آفرودترین مینی بوس دنیا ؟ با تورسوس Praetorian TG3 آشنا شوید

تورسوس (Torsus) نام یک شرکت اهل جمهوری چک است که در زمینه تولید خودروهای مخصوص آفرود، فعالیت می کند. این شرکت اخیراً با رونمایی از مینی بوسی منحصر بفرد به اسم Praetorian TG3 توجه رسانه ها را به خود جلب کرده؛ این مینی بوس در واقع نسل جدید TG2 که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، به حساب می آید.

مشخصات فنی تورسوس Praetorian TG3

نیروی مورد نیاز تورسوس Praetorian TG3 توسط یک موتور دیزلی شش سیلندر تأمین می شود. این موتور ساخت کمپانی آلمانی مان (MAN) است و حجمی برابر با ۶.۹ لیتر دارد. طبق کاتالوگ این موتور می تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وظیفه انتقال نیرو در این مینی بوس آفرودی به گیربکس ۱۲ سرعته ساخت ZF محول شده است. این گیربکس نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

توانایی های آفرود فوق العاده

برای مقابله بهتر با انواع پستی و بلندی ها، تورسوس Praetorian TG3 به سه قفل دیفرانسیل مجهز شده و هر چهار چرخ آن محرک هستند. این مینی بوس آفرودی از سیستم تعلیق بادی بهره می برد و دیسک های ترمز آن قطری برابر با ۱۹.۵ اینچ دارند. به گفته تورسوس، این مینی بوس دارای ۳۵ صندلی است و می تواند از شیب های ۶۵ درصدی بالا برود؛ این خودروی متفاوت در مسیرهای پرآب نیز بسیار توانمند بوده و قادر است از آب هایی به عمق ۶۷ سانتی متر عبور کند. تورسوس به فکر مسیرهای گلالود و لغزنده نیز بوده و Praetorian TG3 را به جعبه دنده کمکی تجهیز کرده است. این مینی بوس روی رینگ های ۲۰ اینچی و تایرهای میشلن XZL 365/80 حرکت می کند.

آفرودترین مینی بوس دنیا ؟ با تورسوس Praetorian TG3 آشنا شوید

ارتفاع مینی بوس خاص تورسوس Praetorian TG3 از زمین برابر با ۱۳.۷ اینچ (معادل تقریبا ۳۴۸ میلیمتر) است. زاویه ورود این مینی بوس ۲۸ درجه و زاویه خروج آن ۲۲ درجه اعلام شده؛ زاویه شکست هم ۴۱ درجه است. به لطف این ویژگی ها، تورسوس Praetorian TG3 در خارج از جاده و مسیرهای ناهموار توانمندی های بسیار بالایی دارد.

ابعاد

از لحاظ ابعاد باید گفت تورسوس Praetorian TG3 طولی و عرضی به ترتیب برابر با ۸.۶۸ متر و ۲.۵۲ متر دارد. این مینی بوس که بر اساس شاسی محصولی از مان ساخته شده، می تواند حداکثر تا ۱۳۳۸۰ کیلوگرم را وزن را تحمل کرده و با وینچ قدرتمند خود تا ۱۲ تن وزن را بکشد.

آفرودترین مینی بوس دنیا ؟ با تورسوس Praetorian TG3 آشنا شوید

قیمت

تورسوس Praetorian TG3 در اروپا قیمتی برابر با ۲۲۵,۸۳۱ یورو دارد. البته این رقم مربوط به قیمت پایه است و در صورت سفارش آپشن های موجود قیمت نهایی افزایش می یابد. ناگفته نماند این رقم معادل چیزی نزدیک به ۱۴.۵ میلیارد تومان می شود.

source

توسط autokhabari.ir