منتشر شده در 03 تیر 1403 ساعت 12:00

نسل کنونی نیسان مورانو از سال ۲۰۱۵ روی خط تولید قرار دارد. با توجه به سپری شدن ۹ سال از زمان عرضه، این نسل مدلی پا به سن گذاشته محسوب میشود. تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند که نیسان خود را برای معرفی نسل جدید این کراس اوور سایز متوسط آماده میکند. انتظار میرود این نسل تا پایان سال جاری معرفی شود.
تغییرات نمای ظاهری نیسان مورانو
تصاویر شکار شده از نسخه در حال تست نسل چهارم مورانو نشان میدهند این کراس اوور کماکان سقف شیبدار خود را حفظ کرده و با حجمهای سیال وارد خیابانها خواهد شد. در نمای روبرو نیسان از ترند روز پیروی کرده و مورانوی جدید را با چراغهای دو تکه تولید خواهد کرد. جلوپنجره کرومی معروف به V-Motion نیز در این نسل حذف شده است. با دقت در جزئیات میتوان متوجه شد که نسل بعدی مورانو برخی از ویژگیهای ظاهری خود، مثل خطوط تیز بدنه و خط شانه ضخیم را از کراس اوور الکتریکی آریا به ارث برده؛ در نمای عقب هم مثل بسیاری از مدلهای جدید، چراغها از نوع سرتاسری و به هم پیوسته خواهند بود. علاوه بر این باید گفت سپر عقب حجم پردازیها و خطوط زیادی روی خود دارد.

انقلاب در کابین
در داخل کابین نسل جدید مورانو هیچ وجه اشتراکی با نسل فعلی ندارد. طبق انتظار در این بخش مورانو با محصولات اخیر کمپانی همسو شده و از داشبوردی مدرنتر بهره میبرد. تصاویر جاسوسی منتسب به نسل جدید گویای آن هستند که داشبورد حالتی لایه لایه دارد و از دو نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان میزبانی میکند. نکته جالب اینکه ظاهرا قسمت فوقانی داشبورد جنسی از چرم خواهد داشت.

نگاهی دقیقتر به تصاویر جاسوسی جزئیاتی مثل استفاده از دکمه بزرگ برای تنظیم صدا در بین دو دریچه مربوط به سیستم تهویه، دکمههای فیزیکی متعدد، بهرهمندی از سیستم هداپ دیسپلی و دوربین ۱۷۰ درجه را آشکار میسازد. میدانیم که مورانوی جدید سرویس نقشه گوگل، دستیار گوگل و فروشگاه پلی استور مجهز خواهد بود. به گفته نیسان این نسل از آپدیتهای نرمافزاری از راه دور نیز پشتیبانی خواهد کرد.
مشخصات فنی
نسل چهارم نیسان مورانو بر اساس پلتفرم D توسعه یافته است. در این پلتفرم انتقال نیرو به چرخهای محور جلو در اولویت قرار دارد. نیسان پثفایندر و کراس اورهای برند لوکس اینفینیتی از این پلتفرم بهره میبرند.
پیش بینی میشود مورانو با موتور ۳.۵ لیتری V6 به دست مشتریان برسد. این موتور توانایی تولید ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. البته بعید نیست که نیسان این کراس اوور را با یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ راهی میدان رقابت کند. برخی نشریات حذف گیربکس CVT و استفاده از جعبه دنده ۹ سرعتی خودکار را از دیگر احتمالات موجود میدانند.


ناگفته نماند نسل اول نیسان مورانو در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شد. از آن تاریخ تاکنون این کراس اوور در سه نسل به فروش رسیده است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسل سوم از سال ۲۰۱۵ تولید میشود. هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، جیپ گرند چروکی، هوندا پایلوت، تویوتا کراون سیگنیا و شورولت بلیزر از جمله رقبای مورانو به شمار میروند. نسل جدید این خودروی ژاپنی با قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار و یا کمی بالاتر عرضه خواهد شد.
source