منتشر شده در 24 تیر 1403 ساعت 16:00


کاهش فروش ۷ درصدی محصولات پورشه در نیمه اول امسال

بر اساس آماری که پورشه منتشر کرده، این خودروساز آلمانی توانسته در نیمه نخست سال جاری ۱۵۵,۹۴۵ دستگاه از محصولاتش را به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. نکته تامل برانگیز اینکه این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر با ۱۶۷,۳۵۴ دستگاه بود. با مقایسه این اعداد می‌توان نتیجه گرفت که میزان فروش پورشه در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاین پرفروش ترین خودروی پورشه در سال ۲۰۲۴

به گزارش آخرین خودرو، نگاهی به آمار فروش مدل‌های مختلف پورشه نشان می‌دهد تقاضا برای کراس اوور کاین افزایش یافته و این خودرو با ۱۶ درصد رشد ۵۴,۵۸۷ مشتری را جذب کمپانی نموده است. با این رکورد، کاین عنوان پرفروش‌ترین محصول پورشه در سال ۲۰۲۴ را در اختیار دارد.

پیشتازی کاین در حالی است که در سال‌های اخیر همواره ماکان پرفروش‌ترین خودروی  کمپانی بود. طبق داده‌های موجود، این کراس اوور کامپکت در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا ژوئن موفق شده رکورد فروش ۳۹,۱۶۷ دستگاه را ثبت کند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افت دارد. شاید بدانید نسل جدید ماکان با پیشرانه الکتریکی معرفی شده و پورشه می‌خواهد به عرضه نسخه بنزینی به تدریج خاتمه دهد.

کاهش شدید تقاضا برای پانامرا و تایکان

تقاضا برای مدل‌های پانامرا و تایکان نیز افت کرده است. این دو خودرو توانسته‌اند به ترتیب ۱۳۲۵۵ و ۸۸۳۸ مشتری را جذب کنند. در مقایسه با آمار فروش بازه زمانی مشابه سال قبل، این ارقام به ترتیب ۲۵ و ۵۱ درصد افت دارند. گفته می‌شود معرفی نسخه فیس لیفت و انتظار مشتریان برای عرضه آن یکی از دلایل اصلی کاهش تقاضا برای تایکان است. به خاطر این موضوع، پورشه تصمیم گرفته کارخانه تولید تایکان را تا اطلاع ثانوی تک شیفت کند.

افزایش فروش ۹۱۱

اما مدل نمادین ۹۱۱ که بسیاری پورشه را با آن می‌شناسند، عملکرد خوبی داشته و رکورد فروش ۲۸,۲۱۲ دستگاه را از خود بر جای گذاشته است. این رقم در مقایسه با نیمه اول سال گذشته ۸ درصد رشد دارد. شاید بدانید مثل تایکان این کوپه اسپرت هم وارد نسخه فیس لیفت خود شده، این نسخه تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شود. تقاضا برای سری ۷۱۸، شامل دو مدل باکستر و کیمن، نیز ۸ درصد افزایش یافته و این دو خودرو موفق شده‌اند رکورد فروش۱۱,۸۸۶ دستگاه را ثبت کنند. این دو مدل به دلیل عدم همخوانی با قوانین جدید اروپا، از ابتدای این ماه دیگر در قاره سبز عرضه نمی‌شوند.

آمریکا، بزرگ‌ترین بازار پورشه در نیمه اول ۲۰۲۴

واکاوی بیشتر آمار منتشر شده از سوی پورشه حکایت از آن دارد تقاضا برای محصولات این شرکت در سرزمین مادری ۲۲ درصد رشد کرده؛ حال آنکه در آمریکای شمالی و چین فروش این برند اسپرت و لوکس به ترتیب ۶ و ۳۳ درصد کاهش یافته است. پیشتر چین بزرگ‌ترین بازار برای تولیدات پورشه بود، اما با افت قابل توجه ۳۳ درصدی، این عنوان به ایالات متحده رسیده است.

source

توسط autokhabari.ir