کمپانی مزدا قصد دارد به زودی مزدا EZ-6 را در چین تولید کند. این لیفت بک سایز متوسط توسط دو کمپانی مزدا و چانگان طراحی و توسعه بخشیده شده است. دو مدل برقی خالص و برد بالا از این خودرو در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

در بخش طراحی، شباهت بسیاری به دیپال SL03 وجود دارد. در بخش جلویی، جلو پنجره‌ای با افکت سه بعدی و چراغ‌های خوشه‌ای به چشم می‌خورند. بر اساس اطلاعاتی که از رسانه‌های چینی درباره این مدل منتشر شده است گفته می‌شود که با یک سدان جذاب طرف هستیم اما در حقیقت مزدا EZ-6 یک هاچ بک با طراحی کوپه است.

دستگیره درب‌ها پنهان شده‌اند و چرخ‌های 19 اینچی ظاهری اسپرت به خود بخشیده‌اند. در عقب نیز طراحی چراغ‌های سرتاسری به چشم می‌خورد. در بخش ابعاد به اندازه 4921، 1890 و 1485 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2985 میلی‌متر می‌رسیم.

رنگ قرمز بدنه جذابیت خاصی به این مدل از مزدا بخشیده‌ و با نگاهی به صندلی‌ها، ظرافت و روکش چرم با کیفیت را مشاهده خواهید کرد. تورفتگی در قسمت وسط، شیشه‌های بدون فریم و فریم کرومی زیر شیشه‌ها از جمله موارد مهم ظاهر مزدا EZ-6 هستند.

در کابین با یک نمایشگر ال‌سی‌دی ابزار و یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی مرکزی ۱۴.۶ اینچی شناور روبرو می‌شویم. هیچ دکمه‌ای نیز روی فرمان وجود ندارد. در کنسول مرکزی دو جایگاه برای قرار دادن گوشی همراه وجود دارد که یکی از آنها به شارژ بی‌سیم مجهز می‌شود.

بیشتر عناصر موجود در کابین چرمی هستند و کیفیت خوبی دارند. پس در کل با یک کابین مینیمال و مدرن روبرو می‌شویم که تکنولوژی‌های جدید دنیا در آن به کار رفته است.

این مطلب را نیز بخوانید: مزدا و تویوتا وارد همکاری می‌شوند: همه چیز درباره قرارداد احتمالی این دو شرکت

تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام، سیستم صوتی ۱۴ بلندگو سونی، نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، سقف پانوراما و… از جمله امکانات این مدل به حساب می‌آیند. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری مشخص نیست اما در بخش توان می‌دانیم که حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات بوده، ۱۶۰ کیلووات دیگر نیز توسط موتور الکتریکی در عقب تولید می‌شود.

نسخه تمام الکتریکی نیز با توان ۱۹۰ کیلووات عرضه می‌شود. هر دو نسخه از باتری لیتیوم آهن فسفات برخوردار هستند. انتظار داریم که خودروی مزدا EZ-6 تا چند ماه دیگر به بازار عرضه شود، هنوز قیمت آن مشخص نشده ولی به زودی می‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره مشخصات و قیمت این خودروی جذاب کسب کنیم.

source

توسط autokhabari.ir