میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ یکی از شاسی بلند های غیر چینی و وارداتی است که با شرکت آرین پارس موتور به بازار ایران می آید.

شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی واردات محصولات میتسوبیشی در دهه ۹۰ شمسی، بعد از چندین سال وقفه در عرضه محصولات این شرکت ژاپنی بالاخره طی سال ۱۴۰۳ از سری جدید میتسوبیشی اوتلندر در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد و نوید آغاز عرضه آن به بازار ایران را داد. در این مطلب به بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ می‌پردازیم تا با این شاسی بلند ژاپنی دقیق‌تر آشنا شوید.

درباره میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند نسبتا جمع‌وجور است که از لحاظ ابعادی به دسته کراس اوورهای سایز متوسط بیشتر شباهت دارد، این خودرو تاکنون در چهار نسل تولید شده که جدیدترین نسل آن محصول سال ۲۰۲۱ است و با کد GM و GN شناسایی می‌شود.

با توجه به شراکت میتسوبیشی با کمپانی رنو نیسان، اوتلندر جدید نیز روی پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان توسعه پیدا کرده و از این لحاظ با نیسان ایکس تریل مشابهت دارد. شرکت آرین موتور بعد از حدود شش سال وقفه نسبت به آغاز واردات محصولات میتسوبیشی اقدام کرده و مدل اوتلندر ۲۰۲۴ مایلد هیبرید با موتور ۱.۵ لیتری را برای بازار ایران در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ معرفی کرده است. البته نسخه‌های بنزینی یا پلاگین دیگری نیز از این محصول در بازارهای جهانی موجود هستند که فعلاً اثری از حضور آنها در کشورمان دیده نمی‌شود.

خودرو میتسوبیشی اوتلندر 2024

طراحی بدنه

استایل طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده و جذابیت و گیرایی بیشتری به معرض دید می‌گذارد. برخلاف نسل قبل که اصطلاحا ظاهر پیرمردی داشت و شاید جوان‌ترها سخت می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند، اما نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده که فرم تقریباً هندسی اما نه کاملاً جعبه‌ای دارد و با به خدمت گرفتن خطوط مستقیم و زوایای تندوتیز به ویژه در نمای چهره به همراه منحنی‌های ملایم، توانسته یک استایل همه‌پسند و البته مدرن را برای خود به وجود آورد.

طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر 2024

حالت کشیده و باریک چراغ‌های دیلایت در کنار تزیینات کرومی U شکل در جلو پنجره که حالت پویا و دینامیک به نمای روبرو خودرو بخشیده است، می‌تواند سبک هنری اوریگامی ژاپنی را در شمایل این سامورایی زاده برای ما تداعی کند و قیافه زیبا و امروزی برای اوتلندر ۲۰۲۴ به وجود آورد. در مجموع باید گفت که نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر با یک نوع ظاهر نسبتا خوش استایل، ورزشکارانه و تا حدودی عضلانی به میدان آمده که نسبت به گذشته گیرایی بیشتری دارد و قطعاً می‌تواند از این نظر با کراس اوورهای جورواجور جدید رقابت کند.

طراحی پشت میتسوبیشی اوتلندر 2024

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ آرین موتور قرار است با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به علاوه گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی ۸ سرعته به مشتریان تحویل داده شود. حداکثر قدرت این موتور برابر ۱۶۰ اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۲۸۰ نیوتن متر می‌رسد که از دور موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت. ضمناً یک سیستم هیبریدی خفیف نیز روی موتور این خودرو به کار گرفته شده تا وضعیت مصرف سوخت آن تا حدودی بهبود یابد.
به‌کارگیری این مجموعه فنی باعث شده تا شتاب صفر تا ۱۰۰ اوتلندر ۲۰۲۴ تقریباً در حد ۱۰ ثانیه باشد و به عنوان یک کراس اوور خانوادگی، چالاکی قابل قبولی ارائه دهد. همچنین نسخه تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک از این خودرو در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد که قطعاً نمونه دو دیفرانسیل قابلیت بیشتری برای عبور از مسیرهای آفرود سبک و طبیعت‌گردی خواهد داشت. در مسیرهای لغزنده یا برفی نیز نمونه دو دیفرانسیل راحت‌تر می‌تواند در جاده‌ها تردد کند.

برند میتسوبیشی
مدل اوتلندر
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDI + مید هیبرید
قدرت ۲۱۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۱۰ میلی متر
عرض ۱۸۶۲ میلی متر
ارتفاع ۱۷۴۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۰۶ میلی متر
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم / ۱۸۰۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر / ۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۵۵/۴۵R20
شرکت عرضه کننده آرین موتور
برند نشان مادر میتسوبیشی
کشور سازنده ژاپن – چین
میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر در تیپ‌های ۵ نفره M-Line و تیپ ۷ نفره P-Line به بازار عرضه می‌شود که وزن آنها تقریباً چیزی نزدیک بین ۱۷۳۵ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم است. سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب نیز اجازه می‌دهد تا سطح پایداری، کیفیت هندلینگ و چسبندگی خودرو در عبور از مسیرهای مارپیچ با سرعت بالا نسبت به شاسی بلندهای مجهز به سیستم تعلیق یکپارچه افزایش پیدا کند و کیفیت سواری بهتر در اختیار کاربران بگذارد.

طراحی کابین و امکانات

نوع طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ برخلاف نمای بیرونی کمی حالت مینیمال پیدا کرده و فرمی ساده با تمایلات آینده‌نگرانه در داشبورد این خودرو به وضوح دیده می‌شود. این سبک طراحی دلنشین به نظر می‌رسد و می‌تواند نظرات مثبت قشر وسیعی از مشتریان را نسبت به خود جلب کند.

کابین میتسوبیشی اوتلندر 2024

نوع طراحی نمایشگر مالتی مدیا به علاوه پنلهای سیستم تهویه و شیفتر تعویض دنده هم در نوع خود جالب و بسیار مدرن به چشم می‌آید. بهره‌گیری از متریال باکیفیت، پلاستیک‌های پیانوبلک و کلید گردان انتخاب حالت رانندگی نیز در ارتقای سطح کیفی کابین خودرو کاملاً تاثیرگذار به نظر می‌رسد. البته در مقابل چشمان راننده و پشت غربیلک فرمان، نشانگرهای آنالوگ دورسنج و سرعت‌سنج دیده می‌شود که به نظر ما اصالت کابین را افزایش داده و می‌تواند مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان اصیل پسند باشد.

فرمان میتسوبیشی اوتلندر 2024

فضای کابین این خودرو برای حضور ۵ نفر جای کافی در اختیار می‌گذارد و سرنشینان ردیف عقب می‌توانند با قد حدود ۱۹۰ سانتیمتر نیز از حضور راحت در این بخش لذت ببرند. میزان گنجایش صندوق عقب میتسوبیشی اوتلندر بسیار بالاست، به نحوی که در صورت بالا بودن صندلی‌های ردیف سوم، هنوز هم حدود ۷۸۱ لیتر ظرفیت باقی می‌ماند. اما با خواباندن این صندلی‌ها ظرفیت صندوق به رقم فوق‌العاده ۱۶۰۸ لیتر می‌رسد. از لحاظ امکانات نیز گفته می‌شود که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با سطح تجهیزات مختلف به مشتریان ایرانی تحویل می‌شود که البته نسخه فول این خودرو به احتمال قوی با آپشنهای زیر همراه خواهد بود:

شش کیسه هوا جلو جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار انحراف از مسیر، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل توقف در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، تنظیم برقی صندلی راننده، نوربالای خودکار، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، صفحه کلاستر تمام دیجیتال، چندین حالت رانندگی، ورود بدون کلید، سنسور نور، درب صندوق برقی، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، هداپ دیسپلی و… .

دنده میتسوبیشی اوتلندر 2024

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار خط خوان (سفارشی) – رادار نقطه کور (سفارشی) – ترمز اضطراری اتوماتیک (سفارشی) – اخطار برخورد از جلو (سفارشی)
امکانات رفاهی استارت دکمه ای – دنده پشت فرمان – نمایشگر لمسی – دوربین و سنسور پارک عقب – سنسور پارک جلو (سفارشی) – دوربین ۳۶۰ درجه (سفارشی) – تهویه اتوماتیک دو کاناله – گرمکن صندلی های جلو – تریم داخلی پارچه ای – تریم داخلی چرم (سفارشی) – صندلی برقی راننده – درِ صندوق عقب برقی – هفت صندلی (سفارشی) – جلو آمپر دیجیتال – تنظیم حالت رانندگی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – شارژر بیسیم تلفن همراه (سفارشی) – سقف پانورامای برقی – رینگ آلومینیومی – کروز کنترل

مزایا و معایب

مزایا سواری نرم – کیفیت ساخت بالا – توانایی حرکتی قابل قبول – ایمنی بالا
معایب نبود برخی ویژگی ها در تیپ های پایه و میانی – عدم عرضه با قوای محرکه قوی تر

رقبای میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

اگرچه در دور جدید واردات فعلا کراس اوورهای سایز متوسط یا شاسی بلندهای جمع‌وجور معتبر خیلی به بازار ایران راه پیدا نکرده‌اند اما نزدیک‌ترین رقیب اوتلندر ۲۰۲۴ نیسان ایکس تریل است که در لیست واردات قرار دارد و رقیب جدی برای اوتلندر محسوب می‌شود. علاوه بر نیسان ایکس تریل، می‌توان کراس اوورهای کرهای نظیر هیوندای توسان ۲۰۲۳، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ و کیا سلتوس را نیز در ردیف نزدیک‌ترین رقبای میتسوبیشی outlander 2024 در بازار کم تنوع ایران قرار داد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟

این شاسی بلند ژاپنی با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ  ۴ سیلندر به قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر، به همراه گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۸ سرعته دستی به ایران می‌آید. این نسخه به سیستم هیبرید خفیف مجهز است و میزان مصرف سوخت آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با سیستم انتقال قدرت تک یا دو دیفرانسیل در ایران توزیع می‌شود و شتاب صفر تا صد آن نیز تقریباً نزدیک به ۱۰ ثانیه خواهد بود.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ چه امکاناتی دارد؟

امکاناتی نظیر: شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار انحراف از مسیر، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل توقف در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، نوربالای خودکار، آینه‌های جانبی تاشو برقی، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، صفحه آمپر تمام دیجیتال، چند حالت رانندگی، ورود بدون کلید، سنسور نور، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، در صندوق عقب برقی، هداپ دیسپلی و… در فهرست آپشن‌های نسخه فول آپشن میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ مشاهده می‌شود.

نوشته میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir