یکی از مدیران ارشد پورشه می‌گوید این سوخت‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند. درحال‌حاضر بیش از ۱.۳ میلیارد وسیله نقلیه با پیشرانه درون‌سوز در سراسر دنیا وجود دارد.

بسیاری از این خودروها در سال‌های پیش رو همچنان تردد خواهند کرد اما سوخت‌های مصنوعی به مالکان خودروهای فعلی یک سوخت جایگزین تقریبا کربن خنثی را پیشنهاد می‌کنند.»

اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس‌واگن و پورشه با به‌رغم اینکه سرمایه‌گذاری زیادی روی خودروهای برقی انجام داده است اما می‌گوید سوخت‌ مصنوعی می‌تواند عمر ۹۱۱ درون‌سوز را تا پایان دهه جاری میلادی افزایش دهد.

چند خودروساز دیگر به ‌ویژه آن‌هایی که تولید محدودی دارند هم به استفاده از سوخت‌های مصنوعی به‌ منظور حفظ خودروهای درون‌سوز خود علاقه نشان داده‌اند.

بندتو وینیا، مدیرعامل فراری می‌گوید خودروهای درون‌سوز هنوز جای کار زیادی دارند.

لین کالدر، مدیرعامل اینیوس نیز اظهار کرده است پیشرانه درون‌سوز همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد.

مزدا هم علاقه خود به این نوع سوخت‌ها را ابراز کرده و یکی از مدیران آن می‌گوید سوخت‌های مصنوعی اقدام مهمی در جهت برقی‌سازی محصولات هستند زیرا به‌کارگیری آن‌ها راحت است و می‌توانند تاثیر جدی بر کاهش کربن داشته باشند.

از دیگر برندهای علاقه‌مند به سوخت‌های مصنوعی می‌توان به آلپین اشاره کرد هرچند برندهایی همچون بنتلی و ولوو درست در نقطه مقابل قرار دارند. اما آینده سوخت مصنوعی چگونه خواهد بود؟

دولت بریتانیا هنوز این نوع سوخت را در استراتژی کاهش آلایندگی خود دسته‌بندی نکرده است.

اخیرا گزارش کمیته حمل‌ونقل دولت بریتانیا منتشر شد که در آن گفته شده بود اگر فقط مجوز استفاده از خودروهای برقی در سال ۲۰۳۵ صادر شود تمامی تخم‌مرغ‌ها در یک سبد قرار داده خواهند شد.

در این گزارش به نقاط ضعف خودروهای برقی ازجمله زیرساخت‌های شارژ و کمبود مواد اولیه اشاره شده است. این کمیته می‌گوید استراتژی حمل‌ونقل دولت بریتانیا باید به‌صورت واقع‌بینانه بررسی و مشکلات ناوگان خودروهای درون‌سوز فعلی برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی آتی مرتفع شود.

جدای از مشکلات مربوط به سوزاندن سوخت‌های مصنوعی که باعث تولید فراورده‌های مضر می‌شود، تولید آن‌ها نیز نیازمند انرژی بالاست.

گزارش آژانس انرژی بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد تولید هیدروژن صنعتی با استفاده از الکتریسیته به ۳۶۰۰ترا وات‌ساعت الکتریسیته نیاز خواهد داشت که تقریبا ۱۰۰۰ترا وات‌ساعت بیش از کل تولید انرژی اتحادیه اروپا در سال گذشته است. از این رقم تنها ۳۹.۴درصد الکتریسیته با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست آمده است.

یکی از کارشناسان می‌گوید استفاده از سوخت‌های مصنوعی در خودروها و وسایل‌نقلیه‌ تجاری ریسک مصرف الکتریسیته پاک موردنیاز برای سایر بخش‌های اقتصاد را به همراه دارد.

source

توسط autokhabari