نبکا هیبرید پلاس یا همان اسکای ول هیبرید پلاس محصول جدید و پلاگین هیبرید شرکت نبکا است که نخستین بار در نمایشگاه شیراز معرفی شد.

شرکت نبکا حاصل جوینت ونچر کرمان موتور با گروه مپنا است و در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای برقی یا هیبریدی فعالیت می‌کند. اولین محصول مونتاژی این شرکت، اسکای ول ET5 نام داشت که تحویل آن به مشتریان در سال ۱۴۰۳ آغاز شد. دومین محصول نبکا، نسخه هیبریدی و فیس‌لیفت شده ET5 است که در ایران با نام نبکا هیبرید پلاس به فروش می‌رسد. در این مطلب به بررسی و معرفی نبکا هیبرید پلاس می‌پردازیم.

درباره نبکا هیبرید پلاس

شرکت اسکای ول در سال ۲۰۲۲ نسخه پلاگین هیبرید و فیس‌لیفت شده شاسی بلند برقی ET5 را تحت عنوان اسکای ورث HT-i به بازار چین و سایر کشورها عرضه کرد. این کراس اوور سایز متوسط قوای محرکه برقی خودرو از شرکت معتبر BYD تأمین می‌کند و دارای دو نوع ظرفیت باتری در بازارهای بین‌المللی است. کرمان موتور از این خودرو در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد و تصمیم به عرضه آن با نام و نشان نبکا هیبرید پلاس در بازار ایران گرفت که احتمالاً در سال ۱۴۰۳ شاهد آغاز فروش رسمی آن در کشور باشیم.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

اسکای ول هیبرید پلاس به عنوان نمونه پلاگین هیبرید و فیس‌لیفت شده شاسی بلند تمام برقی ET5 به میدان آمده است؛ بنابراین شمایل کلی بدنه، شیب ستون‌ها، نوع طراحی فریم پنجره‌ها و سایر بخش‌های اصلی اتاق این خودرو نسبت به نبکا ای تی ۵ خیلی تغییر نکرده است. اما نمای جلو تا حد زیادی عوض شده و با یک جلوپنجره‌ یکپارچه به همراه طرح متفاوت هواکش‌های جانبی روی سپر جلو به مشتریان سلام می‌کند. این سبک جدید چهره تا حدودی باعث نونوار شدن نمای جلو نبکا هیبرید پلاس شده و طرح تقریباً نوگرایانه را برای آن به وجود آورده است که می‌تواند مورد استقبال و یا کمی انتقاد از جانب مشتریان قرار بگیرد.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

سایر قسمت‌های اتاق اسکای ول هیبرید پلاس نسبت به نسخه برقی ET5 خیلی تغییر نکرده و با یک شاسی بلند شهری به سبک برخی محصولات اروپایی در نمای بغل مواجه هستیم که درمجموع ظاهری زیبا، متعادل و نه‌چندان پیچیده را برای این محصول هیبریدی جدید کرمان موتور به دنبال می‌آورد.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی نبکا هیبرید پلاس

نبکا هیبرید پلاس از یک پیشرانه ترکیبی برقی بنزینی به منظور تأمین نیروی محرک خود استفاده می‌کند. این سامانه پیشران شامل یک موتور تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر می‌شود که بیشتر به عنوان ژنراتور و تأمین‌کننده انرژی باتری ۲۱.۶۸ کیلووات ساعتی سیستم برقی عمل می‌کند. اما موتور اصلی این ماشین از نوع الکتریکی است که معادل ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به محور جلو انتقال می‌دهد.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

این شاسی بلند پلاگین هیبرید معادل ۱۸۲۰ کیلوگرم وزن دارد و طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند تنها ظرف مدت ۸.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای خودرویی در این وزن و ابعاد، کاملاً مهیج و دل‌چسب خواهد بود.

برند نبکا
مدل هیبرید پلاس
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
ظرفیت باتری ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی پلاگین هیبرید
قدرت ۲۸۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس E-CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۶۹۸ میلی متر
عرض ۱۹۰۸ میلی متر
ارتفاع ۱۶۹۶ میلی متر
فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی متر
وزن ۱۸۲۰ کیلوگرم
حجم باک ۶۰ لیتر
مصرف سوخت ۵.۸۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
پیمایش در حالت برقی ۱۱۵ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۵R18
شرکت عرضه کننده نبکا
برند نشان مادر اسکای ول
کشور سازنده چین

ماشین نبکا هیبرید پلاس قادر است در حالت تمام برقی تا حدود ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت بدون استفاده از نیروی بنزین به راه خود ادامه دهد اما به کمک موتور بنزینی و باک سوخت ۶۰ لیتری آن، چیزی حدود ۱۱۶۷ کیلومتر مسافت تحت شرایط ایده‌آل با این خودرو قابل پیمایش خواهد بود. بنابراین میزان مصرف سوخت ترکیبی نبکا هیبرید پلاس تقریبا نزدیک ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده که قطعاً برای یک خودرو شاسی بلند با چنین حجم و ابعادی کاملاً کم و مقرون به صرفه ارزیابی می‌شود.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

ضمناً کاربر این خودرو می‌تواند به کمک برق خانگی و شارژر دیواری ماشین خود را ظرف مدت ۳ ساعت، از ۲۰ تا ۷۰ درصد شارژ کند. این زمان توسط ایستگاه‌های فست شارژ به کمتر از ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. اسکای ول هیبرید پلاس می‌تواند تا نهایت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و به واسطه سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و مالتی لینک در عقب، هندلینگ نسبتاً اطمینان‌بخش، پایداری مناسب و سواری نه‌چندان خشک را برای سرنشینان به ویژه هنگام دور زدن فراهم کند.

طراحی کابین و امکانات

سبک طرح پردازی داخل اتاق نبکا هیبرید پلاس نسبت به اسکای ول ET5 برقی خیلی تغییر نکرده و همان حال و هوای ساده اما مزین به المان‌های تکنولوژیک در اینجا نیز قابل مشاهده است. نمایشگر بزرگ مالتی مدیا به حالت افقی در میانه داشبورد قد بلند کرده و حضور روکش‌های چرم و جیر در قسمت‌هایی از داشبورد و رودری‌ها، تاثیر مثبتی روی ارتقای سطح کیفی فضای داخل این خودرو داشته است.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

صفحه آمپر پشت فرمان به صورت تمام دیجیتال عرضه شده و اهرم تعویض دنده جای خود را به یک کلید الکترونیکی دایره‌ای شکل داده است. در این بین طرح دریچه‌های تهویه زیر نمایشگر مالتی مدیا جذابیت چندانی ندارد و می‌تواند روی امتیاز طراحی داشبورد تاثیر منفی بگذارد. فضای داخلی اتاق این شاسی بلند شهری کاملاً جادار است و ۵ نفر بزرگسال به راحتی می‌توانند روی صندلی‌های جلو و ردیف عقب آن حضور پیدا کنند، بدون آنکه از ناحیه سر یا پاها احساس محدودیت و تنگی فضا داشته باشند.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

ضمناً حدود ۴۶۷ لیتر حجم در محفظه صندوق عقب نبکا هیبرید پلاس وجود دارد که خیلی بزرگ نیست اما به هر حال ۴ تا ۵ چمدان مسافرتی به راحتی در آن قرار می‌گیرد. البته در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، گنجایش محفظه صندوق تا ۱۱۴۱ لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند. شاسی بلند اسکای ول هیبرید پلاس از لحاظ امکانات نیز در سطحی مناسب به سر می‌برد و انواع و اقسام تجهیزات مدرن شامل رادارها و سیستم‌های دستیار رانندگی نیمه خودکار در نسخه فول آپشن این ماشین وجود خواهد داشت.

نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، اتوپارک، هشدار خروج از خط، دستیار هوشمند نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی، سامانه کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، اتولایت، چراغ‌های جلو با فناوری لامپ‌های LED، سیستم پیش‌گرم‌کننده باتری، ورود و استارت بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار، سانروف پانورامیک، تنظیم برقی ۸ حالته صندلی راننده و… مهم‌ترین و شاخص‌ترین آپشن‌های نبکا هیبرید پلاس به شمار می‌روند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – اخطار برخورد از جلو – ترمز اضطراری اتوماتیک – رادار نقطه کور – رادار خط خوان
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – درِ صندوق عقب برقی – تریم داخلی چرم – تهویه اتوماتیک – فرمان کمکی برقی – استارت دکمه ای – کروز کنترل تطبیقی – رادار تابلو خوان – رانندگی خودکار بین خطوط – اتوپارک – نور پردازی کابین – جلو آمپر دیجیتال – سردکن و گرمکن صندلی های جلو – صندلی های برقی جلو – دوربین ۳۶۰ درجه – دوربین ثبت وقایع – نور بالای اتوماتیک – تابلوخوان – فناوری LED چراغ ها – شارژر بیسیم تلفن همراه

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت و مونتاژ مناسب – کابین جادار – فناوری بالا – امکانات ایمنی و رفاهی مناسب – قابلیت فست شارژ باتری
معایب نبود نسخه دو دیفرانسیل – طراحی نه چندان به روز

رقبای نبکا هیبرید پلاس

در حال حاضر خودروهایی مثل هاوال H6 هیبرید، تیگو ۸ پرو e+، لاماری ایما هیبرید، کی ام سی js6 هیبرید و… می‌توانند جزو رقبای مستقیم اسکای ول هیبرید پلاس در کشورمان تلقی شوند. البته باید دید در آینده چه محصولات وارداتی و مونتاژی جدیدی در رده هیبرید یا پلاگین هیبرید به بازار اضافه می شود.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

نبکا هیبرید پلاس چه مشخصاتی دارد؟

این کراس اوور سایز متوسط نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور بنزینی به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر به عنوان ژنراتور تولید برق برای باتری لیتیومی به ظرفیت ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت، تأمین می‌کند. به نحوی که نیروی ذخیره شده در باتری نهایتا به مصرف یک موتور پرقدرت برقی به قدرت ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر می‌رسد که می‌تواند محور چرخ‌های جلو را به کمک سیستم انتقال قدرت E-CVT به گردش در بیاورد.

نبکا هیبرید پلاس چه امکاناتی دارد؟

کروز کنترل تطبیقی، اتوپارک، هشدار خروج از خط، دستیار هوشمند نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی، سامانه کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، اتولایت، چراغ‌های جلو با فناوری لامپ‌های LED، سیستم پیش گرم‌کننده باتری،پایش فشار باد تایرها، ورود و استارت بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار، سانروف پانورامیک، تنظیم برقی ۸ حالته صندلی راننده و… مهم‌ترین و شاخص‌ترین آپشن‌های اسکای ول هیبرید پلاس به شمار می‌رود.

نوشته نبکا هیبرید پلاس ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir