ام‌جی در جشنواره سرعت گودوود در انگلستان نسل جدید شاسی‌بلند HS را رونمایی کرده است. این خودرو کاملاً بر پایه رووی RX5 شکل گرفته که هم‌اکنون در چین عرضه می‌شود. در این دو خودرو، علاوه بر فرم کلی بدنه، حتی چراغ‌های جلو و عقب هم یکسان است. بااین‌حال، ام‌جی HS با سپر جلو و جلوپنجره منحصربه‌فرد، نمای اسپرت‌تری دارد. این کراس‌اوور جدید با 4,670 میلی‌متر طول و 1,890 میلی‌متر عرض، از لحاظ ابعاد بین تویوتا راوفور و هوندا CR-V قرار می‌گیرد. فاصلهٔ محوری 2,765 میلی‌متری HS جدید هم نسبت به نسل قبلی 45 میلی‌متر بیشتر شده است.

به لطف این رشد اندازه، کابین HS جادارتر شده و حالا صندوق باری با ظرفیت 507 لیتر را ارائه می‌کند. روی داشبورد خودرو هم نمایشگر دوتایی 12.3 اینچی به چشم می‌خورد. در این خودرو بسته به تیپ، امکاناتی مثل شارژر بی‌سیم گوشی، سستم صوتی با 8 بلندگو، دوربین 360 درجه و پکیج کمک‌راننده ارائه می‌شود. HS جدید با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود.

نسخه پایه بنزینی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 168 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که برای انتقال نیروی آن به چرخ‌های جلو گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. نسخه پلاگین‌هیبریدی هم به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 141 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با 207 اسب بخار قدرت مجهز است. به لطف این ترکیب، HS ظرف 6.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که یک پکیج باطری 24.7 کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن تا 120 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

نسل جدید HS قیمتی رقابتی دارد به‌گونه‌ای که قیمت نسخه بنزینی در انگلستان از 24,995 پوند و نسخه پلاگین‌هیبریدی از 31,495 پوند آغاز می‌شود. ام‌جی هم‌اکنون پذیرش سفارشان خرید این خودرو در بریتانیا را آغاز کرده و تحویل آن به خریداران را تا پایان ماه جاری شروع خواهد کرد.

source

توسط autokhabari.ir