منتشر شده در 25 خرداد 1403 ساعت 14:00


ثبت رکورد تویوتا

 خودروهای پیکاپ به خاطر نوع کاربردی که دارند، معمولاً بادوام و جان سخت هستند. این خودروها تا حدود ۲۰۰ هزار مایل یا ۳۲۱ هزار کیلومتر کارکرد نیاز به تعمیرات اساسی پیدا نمی کنند. اما اخیراً یک دستگاه پیکاپ تویوتا تاندرا توانسته این رکورد را چندین برابر بهبود ببخشد. مالک این تاندرای مدل ۲۰۱۹ ادعا می کند در عرض تقریباً شش سال گذشته و طی ۸۷۸,۹۸۷ مسافت (معادل تقریباً ۱.۴۱۵ میلیون کیلومتر)، موتور خودروی وی دچار خرابی نشده و دست نخورده باقی مانده است.

مالک این تویوتا تاندرای با دوام می گوید خودروی خود را در آوریل ۲۰۱۸ و به عنوان مدل ۲۰۱۹ تحویل گرفته؛ از آن تاریخ تاکنون او مدام به رانندگی به این پیکاپ ژاپنی پرداخته و سرویس های دوره ای را همیشه در نمایندگی تویوتا انجام داده است. با یک حساب و کتاب ساده می توان نتیجه گرفت که در عرض تقریباً ۷۲ ماه گذشته، این پیکاپ ماهانه ۱۲,۰۴۰ مایل یا ۱۹,۳۷۷ کیلومتر مسافت را طی کرده است. این رقم هم معادل طی مسافت ۴۰۰ مایل یا ۶۴۴ کیلومتر در روز می شود.

مسافت طی شده تویوتا

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در طول شش سال گذشته، راننده این پیکاپ باید چیزی در حدود ۱۵۰ هزار دلار را صرف پر کردن باک کرده باشد. این رقم با احتساب میانگین هر گالن بنزین ۳.۰۳ دلار و مصرف سوخت اعلامی از سوی تویوتا برای تاندرای مجهز به موتور ۵.۷ لیتری محاسبه شده است.

به گفته مالک تویوتا تاندرای مورد بحث، در طول این مدت وی در کیلومتر ۸۰۵ هزار مجبور به تعویض گیربکس شده است. علاوه بر گیربکس، چند بار هم بلبرینگ چرخ ها با نمونه های جدید تعویض شده اند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پس از عبور کارکرد از ۱.۴ میلیون کیلومتر، موتور این پیکاپ همچنان سرحال بوده و باز نشده است.

رکورد تویوتا تاندرای

ناگفته نماند موتور ۵.۷ لیتری V8 تویوتا تاندرا توانایی تولید ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور علاوه بر تاندرا، در مدل های دیگری مثل سکویا، لندکروزر و لکسوس LX570 نیز به کار گرفته شده و همواره به دوام بالا و استهلاک کم معروف بوده است.

source

توسط autokhabari.ir