در خبر جدیدی که منتشر شده است، مشخص شد کمپانی GAC Aion قرار است به زودی در تایلند تاسیس شود. در همین زمان، اعلام شد که نسل دوم Aion V نیز به صورت جهانی عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که بین این دو خبر ارتباطی وجود داشته باشد یا خیر.

در اخبار قبلی متوجه شده بودیم که Aion Y Plus اولین مدل تولید شده توسط این کمپانی است. میزان سرمایه‌گذاری کلی برای ساخت این کارخانه 64.8 میلیارد دلار برآورد می‌شود. این کارخانه به عنوان اولین کارخانه چینی GAC در خارج از این کشور شروع به کار می‌کند.

با توجه به میزان سرمایه‌گذاری و اخبار منتشر شده، انتظار می‌رود که کاری بیشتر از مونتاژ کردن محصولات در آنجا انجام دهد. این کارخانه بخشی از برنامه Aion برای تولید و فروش بیش از 1 میلیون خودرو در سال 2025 محسوب می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: اطلاعات بیشتری از شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V تمام برقی منتشر شد

این شرکت در سال گذشته از پنج مدل جدید و تکنولوژی‌های برقی رونمایی کرد. Aion V نسل دوم اولین خودروی  GAC Aion است که در 23 جولای یعنی 2 مرداد به بازار عرضه می‌شود. این مدل علاوه بر تایلند و اندونزی در سایر کشورهای جهان نیز عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت این خودرو برابر با 149,800 یوآن (20,600 دلار) بوده و ابعادی برابر با 4605، 1854 و 1660 میلی‌متر خواهد داشت. فاصله بین دو محور آن نیز 2775 میلی‌متر است. دو نسخه موتور برقی 150 و 165 کیلووات وجود دارد.

همچنین هیچ اطلاعاتی از باتری خودرو منتشر نشده است، برد دستگاه چیزی برابر با 750 کیلومتر برآورد می‌شود. پلتفرم 400V برای اولین بار با سیلیکون کاربید ساخته شد و با وجود باتری لیتیوم آهن فسفات سرعت شارژ سریع 3C بهبود یافته است.

با این تکنولوژی، زمان شارژ تا 60 درصد کاهش می‌یابد و تنها با 15 دقیقه شارژ 370 کیلومتر برد دریافت می‌کنید. پلتفرم دیجیتالی برقی خالص AEP باعث بهبود عملکرد این خودرو می‌شود.

کنسول میانی فضای 6.6 لیتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به قابلیت سرد و گرم‌شونده، فریزر مجهز شده و می‌تواند دمایی از منفی 15 درجه تا 50 درجه داشته باشد. گک اعلام کرد که مصرف انرژی این خودرو 0.5 کیلووات ساعت در روز است، همچنین صندلی‌ها به راحتی باز می‌شوند تا در زیر سانروف پانوراما 2.14 متر مربعی احساسی دلنشین را تجربه کنید.

در نسخه‌های پرمیوم از تراشه Nvidia Orin X استفاده شده و امکانات زیادی از جمله دستیار راننده، سیستم لیدار، رادار پنج میلی‌متری، 11 دوربین و… وجود دارند.

source

توسط autokhabari.ir