منتشر شده در 21 تیر 1403 ساعت 15:00


مروری بر مشخصات کوئنیکزگ کیمیرا ؛ خاص‌ترین سوپر اتومبیل دنیا با گیربکس دستی

شرکت کوئنیگزگ به سفارش یکی از مشتریان متمول خود، اتومبیلی فوق العاده منحصر به فرد تولید کرده است. این خودرو کیمیرا (Chimera) نام دارد و فقط و فقط یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. در حالی که اکثر خودروهای جدید دنیا، به ویژه سوپر اتومبیل‌های چند صد اسب بخاری، از گیربکس‌های خودکار بهره می‌برند، کمپانی سوئدی کیمیرا را با گیربکس دستی توسعه داده است.

پیش از پرداختن به جزئیات باید بگوییم که کیمیرا مدلی کاملاً جدید به حساب نمی‌آید، چرا که بر اساس اگرا RS ساخته شده و تنها در بخش فنی تفاوت‌هایی با آن دارد. این خودرو موتور و گیربکس خود را به ترتیب از یسکو و CC850 به امانت گرفته است.

داستان تولد کیمیرا در نوع خود جالب است. آنطور که نشریه تاپ‌گیر گزارش کرده، این ابر خودرو فوق العاده خاص به رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی یعنی محمد بن سُلَیم تعلق دارد. از آنجایی که وی به دنبال نسخه‌ای متفاوت از اگرا RS بوده، سفارش ساخت مدلی قدرتمندتر با گیربکس دستی را به کوئنیگزگ داده و اینگونه کیمیرا متولد شده است.

مشخصات فنی کوئنیگزگ کیمیرا

موتور ۵ لیتری V8 کوئنیگزگ کیمیرا، در حالت استاندارد توانایی تولید ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت را دارد. اما در صورت استفاده از سوخت E85 میزان خروجی این موتور توئین توربو به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت افزایش می‌یابد. برخلاف یسکو که در آن از گیربکس ۹ سرعته خودکار استفاده شده، در کیمیرا یک سیستم انتقال قدرت پیشرفته وظیفه منتقل کردن نیرو را بر عهده دارد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این گیربکس از مدل CC850 به امانت گرفته شده و با نام Engage Shift System  شناخته می‌شود. این گیربکس در کیمیرا، علاوه بر اهرم موجود روی کنسول میانی، از طریق پدال‌های پشت فرمان نیز قابل کنترل است، قابلیتی که مشابه آن در CC850 دیده نمی‌شود. شاید بدانید گیربکس پیشرفته کوئنیگزگ ساختار بسیار پیچیده‌ای داشته و می‌توان از آن در حالت ۹ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی استفاده کرد. نکته جالب اینکه در مقایسه با یسکو، این خودرو حدوداً ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و وزن نهایی آن به ۱۲۹۵ کیلوگرم می‌رسد.

با توجه به اینکه اگرا RS مدلی نسبتاً قدیمی حساب شده و ریشه در سال ۲۰۱۰ دارد، مهندسان کوئنیکزگ در بخش تجهیزات الکترونیکی بازنگری‌هایی انجام داده‌اند تا آنها با پیشرانه جدید هماهنگ باشند.

ناگفته نماند محمد بن سلیم در گاراژ منزل خود یک دستگاه یسکو و همچنین یک دستگاه CC850 دارد. ظاهرا وی علاقه زیادی به محصولات کوئنیگزگ داشته و جزو مشتریان قدیمی این خودروساز سوئدی به حساب می‌آید. این را هم اضافه کنیم که نام کیمیرا از یکی از موجودات افسانه‌ای یونان باستان اقتباس شده؛ انتخاب این نام کاملاً هوشمندانه بوده، چرا که افسانه مذکور جسمی ترکیبی از سر شیر، بدن بز و دمی برگرفته از مار داشته است.

source

توسط autokhabari.ir