پورشه پانامرا با دستیابی به زمان خارق‌العاده‌ی ۷ دقیقه و ۲۴.۱۷ ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ، رکورد جدیدی را در بخش خودروهای اجرایی این مسیر به نام خود ثبت کرد. خودروی رکورددار که فعلا از نام آن پرده‌برداری نشده، از پیشرانه‌ی هیبریدی V8 بهره می‌برد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو که در آستانه‌ی عرضه‌ی نهایی قرار دارد، از نظر امکانات تقریبا مشابه نسخه‌ی نهایی خواهد بود.

تنها تفاوت آن صندلی راننده‌ی مخصوص مسابقات و قفس ایمنی اجباری است که برای ثبت رکورد نصب شده‌اند.

پورشه جزئیات فنی پیشرانه را اعلام نکرده است، اما تأیید می‌کند که از سیستم تعلیق فعال جدید خود به نام “Active Ride” در این خودرو استفاده شده که پیش‌تر در اوایل سال جاری برای پانامرا معرفی گردیده بود.

پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رساند
پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رساند

پانامرای رکورددار که احتمالا با نام “توربو S E-Hybrid” به بازار عرضه خواهد شد، از لاستیک‌های ۲۱ اینچی میشلن Pilot Sport Cup 2 استفاده می‌کند که به طور خاص برای این خودرو ساخته شده‌اند.

همچنین، این خودرو به مجموعه‌ی آیرودینامیکی جدیدی از جنس فیبرکربن مجهز شده که شامل باله‌ی عقب قابل تنظیم نیز می‌باشد.

پورشه ادعا می‌کند این کیت بدنه ضمن کاهش نیروی بالابر در جلوی خودرو، نیروی چسبندگی (Downforce) را نیز افزایش می‌دهد، اما میزان دقیق آن را اعلام نکرده است.

با زمان ثبت شده‌ی ۷:۲۴ ثانیه، این پانامرای هیبریدی بیش از ۵ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی پانامرای توربو S و همچنین ۳ ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی، مرسدس-ای‌ام‌گ GT63 S چهار درب است.

البته لازم به ذکر است که سریع‌ترین سدان در این مسیر جهنمی (لقب پیست نوربرگ‌رینگ ) همچنان پورشه است، اما نه این پانامرا، بلکه پورشه تایکان توربو GT تمام برقی.

لارس کرن، راننده‌ی تست پورشه که این رکورد را به ثبت رسانده است
لارس کرن، راننده‌ی تست پورشه که این رکورد را به ثبت رسانده است

لارس کرن، راننده‌ی تست پورشه که این رکورد را به ثبت رسانده، در بیانیه‌ای گفت: عوامل متعددی از جمله پیشرانه، آیرودینامیک، شاسی، لاستیک‌های فوق‌العاده با عملکرد بالا از برند میشلن و به طور ویژه سیستم تعلیق فعال جدید پورشه در دستیابی به این زمان نقش داشته‌اند. سیستم تعلیق Active Ride باعث می‌شود خودرو در تمام لحظات به خوبی به جاده چسبیده باشد و عملکرد آن در پیچیدن و کنترل بدنه در سطح کاملا جدیدی قرار دارد.

شرکت پورشه اعلام کرده است که به زودی ویدیویی از این دور رکوردشکنی منتشر خواهد کرد. بی‌صبرانه منتظر دیدن آن هستیم.

لینک کوتاه نوشته

پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رساند