شیرآلات توکار

گالری: لکسوس LC 500 و LC 500h 2018 تصاویر 11 مشاهده گالری
لکسوس می داند که شما چه فکر می کنید در مورد آنها می دانید. شما فکر می کنید لکسوس یک برند امن، نرم و لوکس است. شما فکر می کنید لکسوس به عنوان یک وسیله قابل اعتماد و به همان اندازه هیجان انگیز است. شما فکر می کنید لکسوس برند راننده نیست. لکسوس LC 500 و LC 500h 2018 طوری طراحی شده اند که طرز فکر شما را تغییر دهند و با یک کوپه اسپرت 2+2 GT به مسیر جدیدی اشاره کنند.
این جهت جدید از آب در نمی آید. لکسوس یک دهه است که مقدمات را ایجاد کرده است و با نام “F” برای اسپرت ترین مدل های خود شروع کرده و به بسته های “F-Sport” که برای این مجموعه در دسترس بوده اند، رفته است. در کنار این پایه، سوپراسپرت کم حجم لکسوس، LFA، به جاده ها و مسیرهای مسابقه سرازیر شد و تأثیر روانی به عنوان یک خودروی هاله ای برای لکسوس گذاشت. در انزوا، LFA چندان معنی نداشت. ارتباط آن با بقیه برند لکسوس ضعیف به نظر می رسید. پس از تأمل، و با افشای LC، LFA تمرکز واضح تری پیدا می کند. این فقط یک ماشین هاله نبود. این یک اثبات مفهومی برای عموم خریداران و همچنین برای خود شرکت بود. LFA گفت: “در اینجا آنچه می توانیم با منابع مهندسی و طراحی در اختیارمان انجام دهیم. ما می دانیم که برای ساخت یک سوپراسپرت چه چیزی لازم است و در صورت انتخاب می توانیم در آن سطح رقابت کنیم. اکنون، LC با بیانیه‌ای تصفیه‌شده‌تر و کمتر فخرفروشانه‌تر وارد می‌شود. “شما دیده اید که چه کاری می توانیم انجام دهیم وقتی که ذهن خود را به آن اختصاص دهیم. حالا شما خواهید دید که وقتی روحمان را به خطر انداختیم، چه خواهیم کرد.»

LC اولین خودروی لکسوس است که بر اساس معماری جدید جهانی این شرکت ساخته شده است، همان پلتفرمی که زیربنای سدان پرچمدار آینده LS و بسیاری دیگر از به روز رسانی های خودرو در آینده خواهد بود. تنظیم موتور جلو/چرخ عقب برای یک کوپه پرفورمنس GT (Grand Touring) مانند LC ایده‌آل است و نوید می‌دهد که به‌روزرسانی‌های آینده مانند سیستم چهارچرخ محرک تقریباً قطعی است.
طراحی بیرونی LC ویژگی های امضای لکسوس را به شکلی جدید و ورزشی به ارمغان می آورد. جلوپنجره دوکی و چراغ روشنایی پیکانی در روز با آرایه چراغ‌های LED سه پروژکتوری جلو می‌روند. یک کاپوت فوق العاده پایین محفظه موتور را می پوشاند. در واقع کاپوت آنقدر پایین است که مهندسان مجبور شدند مکانیزمی برای رعایت مقررات ایمنی عابران پیاده ایجاد کنند. بدن در قسمت کمر قرار می گیرد و درهای بزرگ در هر طرف به ورود و خروج کمک می کند. حلقه های عضلانی چرخ های 20 اینچی (21 اینچی موجود) در زیر گلگیرهای قوسی قرار دارند. سقف به سبک فست بک به صندوق عقب بازمی گردد. کل پکیج چیزی بیش از تکامل طراحی کوپه لکسوس است تا سطح ظرافت طراحی خودروی مفهومی که به تولید رسیده است.

در داخل، سطح مشابهی از طراحی کلین شیت شکی باقی نمی گذارد که LC یک ماشین راننده است. کابین خلبان در اطراف راننده چیده شده است، با وضوح و یکپارچگی طراحی که در خودروهای قبلی لکسوس وجود نداشت. داشبورد یک محصول چندلایه است که زیبا و اسپرت است و صفحه نمایش ها و کنترل های مناسبی دارد. سرنشین صندلی جلو برای مواقعی که گرند تورینگ بسیار باشکوه می شود، از یک پیله مجلل پذیرایی می کند که به طور متفکرانه ای با دستگیره های یکپارچه روی کنسول وسط و در مجهز شده است. ردیف دوم صندلی‌ها وجود دارد، اما بیشتر یک ویژگی باقی‌مانده است و بهتر است به‌عنوان قفسه بسته‌بندی به‌جای صندلی برای انسان‌ها استفاده شود.
این همه سبک دوست داشتنی و طراحی هوشمند تاثیر خوبی می گذارد، اما این رانندگی است که نظر لکسوس را تغییر می دهد.
LC 500h نوع هیبریدی است و توسط یک پیشرانه هیبریدی بنزینی/الکتریکی مجهز به موتور 3.5 لیتری V6 گازی و دو موتور الکتریکی، که یکی از آنها چرخ های عقب را به حرکت در می آورد و بازسازی ترمز را کنترل می کند، نیرو می گیرد و یکی از آنها به عنوان کار می کند. یک استارت، ژنراتور و کنترل دور موتور. قدرت کل سیستم 354 اسب بخار اعلام شده است. موتور و موتور 500h به جای استفاده از چرخه اتکینسون متمرکز بر بهره وری سوخت، به صورت یک سیستم سری/موازی کار می کنند، بیشتر شبیه یک هایپرکار تا پریوس. یک گیربکس HV چند مرحله ای، نوعی گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته پلکانی (CVT)، نیرو را به چرخ های عقب می فرستد.

LC 500 برنامه قاتل است که توسط یک موتور 5.0 لیتری V8 جدید که برای تولید 471 اسب بخار و 398 پوند فوت گشتاور تنظیم شده است. موتور تنفس طبیعی (غیر توربو)، با زمان بندی متغیر سوپاپ و 32 سوپاپ (چهار سوپاپ در هر سیلندر). این دستگاه از تزریق مستقیم بنزین برای فشرده کردن بیشترین قدرت از سوخت Premium استفاده می کند. یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته دایرکت شیفت اسپرت کاملاً جدید در اینجا آشکار است. مد در گیربکس های پرفورمنس به سیستم های اتوماتیک دوکلاچه (DCT) تبدیل شده است، با این حال مهندسان لکسوس به یک گیربکس اتوماتیک معمولی چسبیده اند. DCTها از دو چرخ دنده استفاده می کنند که از یکی به دیگری به جلو و عقب می چرخند تا دنده مورد نظر را درگیر کنند. دنده های انتقال LC روی یک شفت قرار دارند، با این حال مهندسان مکانیزم تعویض دنده را طراحی کرده اند که ادعا می کنند سریعتر از یک DCT است. علاوه بر این، ریتم دنده ها و آهنگ تعویض به دقت تنظیم شده است تا پله های بین دنده های 2 تا 5 برابر باشند که حس بسیار طبیعی به تعویض ها می دهد. گیربکس به عنوان یک گیربکس اتوماتیک شگفت‌انگیز است و می‌توان آن را به صورت دستی با دنده‌های پدال برای سرعت‌های سفارشی راه‌اندازی کرد.
سیستم تعلیق در هر دو LC 500 و 500h یکسان است: تنظیمات چند پیوندی با دقت طراحی شده در جلو و عقب، طراحی شده برای وزن سبک و استحکام زیاد. فرمان برقی (EPS) با کمک قدرت حسگر سرعت و طراحی رک و پینیون کواکسیال، بدون احساس بی‌حسی معمولی سیستم‌های الکتریکی، احساس مستقیمی را ایجاد می‌کند. ترمزهای LC 500 عالی هستند، با روتورهای تهویه شده بزرگ در دو انتها و کالیپرهای آلومینیومی شش پیستونه در جلو و کالیپرهای آلومینیومی چهار پیستونه در عقب. ترمزهای LC 500h تا حدودی کمتر عالی هستند، زیرا جذب انرژی احیا کننده هیبریدی با مشکل مواجه است. ویژگی بازسازی باعث می شود که پدال کمتر احساس خطی داشته باشد، زیرا یک کاربرد پدال سبک آن گازی را که شما انتظار دارید ارائه نمی دهد، و به ترمز شدیدتری نیاز دارد که تعدیل آن سخت است.

من این شانس را داشتم که هر دو نسخه LC را در برخی از جاده‌های عمومی عالی رانندگی کنم که با مجموعه‌های کوتاه دور در یک مسیر مسابقه جاده خصوصی شگفت‌انگیز آمیخته شده‌اند. در خیابان، LC 500 رفتارهای بسیار خوبی از خود نشان داد. هنگام سفر دریایی صاف و آرام بود، با آرامشی آرام که سفرهای طولانی مدت را دعوت می کرد. در جاده‌های پر پیچ و خم چالش‌برانگیز، LC آماده حرکت بود، در پیچ‌ها شارژ می‌شد و بدون درام می‌پیچید، حرکت به گونه‌ای که هیچ لکسوس دیگری تا به حال چنین نکرده است. در پیست، من از یک راننده حرفه ای در صندلی مسافر بهره بردم که در مسیر پیست به من مربیگری می کرد. من از تعادل و دقت LC بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و احساس کردم که سرعت را به شدت بالا می برم. نسخه V8 در پیست و خیابان بسیار سریعتر و سرگرم کننده تر بود. پیست محیط طبیعی LC نیست – این یک ماشین GT است، بالاخره یک ماشین اسپرت است اما یک ماشین مسابقه نیست – اما این پکیج پتانسیل بکری برای توسعه تخصصی دارد.
صدا جزء بزرگی از احساس یک خودروی اسپرت است. نت موتور V6 هیبریدی به لطف فناوری «ویرایش صدا» که برخی از نت‌های خشن‌تر را از رسیدن به کابین فیلتر می‌کند، خوب است. صدای موتور واقعی V8 نیازی به ویرایش ندارد – صدای آن عالی است و به اندازه کافی به گوش راننده می رسد تا آدرنالین را بالا ببرد. انتخاب حالت رانندگی اسپرت، برخی از بافل‌های اگزوز را باز می‌کند و یادداشت‌های موتور را عمیق‌تر و بهبود می‌بخشد. شهرت لکسوس برای محیطی آرام در کابین در اینجا به نفع علاقه مندان تغییر یافته است.

برای قضاوت نهایی در مورد LC که قرار است در اواخر بهار/اوایل تابستان 2017 وارد سواحل ما شود، کمی زود است. قیمت آن اعلام نشده است، اما لکسوس به مجموعه رقابتی که شامل سری 6 BMW، جگوار است اشاره کرد. F-Type، مرسدس بنز S کلاس کوپه و حتی پورشه 911 – گروهی از خودروهایی که قیمت آنها از 70000 دلار تا 120000 دلار و بالاتر است.
این اولین درایو لکسوس LC 500 و LC 500h 2018 پایه و اساس قدم بعدی را در بازی طولانی لکسوس ایجاد کرد و من را در مورد اتفاقات بعدی هیجان زده کرد. اگرچه مدیران لکسوس در مورد محصول آینده صحبت نمی کنند، به نظر می رسد که خط LC نسخه F-Sport را با قدرت بیشتر مهندسی شده در V8 ایجاد کند – شاید یک نسخه توربوشارژ یا سوپرشارژ؟ پلتفرم لوکس جهانی جدید زیربنای LS بعدی خواهد بود، که تقریباً به طور قطع با گزینه تمام چرخ متحرک عرضه می شود که به یک LC تمام چرخ متحرک نیز امیدوار است. این پلت فرم همچنین پایه ای برای وسایل نقلیه اضافی، احتمالاً یک کراس اوور سه ردیفه و سایر سدان ها نیز خواهد بود. اگر وسایل نقلیه جدید همان سطح درگیری و تجربه رانندگی عالی را با LC ارائه دهند، ما به روشی کاملاً جدید به لکسوس فکر خواهیم کرد.

جیسون فوگلسون صدها خودرو، کامیون، SUV، کراس اوور، مینی ون و موتور سیکلت را برای مجموعه گسترده ای از مجلات و وب سایت ها بررسی کرده است. اگر چرخ و موتور داشته باشد، می خواهم آن را برانم یا سوارش کنم و بعد در مورد آن بنویسم. من مجذوب حمل و نقل و آنچه وسیله حمل و نقل ما در مورد اینکه ما چه کسی هستیم می گوید. من در همه جا زندگی کرده ام، اما اخیراً به منطقه دیترویت نقل مکان کرده ام.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط autokhabari