منتشر شده در 15 تیر 1403 ساعت 10:00


بلند پروازی به سبک چینی ها ؛ زیکر خود را برای معرفی رقیب رولزرویس کالینان آماده می کند

زیکر که برند لوکس گروه جیلی محسوب می شود، قصد دارد یک شاسی بلند برقی بسیار لوکس را وارد بازار کند. این شاسی بلند EX1E نام داشته و اخیراً تصاویری از طرح های اولیه آن به بیرون درز کرده است. نکته عجیب اینکه مکانیسم باز شدن درب عقب و همچنین برخی جزئیات طراحی EX1E به وضوح رولزرویس کالینان را در ذهن تداعی می کند.

برند زیکر از سال ۲۰۲۱ در بازار خودرو حضور دارد. در حال حاضر سبد محصولات این برند لوکس شامل چهار مدل می شود که عبارتند از لیفتبک ۰۰۱، مینی ون ۰۰۹، کراس اوور X و سدان ۰۰۷. برای سال جاری این برند در نظر دارد دو مدل جدید را به سبد خود اضافه کند که عبارتند از مینی ون میکس و شاسی بلند آرک. سال آینده سه مدل دیگر به جمع محصولات این شرکت اضافه خواهند شد که شاسی بلند EX1E یکی از آنهاست. البته این نام احتمالاً یک کد داخلی به حساب می آید و مدل نهایی با نامی متفاوت معرفی خواهد شد.

پیش بینی می شود EX1E یک شاسی بلند فول سایز باشد. تصاویری که از مکانیسم درب عقب این خودرو به بیرون درز کرده، اولین بار در سایت وزارت دارایی های معنوی ملی چین (به اختصار CNIPA) انتشار یافته است. طرح های گرافیکی و تصاویر موجود حکایت از آن دارند زیکر EX1E دارای سقفی تخت و سانروف بزرگ خواهد بود. با دقت در جزئیات می توان به مواردی مثل شیب زیاد ستون D، محافظ های احتمالا پلاستیکی لبه گلگیرها، اسپویلر سقفی، پورت شارژر روی گلگیر چپ و چراغ های عقب عمودی ذوزنقه ای شکل پی برد. مثل ساختار دو تکه درب صندوق و مکانیسم باز شدن آن، این چراغ ها نیز شباهت انکارناپذیری با چراغ های عقب رولزرویس کالینان دارند.

محصولات برند زیکر از طراحی بسیار متفاوت و منحصر بفردی برخوردار هستند. این برند زبان طراحی فعلی خود را «انرژی مخفی» نامیده است. ظاهراً شاسی بلند EX1E خیلی از این زبان طراحی پیروی نکرده و چهره ای متفاوت از دیگر اعضای خانواده خواد خواهد داشت. انتظار می رود این شاسی بلند فول سایز برقی بر اساس پلتفرم جیلی SEA توسعه پیدا کند. این خودرو سال آینده برای رقابت با محصولات برندهای مطرح بین المللی وارد بازار خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir