منتشر شده در 30 خرداد 1403 ساعت 16:30


بررسی موتورسیکلت آپاچی RTR 310

آپاچی RTR 310 شرکت TVS فقط یک نسخه ساده شده از مدل RR 310 نیست. این موتور سیکلت به اندازه ای تغییر کرده که شخصیت متمایز خود را داشته باشد. علاوه بر تمام تغییرات فنی و مکانیکی، اگر به تجهیزات آن نگاه کنید، می‌فهمید که می‌تواند از نظر فناوری، بسیاری از موتورسیکلتهای بزرگ‌تر را شرمنده کند. با این حال، رقابت در این کلاس نه تنها از نظر فناوری بلکه از نظر تجربه کلی سواری نیز شدیدتر شده است. برای مثال، کی تی ام دوک ۲۵۰ جدید اکنون در همه جنبه ها به یک موتور بهتر از قبل محسوب می‌شود . به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با آپاچی RTR310 جدید، در این مطلب به بررسی این موتورسیکلت هندی می‌پردازیم.

بررسی استایل ظاهری و سطح کیفیت

موتور آپاچی RTR 310 با ظاهری تهاجمی در سبک یک مبارز خیابانی، به اصالت آپاچی وفادار مانده است. طرح رباتیک و خشن کله چراغ جلو، باک سوخت عضلانی با برآمدگی‌های تندوتیز، فریم نیکد و بخش عقب نوک با هندسه تهاجمی، توجه رهگذران را در همه جا به خود جلب می‌کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است سبک طراحی آن را کمی گیج کننده و نامتناسب بدانند. نمای جلویی حجیم و باوقار به نظر می رسد که در تضاد با سایر قسمت‌های بدنه به فرم مینیمالیستی با خطوط باریک و براق است. با وجود این، استایل کلی کمی رادیکال و البته مهیج به نظر می‌رسد.

از نظر سطح کیفیت کلی ساخت، دقت در مونتاژ و دوام رنگ، می‌شود گفت که هیچ شکایتی وجود ندارد. همه چیز محکم و ثابت کنار هم قرار گرفته است و در عین حال کیفیت فلاپهای پلاستیکی و سطح کیفی رنگ آمیزی نیز در محدوده ممتاز قرار می‌گیرد.

بررسی ارگونومی و راحتی سواری

آپاچی RTR 310 شما را در یک موقعیت سواری نسبتاً راحت قرار می دهد. ارتفاع صندلی ۸۰ سانتیمتر است و حتی برای راکبان کوتاه قد نیز راحت بوده و سوار شدن روی آن آسان است. کمی خمیدگی بدن برای رسیدن دستهای راکب به فرمان کافی است. رکاب‌ها کمی عقب هستند و صندلی به اندازه کافی نرم احساس می شود. علاوه بر این، باک سوخت فرورفتگی های عمیقی دارد که به قفل شدن راحت زانوهای شما کمک می کند. با این حال، برآمدگی کوچک در قسمت جلوی صندلی ترک نشین، هر بار که راکب سعی دارد به عقب حرکت کند، به نشیمنگاه او فشار می آورد. همچنین فضای موجود روی صندلی راکب را هم محدود می کند. بنابراین، اگر فردی با جثه بزرگ هستید، فضای صندلی ممکن است به مشکل جزئی برای شما تبدیل شود.

بررسی موتورسیکلت آپاچی RTR 310

کیفیت سواری در عین حال تقریبا عالی است. ناهمواری های جزئی مانند شکاف های جاده، چاله ها و دست اندازها تقریبا توسط سیستم فنربندی جذب می شوند و تنها زمانی که از یک چاله عمیق عبور می کنید، ضربه جزئی به کمرتان وارد می شود. در سرعت های بالاتر، اگر جاده حتی کمی ناهموار باشد، موتور به آرامی بالا و پایین می پرد، اما نه در حد ناراحت کننده و استرس آور.

عملکرد و هندلینگ

همان موتور تک سیلندر ۳۱۲ سی سی، مایع خنک که در آپاچی RR310 به کار رفته است، نیروی محرکه RTR 310 را هم تامین می کند. با این حال، شرکت TVS علاوه بر تغییر دادن نسبت دنده ها، تغییرات جزئی در مپ پاشش سوخت، ورودی هوا و خروجی اگزوز برای RTR ایجاد کرده است. در نتیجه، شما یک انجین با قدرت متوسط به دست می آورید که باعث می شود این موتورسیکلت تجربه سواری لذت بخشی در سطح شهر ارائه دهد. کشش موتورسیکلت تقریبا از ۴۰۰۰ دور در دقیقه تا خط قرمز دور موتور قابل احساس است اما قدرت واقعی بین دورهای ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه شکل می‌گیرد که در آن RTR 310 بسیار سریع احساس می شود و شما به راحتی قادر خواهید بود از اکثر وسایل نقلیه در شهر سبقت بگیرید. همچنین به اندازه کافی کشش دارید که به راحتی با سرعت ۴۵-۵۰ کیلومتر در ساعت در دنده ششم حرکت کنید.
علاوه بر این، حرارت انجین به طور کارآمد مدیریت می شود و حتی در ترافیک سنگین، هوای گرم زیادی به پای راکب برخورد نمی‌کند.

یک کلاچ نرم و یک گیربکس روان را هم به تجربه سواری با محصول جدید آپاچی اضافه کنید. اگر برای استفاده از کلاچ تنبل هستید، سیستم  تعویض دنده سریع تا حد زیادی به خوبی کار می کند. اگرچه به اندازه موتورسیکلتهای بزرگتر روان و نرم نیست، اما پس از اینکه به لرزش جزئی هنگام سبک کردن دنده عادت کردید، استفاده از سیستم لذت بخش خواهد شد. ماجرا در بزرگراه نیز به همین شکل است. حتی در سرعت 100-110 کیلومتر بر ساعت، زمانی که انجین نزدیک به 6000 دور در دقیقه است، قدرت کافی برای سبقت گرفتن بدون نیاز به معکوس کردن دنده را در اختیار خواهید داشت.
متاسفانه شتاب گیری با لرزش ناگهانی همراه است. حتی اگر یاد بگیرید که با آن کنار بیایید، باز هم لرزش ها به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ برای این موتورسیکلت عمل می کنند. لرزش قابل توجه از 5000 دور در دقیقه شروع می شود و با افزایش دور موتور افزایش می یابد.

از نظر هندلینگ، با یک آپاچی اصیل مواجه هستیم. این موتورسیکلت فوق العاده چابک، سبک و پرنشاط است که عبور و مرور در ترافیک را به امری لذت بخش تبدیل می کند. در پیچ ها نیز عالی عمل می کند و قوای محرکه کاملاً با شاسی هماهنگ است‌.

موتورسیکلت آپاچی RTR 310 همچنین عملکرد ترمز خوبی را ارائه می دهد. قدرت ترمز جلویی بسیار بالاست با این حال هنگام ترمز شدید کمی غیریکنواخت به نظر می رسد. جالب اینجاست که می توانید دسترسی به اهرم های ترمز و کلاچ را در قالب چهار مرحله تنظیم کنید. در مورد مصرف سوخت هم باید بدانید که با یک باک سوخت پر ۱۱ لیتری ، حدود ۳۱۶ کیلومتر مسافت را می‌توان با این موتور در سیکل ترکیبی طی کرد.

تجهیزات و امکاناتی مثل صفحه نمایش TFT تمام رنگی مجهز به بلوتوث با ناوبری گام به گام و تله متری، پنج حالت رانندگی باران- شهری- اسپرت- پیست و سوپر موتو، کلاچ کمکی و لغزنده، سیستم تعویض دنده سریع، کنترل کشش، کروز کنترل، تنظیم روشنایی چراغ جلو، تعلیق کاملاً قابل تنظیم، سیستم پایش بر فشار باد لاستیک‌ها و زنجیر روکش برنج در نسخه‌های فول آپشن این محصول آپاچی عرضه می‌شود.

بررسی موتورسیکلت آپاچی RTR 310

مشخصات فنی:

نوع موتور: تک سیلندر، ۴ سوپاپ، SOHC، مایع خنک

حجم موتور: 312.2 سی سی

حداکثر قدرت: ۳۵.۱ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۲۸.۷ نیوتن متر در ۷۳۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۶ سرعته دستی
مکانیزم انتقال : زنجیر
شاسی: فولادی لوله ای
تعلیق جلو: تلسکوپی، ۱۳۵ میلی متر حرکت
تعلیق عقب: مونوشاک، ۱۲۰ میلی متر حرکت
ترمز جلو: دیسک ۳۰۰ میلی متری، ABS تک پیستون
ترمز عقب: دیسک ۲۲۰ میلی متری، ABS تک پیستون

لاستیک جلو: 100/90-17 میشلن Road 5

لاستیک عقب: 130/80-17 میشلن Road 5

ارتفاع صندلی: ۸۰۰ میلی متر

فاصله بین دو محور: 1380 میلی متر

وزن خالص: ۱۶۹ کیلوگرم

ظرفیت باک: ۱۱ لیتر

مسافت پیموده شده: ۲۸.۸ کیلومتر در لیتر (تست شده)

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک موتورسیکلت نیکد، با ظاهر جذاب، فناوری پیشرفته، سواری لذت‌بخش‌و در عین حال کاربردی هستید، Apache RTR 310 ارزش بررسی دارد. موتور آپاچی RTR 310 وظایف شهری را با به خوبی انجام می دهد. توان مناسب، هندلینگ دلنشین، موقعیت سواری دلوسب و فرمان پذیری دقیق، آن را به یک موتورسیکلت شهری جذاب تبدیل می کند.‌البته باید مراقب لرزشهای آن در سرعت‌های بالا بود.

نقاط قوت:

موتور قدرتمند در محدوده متوسط

هندلینگ چابک و پرنشاط

مجموعه تجهیزات فناوری پیشرفته
کیفیت ساخت خوب
طراحی متمایز

نقاط ضعف:

لرزش قابل توجه در سرعت های بالاتر
قیمت کمی بالا
صندلی نامناسب برای سواری های طولانی

source

توسط autokhabari.ir