منتشر شده در 21 تیر 1403 ساعت 16:00


راننده هنسی ونوم F5 از تصادف با سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت جان سالم به در برد

هنسی ونوم F5 یکی از سریع ‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می‌ رود. این ابر خودروی آمریکایی روی کاغذ توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۱ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، هرچند تاکنون حتی رکوردی نزدیک به این رقم توسط ونوم F5 ثبت نشده است. ظاهراً در یکی از تست های اخیری که در روزهای گذشته انجام شده، این ابر خودرو هنگام حرکت با سرعت ۲۵۰ مایل یا ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت دچار سانحه شده و تصادف کرده است. نکته جالب اینکه در این تصادف خوشبختانه راننده تست صدمه ‌ای جدی ندیده است.

به گزارش آخرین خودرو، رآنطور که شرکت هنسی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده، این اتفاق در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا رخ داده است. در روز حادثه بنیانگذار کمپانی یعنی جان هنسی و تیم وی قصد داشتند عملکرد قطعات آیرودینامیک جدید را ارزیابی کنند. در بخشی از تست و هنگامی که سرعت حرکت به ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت رسیده، ونوم F5 به دلیل کاهش نیروی رو به پایین یا همان داونفورس (downforce) پایداری خود را از دست داده و از مسیر منحرف شده است. علت دقیق حادثه فعلاً مشخص نیست؛ هنسی می‌گوید مهندسان در حال تحلیل داده ‌ها و کشف عامل یا عوامل دخیل هستند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، خوشبختانه در این تصادف راننده تست هنسی صدمه ‌ای جدی ندیده و روی پاهای خود صحنه را ترک کرده است. این موضوع باعث شده جان هنسی از مهندسان و طراحان کمپانی به خاطر ساخت سازه ‌ای بسیار مستحکم و مقاوم برای ونوم F5 قدردانی کند.

بد نیست اشاره کنیم که از دید شرکت هنسی، ونوم F5 سریع‌ترین خودروی موجود روی کره خاکی است. با وجود طرح چنین ادعای بزرگی، تاکنون این ابر خودرو نتوانسته به رکورد اعلامی از سوی شرکت سازنده، یعنی نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت حتی نزدیک شود.

source

توسط autokhabari.ir