به گزارش پرشین خودرو، سامان فیروزی، با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت کرمان موتور در حوزه خودروی برقی، دو مسیر را پیش می‌برد. مسیر اول، تولید خودروی برقی تمام ایرانی است. تولید خودرو برقی بومی(خودرو برقی ایگل) را از سال ۱۴۰۰ و با همکاری شرکت مپنا آغاز کردیم. در واقع پیش از سرعت و شتاب گرفتن موج استفاده از خودروهای برقی، با توجه به نیاز کشور و رصد جریان روز صنعت خودروسازی جهان، کرمان موتور حرکت به سمت این خودروها را آغاز کرد. در حال حاضر نیز براساس برنامه ریزی ها در شهریورماه، ۸ دستگاه از این خودرو به صورت آزمایشی آغاز می شود و پس از پاس کردن تست ها و آزمایش های لازم، با مهیا کردن شرایط تولید انبوه خودروی برقی بومی از دی ماه شروع می شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم هم همکاری خود برای مونتاژ CKD را با طرف خارجی شروع کردیم. از ۲۱ خرداد ماه نیز اولین سری از این خودروها نیز تحویل حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسی‌رانی تهران شد. در فاز اول هزار دستگاه تحویل داده خواهد شد، اما در نظر داریم تا پایان سال در مجموع چهار هزار دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تحویل دهیم.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین در خصوص رشد تولید در این شرکت بیان کرد: سال گذشته کرمان موتور موفق به تولید ۷۲ هزار دستگاه خودرو شد. از این تعداد حدود ۱۴ هزار دستگاه پیکاپ و حدود ۵۸ هزار دستگاه خودروی سواری بود. هم در تولید پیکاپ و هم در تولید سواری توانستیم رشد قابل توجهی را تجربه کنیم.

فیروزی ادامه داد: برای سال جاری نیز تولید ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است. برای تحقق و دستیابی به این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و با همکاری وزارت صمت منابع لازم نیز تأمین شده است.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که کرمان موتور در دو حوزه تولید خودروی سواری را پیش می برد. حوزه اول، تولید خودروی سواری بومی – ملی است. کرمان موتور با طراحی و احداث واحد تحقیق و توسعه، مرکزی ایجاد کرده است که امروز بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل در آن مشغول هستند. در این واحد به سمت خودروسازی داخلی پیش می‌رویم. براساس برنامه دی‌ماه ۵۰ دستگاه خودروی صددرصد طراحی‌ و توسعه داده‌شده توسط کرمان موتور تحویل خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین در خصوص برنامه کرمان موتور برای تبدیل به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خاطرنشان کرد: همان طور که پیش‌تر اعلام شده است، کرمان موتور در نظر دارد تا سال ۱۴۰۵ به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه بدل شود. در این سال ها به رغم تمام چالش ها، مشکلات و معضلاتی که وجود دارد، حرکت متوقف نشده است، به نحوی که، تا پایان سال ۱۴۰۲ توانسته ایم ۶۰ درصد این هدف را محقق کنیم. تا سال ۱۴۰۵ قطعا به این هدف می‌رسیم. براساس تحقیقات کرمان موتور ارزش بازار ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه دو میلیارد دلار است که کرمان موتور آن عدد را رد می‌کند.

source

توسط autokhabari.ir