سریعترین نسخه پورشه پانامرا که با پیشرانه V8 هیبرید در دسترس خواهد بود رکورد سریعترین خودروی فول سایز (کلاس E اروپا) نوربرگ رینگ را شکست.
این خودرو که هنوز بهصورت رسمی راهی بازار نشده یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۲۴.۱۷ ثانیه طی کرده تا سریعترین خودروی فول سایز این پیست مشهور باشد. خودروی رکوردشکن پورشه که از نوع پیشتولیدی است از مشخصات مدلهای تولیدی برخوردار بوده هرچند فقط به صندلی راننده اسپرت و رول کیج الزامی تجهیز شده است. ژرمنها میگویند در خودروی موردبحث از سیستم تعلیق فعال انقلابی استفاده شده، سیستمی که اولین بار روی پانامرا معرفی گردید.
پانامرای رکوردشکن که احتمالاً با نام توربو S E-Hybrid رونمایی خواهد شد به رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ سفارشی مجهز بوده است. این خودروی لوکس همچنین از کیت بدنه فیبر کربنی سفارشی شامل فلپ جدید برای بال عقب تطبیقی سود میبرد. پورشه ادعا دارد این کیت میزان لیفت جلو و عقب خودرو را کاهش داده و باعث بهبود داون فورس میشود. البته اشارهای به میزان داون فورس تولیدی پانامرا نشده است.
زمان ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه باعث میشود پانامرا هیبرید جدید، بیش از ۵ ثانیه سریعتر از نسل پیشین پانامرا توربو S باشد. این خودرو همچنین بیش از ۳ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی این کلاس، مرسدس AMG GT63 S چهاردر است. البته این پانامرای جدید سریعترین سدان جهنم سبز نیست و این عنوان به دیگر محصول پورشه یعنی تایکان توربو GT برقی تعلق دارد. لارس کرن راننده خودرو میگوید:
قوای محرکه، آیرودینامیک، شاسی و لاستیکهای جدید و بسیار کارای میشلن به همراه جنبههای زیاد دیگر باعث ثبت این رکورد شدهاند. سیستم سواری فعال جدید پورشه نیز فاکتور مهمی در این رکوردشکنی بوده زیرا خودرو به خوبی ارتباط خود با جاده را در هر لحظهای حفظ کرده است. همچنین تواناییهای عبور از پیچ و کنترل بدنه این پانامرا نیز در سطح کاملاً جدیدی هستند.
ژرمن ها میگویند به زودی ویدئوی مربوط به رکوردشکنی پورشه پانامرا V8 هیبرید را منتشر خواهد کرد و ما بیصبرانه منتظر آن هستیم.