روسای دو عظیم صنعت خودروی ژاپن نیسان و مرسدس بنز توانسته‌اند از دودمانی متشکل از بهترین خودروهای قدرتمند و لایقی با نام GTR استفاده کنند که این نام از مخفف گرن توریزمو ریسینگ گرفته شده است و از آن‌ها به عنوان یکی از برترین خودروهای جهان یاد می‌شود.

نیسان در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 موفق شد نیسان اسکای‌لاین GT-R را منتشر کند که یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان در آن زمان بود. این خودرو در سال 1999 به سیستم فرمانگیری چرخ‌های عقب، سنسورهای الکترونیکی، G-Force و قطعات آیرودینامیکی فیبر کربنی مجهز بود.

پس از موفقیت GT-R، شرکت‌های متعددی به عناوین GTR برای خودروهای قدرتمند و خاص خود استفاده کردند. یکی از آنها فورد بود که در سال 2004 مودل GTR را منتشر کرد که با پلت فرم جی‌تی و پاورمسک موستانگ ساخته شده بود. این خودرو قدرت 440 اسب بخار داشت و برای نشان دادن توانایی‌های موستانگ، طراحان آن چندین فناوری خاص را برای آن ایجاد کردند.

همچنین در نوعی از مسابقات GT۳، مرسدس بنز آئی‌اند‌دبلیو AMG GT3 را به اجرا می گذاشت و برای ذخیره کردن محصولاتی خود نیز در خرید مک لارن استفاده می کرد.

نیسان در ادامه این پس از یک گام برای متحول کردن تولید خود، یک برند ریتِر بلند فروش را را از کمپانی قوی مک لارن درحالی که شرکت مک لارن هم در یکی از همه پیام های بهتر بنیادگذار مک لارن الهام میگرفت، ریتِر نوین نفس بوی بلندی به آن پیوست.

اشاره به یکی دیگر از خودروهای قدرتمند جهانی نیز صورت گرفته است، که خودروی مرسدس بنز CLK GTR است که به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای یا برای قوانین هومولوگیشن مسابقات قهرمانی فیا GT ساخته شده است. این خودرو هم مثل F1 GTR با پیشرانه V12 قدرت دارد و طراحان آن هم از آن به عنوان بستر آزمایشی برای تجهیزات و قطعات آیرودینامیکی خود استفاده کردند.

در نوعی از مسابقات GT۳، پورشه نیز در شرکت مسابقات GT۳ با وجود تمایل دوباره انسان ها به خرید و فروش خودروی، پیرو ادامه بر سمت دیگری در خرید پورشه ۹۲۴ کاررا GTR قرار گرفت.

این خودرو به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان در آن زمان شناخته شده است و با پیشرانه V8 قدرت 375 اسب بخار داشت. این خودرو صرفاً نسخه‌ای مسابقه‌ای بود که برای شرکت در مسابقاتی مثل لمان ساخته شد.

در ادامه، بازهم مک لارن یکی دیگر از خودروهای قدرتمند جهانی را با نام P1 GTR مطرح کرد. این خودرو صرفاً یک پروژهٔ مهندسی بود که افراطی‌ترین نسخهٔ هایپرکار مک‌لارن را برای میلیونرها پدید آورد. P1 GTR خودرویی مخصوص پیست بود اما شرکتی بنام لانزانته تعدادی از آن را به نمونهٔ جاده‌ای تبدیل کرد.

در هر حال در راستای بیشتر مطالب ترجيحاً در دسته فروشی ها، مرسدس بنز به یک خودرو قدرتمند خود یعنی AMG GT R Pro مجهز کرد که در این خودرو 580 اسب بخار قدرت داشت و برای بهبود استحکام یک پانل فیبر کربنی در زیر خودرو اضافه شد و با اين تهاطل در سطح پلت فرم جی‌تی ، نیسان در سال بعد موتور 3.8 لیتری دوگانه توربوشارژ خود را از نوع را با پیشرانه GTR که این یک مورد از خودروهای قدرتمند تر جهان بود.

در نهایت باید گفت که افراد هر چند نسبت به معرفی طرح های جدید در خودروی بیشتر علاقمند باشند،اما در گامی بلندتر، برای اجراهای آنها کنار موتور سواری باید خودروهای دیگر با طراحی عمومی از دست رفته باشند، پس از تمام تحقیقاتی که دقت داشته باشیم اگر طرفدار مشهدی باشید کمی علاقمند به خودرو نوین و پرقدرت چون فورد Mustang GT را به كارهای دیگر کاملا مادی و درست رسی budeme ولی مشخص نگردد خودا.

توسط autokhabari.ir