به گزارش بازار، مراسم امضای قرارداد در استانبول بین وانگ چوان‌فو، مدیر عامل این خودروسازی و فاتح کاسیر، وزیر صنعت و فناوری ترکیه، تحت نظارت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور برگزار شد.

وزارت صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که بی‌وای‌دی، یک مرکز تولید با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار خودرو و همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه افتتاح خواهد کرد. این کارخانه برای ۵۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که اتحادیه اروپا تعرفه‌های موقت تا ۳۸ درصد را بر خودروهای برقی چین وضع کرد.

خودروسازان بزرگی از جمله فیات و رنو در ابتدای دهه ۱۹۷۰ کارخانه‌های خود را در آنجا افتتاح کردند و شرکت‌هایی مانند فورد، تویوتا و هیوندای از موقعیت ترکیه در چهارراه اروپا، آسیا و خاورمیانه استفاده کردند.

کارشناسان اظهار کردند که بی‌وای‌دی بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان و یکی از پیشرفته‌ترین‌ها از نظر فناوری و کیفیت ساخت است. این موضوع در واقع این یک سرمایه‌گذاری برای بازار ترکیه و به ویژه بازار اروپا با دور زدن تعرفه‌های گمرکی بر خودروهای چینی خواهد بود.

کارشناسان افزودند که بی‌وای‌دی، پتانسیل فروش حدود ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار خودرو در سال در بازار ترکیه و صادرات ۷۵ هزار دستگاه به اتحادیه اروپا را دارد. بر اساس مقررات جدید ترکیه در مورد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، بی‌وای‌دی می‌تواند تعرفه ۴۰ درصدی جدیدی را که ترکیه بر واردات خودروهای برقی وضع کرده است، دور بزند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه چشم‌انداز انرژی جهان اعلام کرد چین هدایت جهانی را به سمت وسایل نقلیه الکتریکی رهبری کرده است، به طوری که تقریباً یک خودرو از هر سه خودرو در جاده‌های این کشور تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهد شد.

تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی نیز صادرات خود را افزایش داده‌اند و بسیاری از کشورها را بر آن داشته تا اقداماتی را برای محافظت از خودروسازان خود انجام دهند. آنها شروع به تولید در خارج از کشور کرده‌اند و بی‌وای‌دی قبلاً برنامه‌های خود را برای افتتاح اولین کارخانه اروپایی خود در مجارستان اعلام کرده است. در ماه جولای، بی‌وای‌دی یک کارخانه در تایلند افتتاح کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پکن هشدار داده است که اقدام تعرفه‌های اتحادیه اروپا می‌تواند جرقه جنگ تجاری را ایجاد کند.

source

توسط autokhabari.ir