منتشر شده در 13 تیر 1403 ساعت 12:30



عکاس
علیرضا پاداش

بررسی تفاوت های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی کراس اوور متوسط بهمن موتور است که در دو نسخه به بازار آمده و در این مطلب تفاوت های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ را بررسی می کنیم.

خودرو دیگنیتی یک کراس اوور کوپه است که چند سالی است توسط گروه بهمن وارد بازار ایران شده و طرفداران بسیاری در بازار ایران پیدا کرده و گروه بهمن تا کنون دو نسخه از این خودرو را با نام های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ عرضه کرده است.

دیگنیتی در حقیقت یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ با نام فنگون IX5 است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده است. در حقیقت می توان گفت دیگنیتی پرایم نسخه پایه و دیگنیتی پرستیژ تیپ فول آپشن این کراس اوور جذاب است. این دو خودرو با این که به لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما تفاوت های اساسی نیز با یکدیگر دارند که در این مطلب سعی داریم به تفاوت های میان این دو خودرو بپردازیم.

بررسی تفاوت های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

تفاوت های ظاهری دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

مسلما اساس طراحی این دو خودرو یکی است و این دو خودرو به لحاظ طراحی ظاهری بسیار شبیه به یکدیگرند اما اگر با دقت به به این دو خودرو نگاه کنیم متوجه تفاوت هایی در طراحی ظاهری نیخه پرستیژ و پرایم خواهیم شد. اصلی ترین تفاوت میان این دو خودرو در نمای جلو، مربوط به سپر جلو است که نسخه پرستیژ به دلیل داشتن طرح مجرای گردش هوا در سپر جلو چهره ای اسپرت تری از دیگنیتی پرایم به خود گرفته است با این حال در نسخه پرستیژ خبری از چراغ مه شکن جلو و سنسور پارک جلو نیست. اما در نمای جانبی تغییرات اساسی تر می شود و در نسخه پرستیژ شاهد استفاده از رینگ های ۲۰ اینچی هستیم این در حالی است که سایز رینگ های دیگنیتی پرایم ۱۸ اینچ است و این بدان معنا است که دیگنیتی پرستیژ جلو اسپرت تری دارد.

بررسی تفاوت های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

در نمای عقب این دو خودرو می توان نوشته های prestige و یا prime را مشاهده کرد که در زیر چراغ ها قرار دارند و به مدل این دو خودرو اشاره دارند. از طرفی در نسخه پرستیژ می توان نوشته ۲.۰ TGDI را مشاهده کرد که حاکی از حجم و نوع موتور دیگنیتی پرستیژ است. جدای از این موارد در نسخه پرایم از دو خروجی اگزوز با طراحی به نسبت ساده استفاده شده اما در نسخه پرستیژ شاهد استفاده از چهار خروجی اگزوز دوگانه هستیم که حکایت از موتوری قدرتمند دارد.

بررسی تفاوت های دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

تفاوت های فنی

اصلی ترین و مهم ترین تفاوت میان لین دو خودرو در بخش قوای محرکه است. جایی که دیگنیتی پرستیژ از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند. در مقابل، پیشرانه مورد استفاده در دیگنیتی پرایم، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری GDIاست که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۲۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

در بخش طراحی داخل کابین و امکانات، این دو خودرو مشترکات زیادی با یکدیگر دارند و هر دو در بخش تریم داخل کابین دارای دو رنگ مارون و مشکی هستند. با این حال در دیگنیتی پرستیژ از کلاستر دیجیتال استفاده شده اما در دیگنیتی پرایم شاهد پشت آمپر آنالوگ و یا عقربه ای هستیم.

مهم ترین تفاوت دیگر در بخش امکانات بین پرستیژ و پرایم، سیستم صوتی حرفه ای پایونییر است که در نسخه پرستیژ به کار رفته است اما در نسخه پرایم چنین چیزی دیده نمی شود.

ویدیو معرفی دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

source

توسط autokhabari