مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل بانک رفاه کارگران در نشستی مشترک راه‌های تقویت تعاملات فی‌مابین را مورد بررسی تخصصی قرار دادند و قرار شد منابع مالی طرح‌های اولویت‌دار گروه سایپا با راهکارهای نوین بانکی،‌ تامین شود.

جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی که با حضور مدیرعامل بانک رفاه کارگران برگزار شد، ضمن بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها و رفع موانع و مشکلات فرارو گفت: «گروه سایپا از گردش مالی بالایی برخوردار است و این امر می تواند در تعامل با بانک‌ها، تاثیر مثبتی داشته باشد.»

او باتوجه به مشکل نقدینگی که در حوزه صنعت وجود دارد، افزود: «با وجود مشکلات مالی موجود در حوزه صنعت و در جهت پاسخ به تعهدات ایجادشده و همچنین تامین مالی در حوزه زنجیره تامین، نیاز به همراهی و مساعدت شبکه بانکی کشور وجود دارد.»

تحویل بیش‌از ۱۱۰هزار دستگاه خودرو به مشتریان در سال جاری

توسلی‌مهر تصریح کرد: «در سال جاری حدود ۲۰هزار خودرو از تعهدات گذشته سایپا کاهش یافته و بیش از ۱۱۰هزار دستگاه خودرو تحویل مشتری شده و استمرار این مسیر نیاز به حمایت شبکه بانکی است.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: «برنامه‌های متعددی در حوزه افزایش تولید محصولات جاری، معرفی و عرضه محصولات جدید، واردات خودرو، ورود قوای محرکه جدید و… در دست انجام است که این مسیر با همراهی شبکه بانکی روند بهتری را طی خواهد کرد.»

آمادگی بانک رفاه برای همکاری و تعامل بیشتر با گروه خودروسازی سایپا

اسماعیل لـله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با بیان این‌که این بانک آماده همکاری و تعامل بیشتر با گروه خودروسازی سایپا است،‌ گفت: «سال ۱۴۰۳ که به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، مدلی طراحی شده است تا بتوانیم از ظرفیت مردم استفاده کرده و در قالب طرح‌های نوین، نیاز مالی واحدهای صنعتی را تامین کنیم. قاعدتا این موضوع کمک می‌کند که ما بیش‌از گذشته در کنار شرکت سایپا قرار گیریم.»

او با بیان این‌که بانک رفاه کارگران خود را ملزم‌به کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی کرده است، تصریح کرد: «با توجه به توانمندی‌هایی که در مجموعه سایپا وجود دارد، به نظر می‌رسد جهش تولید با مشارکت مردم میسر می‌شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد مضاعف فعالیت‌های شرکت سایپا خواهیم بود.»

مدیرعامل بانک رفاه همچنین گفت: «بانک رفاه می‌تواند در سطح مناسبی به گروه سایپا در حوزه‌ تامین مالی ریالی-ارزی،‌ اوراق گام، اوراق سپرده گواهی خاص و ال‌سی داخلی، ‌خدمات ارائه دهد.»

افزایش ۱۸۰۰ دستگاهی تولید سایپا در اردیبهشت‌ماه

گروه سایپا طی اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان تولیدات خود را به ۴۷هزار و ۱۷۲ دستگاه رسانده؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید گروه سایپا ۴۵هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده است. بر این اساس در اردیبهشت‌ماه سال جاری با تحقق رشد ۴درصدی،‌ یک‌هزار و ۷۷۹ دستگاه خودرو بیش‌از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تولید و روانه بازار شده است. سایپا همچنین در تولید روزانه، رکوردهای خوبی را ثبت کرده است.

میانگین تولید روزانه سایپا تا ۳۱اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲هزار و ۱۲ دستگاه بوده و این در شرایطی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید روزانه یک‌هزار و ۹۶۷ دستگاه بوده.‌ بدین جهت در این بخش نیز رشد ۲درصدی به دست آمده است. بنابراعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در نیمه‌دوم سال جاری، ‌تولید روزانه محصولات سایپا به ۲هزار و ۷۰۰ دستگاه خواهد رسید. به‌ویژه آن‌که تولید روزانه از خردادماه با اضافه شدن محصول شاهین پلاس افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید ۶۷۱هزار دستگاه خودرو در دستور کار امسال سایپا

بر اساس گزارش تولید، بیشترین رقم تولید ماهانه گروه سایپا از آذرماه سال ۱۴۰۱، در اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده است. این موفقیت نشان می‌دهد که طی مدت یادشده، هیچ خودرو ناقصی تولید نشده و تمام خودروها به‌صورت مستقیم تجاری‌سازی و به متقاضیان تحویل شده است. همچنین طی این مدت تولید موتور خودرو افزایشی بوده و طبق آخرین آمارها در اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان تولید موتور به ۴۷هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

بنا بر گزارش‌های پیشین، عرضه محصولات سایپا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹۱درصدی داشته و این گروه خودروسازی سایپا موفق شده است در فروردین‌ماه امسال بیش از ۳۳هزار و ۵۷۳ دستگاه خودرو را راهی بازار خودرو کند؛‌ این در حالی است که تعداد روزهای کاری در فروردین‌ماه تنها ۱۲روز بوده است.

در همین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برنامه‌ای که امسال در دستور کار سایپا داریم، ۱۰۰درصد قابل انجام است، اظهار کرد: «تولید حدود ۶۷۱هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم، این آمار در سال گذشته ۴۸۰هزار خودرو بوده است. بر این اساس، می‌توان گفت در سال جاری، ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.»

source

توسط autokhabari.ir