منتشر شده در 24 خرداد 1403 ساعت 18:00


شرکت چینی شیائوپنگ طراح سابق فراری را جذب کرد

خودروسازان چینی با جذب طراحان و مهندسان برجسته جهانی، در تلاش هستند فاصله خود را با رقبای بین المللی روز به روز کاهش دهند. در تازه ترین اقدام این چنینی، شرکت شیائوپنگ/اکسپنگ (Xpeng) به سراغ خوان ما لوپز رفته و این طراح معروف را جذب کرده است. آقای لوپز سابقه کار برای خودروسازان مطرح اروپایی را داشته و در کارنامه وی طراحی چند و چند مدل جذاب به چشم می خورد.

به گزارش آخرین خودرو، شرکت شیائوپنگ در نظر دارد از سه ماهه سوم امسال روند توسعه محصولات خود را سرعت بخشیده و در بازارهای صادراتی حضور پر رنگ تری داشته باشد. جذب آقای لوپز در راستای تسریع این امر انجام شده است.

خوان ما لوپز در شیائوپنگ به عنوان معاون ارشد دپارتمان طراحی مشغول به کار خواهد شد. وی در فراری، سکاندار بخش طراحی خارجی بوده و کابین محصولات لامبورگینی تحت نظارت وی طراحی شده؛ آقای لوپز برای آئودی و جنسیس هم کار کرده و تجارب خود را در اختیار این برندهای لوکس قرار داده است.

شرکت چینی شیائوپنگ طراح سابق فراری را جذب کرد

اگر بخواهیم بیشتر به سوابق آقای لوپز بپردازیم، باید بگوییم طراحی لامبورگنی گالاردو اسپایدر تحت نظارت وی انجام شده؛ دو مدل SF90 استراداله و مونزا SP از شرکت فراری و مدل هایی مثل آوانتیسمو، A4 و کانسپت کواترو از آئودی با همکاری این طراح پرآوازه خلق شده اند.

شیائوپنگ اولین خودروساز چینی نیست که آقای لوپز با آن همکاری می کند. در حد فاصل نوامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۲۰ آقای لوپز در اختیار کمپانی بی وای دی بود. در طول این مدت وی کانسپت E-Seed GT را برای بی وای دی خلق کرد. این کانسپت پایه گذار زبان طراحی جدیدی برای شرکت بی وای دی شد. در واقع مدل های فعلی این شرکت از لحاظ طراحی، المان هایی را که آقای لوپز خلق کرده، به ارث می برند. از دسامبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۲ هم آقای لوپز با شرکت چانگان همکاری داشت.

شرکت چینی شیائوپنگ طراح سابق فراری را جذب کرد

شکوفایی صنعت چین و تزریق سرمایه های هنگفت از دلایل اصلی عزیمت آقای لوپز و دیگر طراحان و مهندسان تراز اول دنیا به این کشور هستند. شاید بدانید نادر فقیه زاده طراح اصالتاً ایرانی که قبلاً برای ب ام و کار می کرد، توسط برند تازه تاسیس آواتار جذب شده؛ مدیر طراحی سابق رولزرویس به برند هونگچی پیوسته و طراح فورد اکنون به استخدام چری درآمده است. علاوه بر این ها، چند طراح بزرگ با سابقه کار برای برندهای مطرحی مثل پورشه و مرسدس بنز نیز به چین نقل مکان کرده اند.

شرکت چینی شیائوپنگ طراح سابق فراری را جذب کرد

source

توسط autokhabari.ir