شرکت فورد از خودروی مسابقه‌ای رپتور +T1 جهت شرکت در مسابقات رالی داکار رونمایی کرد.
فورد رپتور +T1

محصولی که مشاهده می‌کنید نسخه‌ای ارتقا یافته از فورد F-150 یا رنجر نیست بلکه قرار است با ساختار منحصربه‌فرد خود در مسابقات داکار حضور یابد و به همین خاطر ویژگی‌های جذابی دارد. فورد به منظور تولید +T1 با شرکت M اسپرت LTD همکاری داشته است و سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و عقب با بازه حرکتی قابل‌توجه نیز روی همین موضوع تأکید دارد.

اکستریم VX اکستریم VX

به لیست مشخصات فنی قابل‌توجه خودرو باید فنرهای پیچشی فاکس با قابلیت تنظیم در سه جهت و دامپرهایی با چهار سطح تنظیمات گوناگون را اضافه کرد. رپتور +T1 همچنین از رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی برخوردار است و وظیفه توقف آن را نیز دیسک‌های ۱۴ اینچی به همراه کالیپرهای شش پیستونه بر عهده دارند.

شاسی فریم فضایی مخصوص خودرو هم از فولاد T45 ساخته شده و بدنه فیبر کربنی هم باعث جبران اضافه‌وزن شاسی می‌شود تا به این ترتیب وزن نهایی این محصول مسابقه‌ای به ۲۰۱۰ کیلوگرم برسد که فقط چند کیلوگرم بیشتر از خودرویی همچون بی ام و M3 است. ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۳۵.۵ سانتی‌متر می‌رسد و زاویه حمله آن نیز رقم قابل‌توجه ۷۰ درجه است. با اینکه فورد اشاره‌ای به جزئیات پیشرانه ۸ سیلندر رپتور +T1 نکرده اما گفته که این نیروگاه از نوع ۵ لیتری کایوت است و از سیستم کارتل خشک و اگزوز تیون شده بهره می‌برد.

فورد به همراه چهار تیم راهی مسابقات داکار خواهد شد که دو تیم از کارلوس ساینز و لوکاس کروز به همراه نانی روما و الکس هارو تشکیل می‌شود. اعضای تیم‌های دیگر نیز در هفته‌های آینده معرفی خواهند شد. مارک راشبروک مدیر فورد پرفورمنس موتور اسپرت می‌گوید:

حضور در رالی سرسختی همچون داکار چالشی جذاب برای ماست و ما هرگز از این موضوع هراسی نداریم. به منظور روبرو شدن با این چالش ما با بهترین‌های دنیا یعنی M اسپرت و ردبول همکاری کرده‌ایم و فکر می‌کنم همین موضوع نشان می‌دهد که درباره پروژه رپتور +T1 چقدر جدی هستیم

فورد پیش از حضور در داکار راهی مسابقات باجا مجارستان و رالی دو ماروک مراکش خواهد شد. شایان ذکر است مسابقات رالی داکار ۲۰۲۴ از چهارم ژانویه در عربستان سعودی شروع خواهد شد و گزارش آن را نیز در پدال منتشر خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

source

توسط autokhabari.ir