خودروسازان در حضور در نمایشگاه خودرو را می‌توانیم به دخالت‌های دولتی در سیاست فروش خودروسازان مربوط بدانیم اما این موضوع دلیل اصلی نیست.

ضعف مجری برگزاری نمایشگاه در فراهم کردن شرایط مطلوب برای شرکت‌های خودروساز را باید دلیل اصلی عدم استقبال خودروسازان از بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز بدانیم به خصوص که نخستین نمایشگاهی که این شرکت در تبریز برگزار کرد موجب ناراحتی و نارضایتی برخی خودروسازان شده بود.

خاطرنشان می شود که روز گذشته و در ۴ ساعت که برای بازدید خبرنگاران اختصاص داده شده بود متاسفانه به دلیل برخی سهل انگاری‌ها و ناتوانی مجری برگزاری نمایشگاه، شاهد آماده نبودن کامل نمایشگاه، چسب و رنگ آمیزی، و جابجایی خودروها در سالن‌های نمایشگاه بودیم و به واقع این اتفاق بر تولید محتوا از سوی رسانه‌های مختلف کشور تاثیر منفی داشت.

نمایشگاه خودرو شیراز

نمایشگاه خودرو شیراز

source

توسط autokhabari