به نظر می‌­رسد که وضعیت شرکت لامبورگینی از هر زمان دیگری بهتر است. علاوه بر آنکه رکورد تازه‌ای در تیراژ تولید این شرکت به ثبت رسیده، ظرفیت تولید چند سال آینده هم تکمیل شده است.

محصول پرچمدار لامبورگینی یعنی رووئلتو که به عنوان جانشین غیرمستقیم اونتادور شناخته می­‌شود، به سامانه هیبرید مجهز شده در حالی‌که نسخه پلاگین-هیبرید از پرفروش‌ترین محصول این شرکت یعنی اوروس SE نیز به تازگی عرضه شده است. این سامانه در مجموع، 789 اسب­‌بخار قدرت در اختیار شاسی‌بلند ایتالیایی قرار می‌­دهد.

لامبورگینی هوراکان با پیشرانه 10 سیلندر نیز به زودی با یک مدل مجهز به پیشرانه هیبرید V8 جایگزین خواهد شد. به مناسبت پایان عمر این مدل موفق، یک نسخه ویژه از هوراکان با لقب استراتو معرفی شده است که به پیروی از خودروهای محبوب بازار یعنی کراس‌اورها، سامانه چهار چرخ محرک و البته تعلیق مرتفع را به همراه دارد.

لامبورگینی هوراکان استراتو، 602 اسب‌­بخار قدرت دارد و می­‌تواند ظرف 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو هم 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

با این حال، به نظر می‌­رسد که ویژگی‌های جالب هوراکان استراتو در حالت استاندارد برای برخی مشتریان ثروتمند راضی‌کننده نیست. حداقل متخصصان شرکت منصوری چنین اعتقادی دارند، چرا که در یکی از جدیدترین اقدامات، به سراغ این سوپراسپرت قد‌بلند رفته‌اند و با اضافه کردن لقب «لیمیتد ادیشن» به انتهای نام خودرویی که در تیراژ محدود تولید شده است، آن را به نمونه‌­ای خاص‌تر از قبل بدل کرده‌اند.

چهره این خودرو به واسطه نصب انبوهی از قطعات فیبرکربن و همچنین رینگ‌های افترمارکت FO.6، متفاوت از قبل به نظر می­‌رسد. گویا تغییرات محدودی هم بر پیشرانه این خودرو اعمال شده، چرا که خروجی با 8 واحد افزایش به 610 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد با 0.1 کاهش به 3.3 ثانیه رسیده است.

همچون اکثر محصولات منصوری، درباره قیمت این مدل نیز حرفی به میان نیامده است.

جدیدتریان اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari