جریان الکتریکی شارژ بی‌سیم که توسط متخصصان چینی در خودروهای جدید تولید می‌شود می‌تواند به رقبای ژاپنی زنگ خطری باشد. podleبی خبر اخیر، پنجمین نسل تکنولوژی DM بی‌وای‌دی قرار است اولین بار در خودروهای شین L و سیل ۰۶ نصب شود.

این شرکت چینی بااین تکنولوژی، راندمان گرمایی ۴۶.۰۶درصد را به بالا برده است. همچنین مصرف سوخت این خودرو ۲.۹ لیتر در صد کیلومتر است و شعاع حرکتی مجموع ۲۱۰۰ کیلومتر است.

پس از آن این مجموعه از پیشرانه ۱.۵‌لیتری بنزینی به همراه موتوری برقی تشکیل شده است. قدرت و گشتاور پیشرانه درون‌سوز به ۹۹ اسب بخار و ۱۲۶ نیوتن متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد راندمان گرمایی این پیشرانه ۴۶.۰۶درصد است که بهترین رقم در جهان خواهد بود.

در این ریسی أصبلی استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون نسبت تراکم بسیار بالای ۱۶، سیستم احتراق هوشمند، سیستم EFI هوشمند، EGR قبل از خروج هوا، خنک کاری جداگانه هوشمند و روان کاری متغیر هوشمند به دست آمده است. استفاده چینی‌ها از بازار خودروهای برقی که آمریکا خود مبلغ آن محسوب می‌شد، باعث شده است دولت‌ها هم برای حمایت از خودروسازی‌هایشان دست‌به کار شوند.

از آنجایی که بازرسی جدید اروپایی‌ها برای عدم استفاده خودروسازان چینی از کمک‌های دولتی، اتحادیه اروپا می‌تواند تعرفه ورود خودروهای چینی را افزایش دهد و قیمت نهایی آن‌ها را بالا ببرد. والدیس دومبرو ویسکیس، مسئول کمسیون تجارت این اتحادیه، نیز باور دارد بازرسی‌ها پیش از تعطیلات تابستانه به پایان خواهد رسید.

از آنجایی که راندمان گرمایی موتور ۴۶.۰۶درصد است، انتظار می‌رود مصرف سوخت آن بسیار کم باشد. در این حیک لجه لصدو ۲.۹ لیتر در صد کیلومتر است. همچنین این خودرو می‌تواند پس از شارژ ۲۱ دقیقه با باتری شارژ شده. پیشرانه و باتری این خودرو از اصل تراکم انرژی ۱۱۵وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم است.

حال که با مشخصات این مجموعه جدید آشنا شدیم، بهتر است نگاهی عمیق‌تر به آن بیندازیم. چینی‌ها در سه بخش مهم دست به ارتقای قوای محرکه پلاگین-هیبرید خود زده‌اند.

اول اینکه ژنراتور را می‌توان به عنوان موتور محرک به‌کار گرفت و این موتور نیز به‌عنوان ژنراتور قابل‌استفاده خواهد بود. باید گفت موتور محرک و سیستم دنده همگی در یک مجموعه قرار گرفته‌اند.

دوم اینکه سیستم موردبحث از دو کلاچ برای کنترل حالت سواری استفاده می‌کند. درحالی‌که در سیستم‌های قبلی از دنده تک‌سرعته استفاده می‌شد.

قوای محرکه DM بی‌وای‌دی از نوع هیبرید سری موازی است. در این سیستم موتور برقی یا درون‌سوز می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد.

در یک سیستم سنتی، ژنراتور و پیشرانه مستقیما از طریق دنده به هم متصل هستند و اگر پیشرانه درون‌سوز کار نکند موتور برقی P1 کار خواهد کرد. با استفاده از دو کلاچ می‌توان پیشرانه درون‌سوز را از موتور برقی جدا کرد. این به معنی عملکرد جداگانه موتور برقی P1 خواهد بود و همچنین پیشرانه درون‌سوز به‌صورت مستقیم الکتریسیته را به دست موتور برقی خواهد رساند.

اگر موتور C1 از C0 جدا شود، P3 در خروجی شرکت خواهد کرد. این باعث ایجاد سیستم چهار چرخ‌محرک دو موتوره می‌شود و قدرت خودرو را در حالت تمام‌برقی بهبود می‌بخشد. درحالیکه در حالت ترکیبی، موتورهای C1 و C0 باهم کار می‌کنند تا سه منبع قدرت وجود داشته باشد.

توسط autokhabari.ir