مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس دو کراس اوور وارداتی بازار هستند که به تازگی وارد بازار شده اند. اما کدام یک از این دو بهتر است؟

با آزاد شدن فرآیند واردات خودرو، خودرو های بسیاری وارد بازار ایران شده اند که بسیاری از آن ها را کراس اوور های چینی تشکیل می دهند که عموما کیفیت مناسبی داشته اند. اما با این حال تعدادی از این خودرو ها به لحاظ امکانات و مشخصات فنی شباهت هایی با یکدیگر دارند که این موضوع می تواند انتخاب را برای خریداران سخت کند. ما در این مطلب به سراغ دو کراس اوور جدید وارداتی یعنی بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس رفته ایم و سعی داریم نگاهی دقیق تر به این دو خودرو بیاندازیم و این دو کراس اوور وارداتی را مقایسه کنیم.

درباره بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس

بستیون T77 یک کراس اوور کامپکت است که توسط گروه FAW تولید می شود و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ به نمایش در آمده است. نکته قابل توجه در مورد برند بستیون این است که این برند در واقع همان بسترن بوده که شرکت فاو در سال ۲۰۱۸ نام آن را به بستیون تغییر داده است. گروه بهمن نیز به دلیل همکاری های گسترده ای که در گذشته با گروه FAW داشته است تصمیم به واردات بسیتون T77 گرفته است.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

در نقطه مقابل گروه سایپا چانگان CS55 پلاس را برای بازار ایران در نظر گرفته که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ توسط یار دیرین سایپا یعنی شرکت چانگان تولید و روانه بازار شده است. در واقع سری CS خودرو های چانگان سری میان رده محصولات این شرکت محسوب می شوند اما سبک طراحی آنها نزدیک به محصولات پرچم دار چانگان یعنی سری UNI است.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

مقایسه طراحی ظاهری

بستیون T77 با آن که از طراحی خودرو های روز بهره نمی برد اما طراحی آن بسیار جذاب است و استفاده از خطوط بر آمده جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است. به عبارت دیگر وقتی به طراحی این ظاهری این خودرو نگاه می کنیم با یک طراحی عامه پسند روبرو هستیم که هنوز دچار زرق و برق طراحی خودرو های روز نشده و در مقایسه با چانگان CS55 پلاس چهره ساده تری دارد.

در نقطه مقابل چانگان CS55 پلاس طراحی بسیار به روزی دارد و همین عامل سطح توقعات را از این خودرو بالا می برد. به علاوه اینکه سبک طراحی آن تا حدی شبیه به چانگان UNI-K بوده و اِلمان های طراحی چانگان یونی کی در این خودرو دیده می شود. به طور کلی استفاده از خطوط قرمز رنگ در کنار قطعات کرومی و سبک طراحی خاص این خودرو باعث می شود تا چانگان CS55 پلاس چهره ای جوان پسندانه تری را نسبت به بستیون T77 به نمایش می گذارد.

در مجموع می توان گقت اگر سبک طراحی خودرو های روز و استفاده از مشخصه های خودرو های اسپرت و جوان پسند برایتان مهم چانگان CS55 می تواند گزینه مناسب تری باشد اما اگر به دنبال زرق و برق و سبک طراحی خاص و عجیب در خودرو نباشید می توانید به انتخاب بستیون T77 فکر کنید.

مقایسه فنی بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس

قلب تپنده بستیون T77، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که می تواند روی هم رفته ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیرو را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا صد بستیون T77 حدود ۱۰ ثانیه است که با توجه به وزن ۱۵۱۵ کیلوگرمی این خودرو عدد قابل قبولی است.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

در طرف دیگر چانگان CS55 پلاس نیروی محرکه خود را از طریق یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم تامین می کند. این پیشرانه قادر است نهایتا ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولید شده در این خودرو از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشرانه مورد استفاده در چانگان CS55 پلاس جز پیشرانه های سری بلو کور شرکت چانگان است که نسبت به بسیاری از پیشرانه های رایج در خودرو ها، مصرف سوخت کمتر و بازدهی بیشتری را ایجاد می کند. بر اساس کاتالوگ، شتاب صفر تا صد چانگان CS55 پلاس چیز در حدود ۸.۵ ثانیه است.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

که در مجموع می توان نتیجه گرفت که چانگان CS55 پلاس می تواند شتاب بیشتری را از خود به نمایش بگذارد. از طرفی مصرف سوخت میانگین چانگان CS55 پلاس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر است و این در حالی است که در این عدد در بستیون T77 به ۷.۱ لیتر می رسد و این موضوع می تواند نشان دهنده تاثیر فناوری به کار رفته در پیشرانه چانگان CS55 PLUS باشد.

چانگان CS55 پلاس در محور عقب مجهز به سیستم تعلیق مولتی لینک است که می توانند نرمی و چسبندگی بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. اما در بستیون T77 از سیستم تعلیق توییست بیم استفاده شده که عملکرد قابل قبولی دارد.

خودرو چانگان CS55 پلاس بستیون T77
موتور ۴ سیلندر- ۱۶ سوپاپ – توربوشارژ ۴ سیلندر- ۱۶ سوپاپ – توربوشارژ
حجم موتور ۱.۵ لیتر ۱.۵ لیتر
توان خروجی ۱۸۸ اسب بخار- ۳۰۰ نیوتن متر ۱۶۹ اسب بخار- ۲۵۸ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر ۷ سرعته دوکلاچه تر
انتقال قدرت محور جلو محور جلو
شتاب ۰-۱۰۰ ۸.۵ ۱۰.۳
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ ۷.۱
بیشترین سرعت ۱۸۰کیلومتر بر ساعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت
وزن  ۱۴۴۵ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۵  لیتر ۴۵ لیتر
ابعاد بدنه ۱۶۸۰-۱۸۶۵-۴۵۱۵ میلی متر ۱۶۱۵-۱۸۴۰-۴۵۰۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۵۶ میلی متر ۲۶۸۰ میلی متر

مقایسه طراحی داخلی و فضای داخلی کابین

در بدو ورود به داخل کابین چانگان CS55 پلاس می توان رگه هایی از طراحی محصولات جدید گروه پژو را در داخل این خودرو مشاهده کرد و این موضوع می تواند به جذابیت کابین این خودرو کمک کند. از طرفی استفاده از خطوط و یا دوخت قرمز در برخی از نقاط کابین این خودرو باعث شده است تا احساس هیجان به سرنشینان انتقال داده شود. در کنار این موارد استفاده از مشخصه و اِلمان های طراحی روز مانند فرمان دی کات، کلاستر دیجیتال و صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا و حتی فرم طراحی دسته دنده این خودرو جلوه ای بروز و در عین حال اسپرت را به این خودرو داده است.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

در طرف مقابل، کابین بستیون T77 سعی می کند طراحی به نسبت لوکس، بروز و در عین حال کلاسیک را به نمایش بگذارد و عملا می توان گفت در این خودرو بر خلاف چانگان CS55 پلاس شاهد طراحی عامه پسند هستیم.

استفاده از متریال نرم و همچنین تریم رنگی قهوه ای و کرم در کنار طرح چوب در کابین این خودرو باعث شده می شود تا کابین این بستیون T77 جلوه لوکسی به خود بگیرد. از طرفی بهره مندی این خودرو از دو صفحه نمایش به هم چسبیده جدا از این که جلوه بسیار خوبی را به کابین خودرو داده، امکانات مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

به طور کلی از مقایسه طراحی کابین این دو خودرو می توان نتیجه گرفت چانگان CS55 پلاس طراحی بروزتر و جوان پسندانه تری داشته و می تواند باعث انتقال احساس هیجان در سرنشینان شود اما در طرف مقابل طراحی کابین بستیون T77 چهره ای لوکس تر را به نمایش می گذارد و اصولا طراحی عامه پسند تری را ارائه می دهد.

مقایسه امکانات بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس

با این که چانگان CS55 پلاس خودرو بروز تری محسوب می شود اما بستیون T77 به لحاظ امکانات، پا به پای این خودرو به رقابت می پردازد و عملا می توان گفت آپشن های بسیار خوبی را در هر دو خودرو می توان مشاهده کرد.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

از جمله امکاناتی که می توان در بستیون T77 مشاهده کرد عبارتند از؛ ۶ کیسه هوا ( سرنشینان جلو ، جانبی و پرده ای)، ترمز اضطراری ، کلاستر دیجیتال ، نور پردازی داخلی، رادار حرکت بین خطوط، گرمکن صندلی های ردیف جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل پایداری کشش، دستیار صوتی هولوگرامی ، سیستم شروع حرکت کنترل در سر بالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سیستم پایش خستگی راننده ، اتو هلد،سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر ، هشدار خروج از خط، استارت دکمه ای، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی و…

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

از طرفی امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای،  سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشدار تصادف از جلو، ، سیستم شروع حرکت در سربالایی ، شارژر بی سیم، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی ، سیستم صوتی PIONEER ، سیستم کنترل کشش ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی الکترونیکی ترمز،دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ، کلاستر دیجیتال، خروجی ۱۲ ولت، پورت USB، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، کروزکنترل تطبیقی، اتوهلد، محدود کننده سرعت، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمه ای ، سنسور پارک عقب، سنسور نور، ورود خروج بدون کلید، سنسور باران و… از مهم ترین امکاناتی هستند که در چانگان CS55 پلاس دیده می شود.

خودرو بستیون T77 چانگان CS55 پلاس
کیسه هوا دارد ( ۶ کیسه هوا ) دارد ( ۶ کیسه هوا )
کروز کنترل دارد (تطبیقی) دارد (تطبیقی)
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد دارد
نوربالای اتوماتیک دارد ندارد
رادار نقطه کور دارد ندارد
هشدار برخورد از جلو دارد دارد
گرم کن صندلی های جلو دارد ندارد
سرد کن صندلی های جلو ندارد ندارد
سیستم صوتی حرفه ای ندارد دارد (پایونییر)
ترمز اضطراری دارد دارد

نتیجه گیری؛ چانگان CS55 پلاس یا بستیون T77 ؟

طبق مطالبی که گفته شد می توان نتیجه گرفت هر دو خودرو در بخش های مختلفی رفتاری نزدیک به یکدیگر دارد و پا به پای یکدیگر پیش می روند. مسلما طراحی چانگان CS55 پلاس طراحی بروزتر و جوان پسندانه تری است اما بستیون T77 با اینکه طراحی آنچنان بروزی ندارد اما نمی توان طراحی آن را طراحی خوبی ندانست.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

اما در بخش فنی با اینکه این دو خودرو روی کاغذ شبیه به یکدیگرند اما در واقعیت برگ برنده با چانگان CS55 پلاس است چرا که فناروی بروزتری در پیشرانه این خودرو به کار رفته و بازدهی بالاتری نسبت به بستیون T77 از خود به نمایش می گذارد.

مقایسه بستیون T77 و چانگان CS55 پلاس ؛ کدام چینی بهتر است؟

اما می توان کمی طراحی کابین بسیتون T77 را کمی لوکس تر و عامه پسند تر از چانگان CS55 پلاس دانست چرا که استفاده از طرح چوب و متریال نسبتا با کیفیت باعث می شود تا احساس خوبی به سرنشینان القا شود. در مقابل چانگان CS55 پلاس طراحی جوان پسندانه تری دارد و استفاده از خطوط قرمز باعث ایجاد احساس هیجان در سرنشینان می شود.

ویدیو تست و بررسی بستیون T77 پلاس

ویدیو معرفی چانگان CS55 پلاس

source

توسط autokhabari.ir