تولید محتوا
نوشته کندرا لانگلینیس
در سراسر پلتفرم‌ها، تقاضا برای محتوای مؤثرتر، جذاب‌تر و معتبرتر به سرعت در حال رشد است. پس سازندگان چگونه ادامه می دهند؟ تأثیر هوش مصنوعی بر فرآیند خلاقیت و اهمیت فرهنگی آنها چه خواهد بود؟ آیا فناوری نوظهور می تواند مرزهای خلاقیت انسان را دوباره تعریف کند؟
در کن، فرانسه، سازندگان برتر جهانی و رهبران بازاریابی برای یک سری پنل به میزبانی Adobe و Forbes گرد هم آمدند که به این سؤالات و سایر سؤالات مبرم پرداخته شد. در دومین پانل از سه پانل، با عنوان ایجاد محتوا در سرعت فرهنگ، شری فیلیپس، مدیر ارشد درآمد فوربس، بحثی را با سخنرانان زیر مدیریت کرد:

* استیون او، بازیگر، کمدین، شخصیت رسانه های اجتماعی و خالق ملت ویروسی
* موریتز بارتش، رئیس عملیات خلاق، آمریکا، TikTok
* Drea Okeke، خالق برتر فوربس، مجری و سخنران
* Lexie Riegelhaupt، رئیس بخش سرگرمی و بازاریابی فرهنگی، Adobe
در زیر، نکات برجسته بحث تاثیرگذار آنها را بررسی کنید، که برای طول و وضوح کمی ویرایش شده است.
س: کمی در مورد سابقه و کاری که انجام می دهید برایمان بگویید.
Drea Okeke: من یک تولید کننده محتوا هستم. اما، قبل از اینکه Drea سازنده محتوا باشم، Drea مهندس بودم. من مهندسی را شروع کردم و در یک کارخانه تولیدی کار کردم. مسئله این است که واقعاً مرا برآورده نکرد. آن شادی لازم را به من نداد، زیرا همیشه می‌دانستم که می‌خواهم تأثیر مثبتی بر مردم بگذارم، از شخصیت و شوخ طبعی‌ام برای ایجاد شادی به مردم [و استفاده از] جنبه خلاقم استفاده کنم. بنابراین، من فقط می‌گفتم: “خوب، کارم تمام شد، این کار را رها کردم، و به دنبال رویای خود خواهم بود و یک تولید کننده محتوا تمام وقت خواهم بود.” هر چقدر هم که جالب به نظر می رسد – سخت بود، زیرا من والدین سختگیر نیجریه ای دارم. اگر چیزی در مورد والدین مهاجر می‌دانید، می‌گفتند: «چی کار می‌کنی؟ این چه خلاقیتی است؟ این دنیای خلاقانه ای که در آن هستید چیست؟» اما، من آن را انجام دادم. من از بسیاری از تاکتیک های مهندسی استفاده می کنم که می دانم، مانند تفکر استراتژیک، حل مسئله، درک الگوریتم ها. اما مهمتر از آن، من می‌خواهم محتوایی ایجاد کنم که دوستش دارم و با من طنین انداز شود.
استیون هی: من یک خالق طرح های کمدی و یک بازیگر چینی-ایرلندی هستم. [من] والدین آسیایی دارم. مهندس یا وکیل انتخاب من بود – یا دکتر. اما، خنده دارو است—بنابراین به پدرم می گویم که این مدرسه پزشکی است، و او مرا باور می کند. من به عنوان یک بازیگر شروع کردم، و سپس به ایجاد ویدیو در یوتیوب با شیوع همه گیر ادامه دادم. و ناگهان همه چیزهایی که می‌دانستم از بین رفت: دیگر خبری از تست‌های بازیگری، شغل‌هایی که در مکث رزرو کرده بودم، کارگاه‌های آموزشی، تئاتر و فیلم‌برداری. بنابراین، تصمیم گرفتم در خانه بمانم. من عاشق هنر یوتیوب شدم، نه تنها به عنوان ساخت ویدیو، بلکه به عنوان یک بازی بسیار فنی، داده و علم محور که باید آن را بازی کنید [با سؤالاتی مانند] «چگونه حفظ را از 50٪ به بهینه کنم. 80 درصد؟ چگونه می توانم کلیک را از 9٪ به 12٪ بهینه کنم؟ به طور طبیعی، به هر حال که از طرفداران پر و پا قرص ریاضی بودم، واقعاً به آن علاقه مند شدم. … اکنون، من یک خالق طرح های کمدی با ۲۶ میلیون دنبال کننده هستم، که هر ماه ۲۰۰ میلیون بازدید ایجاد می کنم، و من هیجان زده هستم که ارزش خود را با شما دوستان به اشتراک بگذارم.
Lexie Riegelhaupt: من رهبری بازاریابی فرهنگی و سرگرمی را در Adobe بر عهده دارم. بزرگترین چیزی که ما سعی در کشف آن داریم این است که چگونه تأثیری را که Adobe بر جهان می گذارد از طریق سازندگان ایجاد کنیم. بنابراین، Adobe ابزارهایی را ارائه می‌کند که به مردم کمک می‌کند داستان خود را بگویند، و ما واقعاً به آن داستان‌سرایان در جهان نیاز داریم که بگویند: “این کاری است که من انجام داده‌ام، این روشی است که انجام داده‌ام، اینگونه است که دیگران می‌توانند آن را انجام دهند. در اینجا این است که چگونه من فضا را برای دیگران ایجاد می کنم تا یک پلت فرم داشته باشند. ما این کار را از طریق مشارکت‌های استعدادی انجام می‌دهیم. مردم، و همچنین نحوه به اشتراک گذاشتن نحوه استفاده از ابزارها، و هک ها و نکات و ترفندهایی که در طول یک سال و نیم گذشته پیدا کرده ایم که سازندگان در هر محصولی بهترین کار را انجام می دهند آنها حقیقت خود را می گویند، اما به همان زبانی که همه سازندگان دیگر هستند.
موریتز بارتش: فکر می‌کنم در چند سال گذشته، یکی از چیزهایی که در TikTok به صورت داخلی با داده‌های خود بارها و بارها متوجه شده‌ایم این است که ویدیوهای تحت رهبری سازندگان بهترین نتایج را برای تبلیغ‌کنندگان به ارمغان می‌آورند، و این هم قیف بالایی برای نام تجاری و همچنین قیف پایین تر. در عین حال، بسیاری از برندها، به خصوص در ابتدا، عادت به همکاری با سازندگان نداشتند. … تیم من اساساً طرف تبلیغ کننده را با طرف سازنده مطابقت می دهد. بنابراین ما سعی می‌کنیم بهترین راه‌حل، بهترین خالق را برای هر برند و نیازهای تجاری آن‌ها پیدا کنیم. ما مجموعه‌ای از محصولات را توسعه داده‌ایم که می‌توانند این کار را انجام دهند… و انجام این مسابقات واقعاً هیجان‌انگیز است.
س: 24 ​​ساعت در روز، هفت روز هفته وجود دارد. بنابراین چگونه ابزارهای [AI] به سازندگان کمک می کنند تا خلق کنند؟
Drea Okeke: وقتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنم، سعی می‌کنم به این فکر کنم که چگونه می‌توانم زمان بیشتری برای خودم ایجاد کنم و کاری را که دوست دارم انجام دهم – که خلاق بودن است. … وقتی صحبت از نوشتن دقیق به میان می آید، شاید اگر برای مذاکره به برندی ایمیل بزنم، بتوانم از هوش مصنوعی استفاده کنم تا حرفه ای تر به نظر برسم. من می توانم از هوش مصنوعی برای کپی رایتینگ استفاده کنم. نمی‌توانم تعداد ویدیوهایی را که پست نکرده‌ام به شما بگویم، زیرا نتوانستم عنوان مناسبی برای آن پیدا کنم. … یا حتی برای ویرایش. ابزارهای هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که می‌توانند ویدیوهای طولانی شما را بگیرند و آن‌ها را به شکل کوتاه تبدیل کنند. حالا، اگر در همان روزی که سعی می‌کردم یوتیوب‌بر شوم، این را داشتم، بسیار موفق‌تر می‌شدم، زیرا ویرایش آن خیلی طول کشید. بنابراین، هوش مصنوعی را به عنوان یک برگه تقلب، به عنوان دستیار خود در نظر بگیرید. …
همه از هوش مصنوعی می ترسند، اما من آن را آینده می بینم و من سس مخفی برندم هستم. هوش مصنوعی هرگز نمی تواند شخصیت من را داشته باشد. برایم مهم نیست که چقدر آن را تمرین می کنم، هرگز نمی تواند آن را داشته باشد. اما، چیزی که می‌توانم آن را آموزش دهم تا به من کمک کند، کاهش استرس ناشی از کارهای خسته‌کننده‌ای است که انجام دادنشان طول می‌کشد، بنابراین می‌توانم زمان بیشتری را صرف خالق بودن کنم.
استیون هی: این خیلی درست است. هوش مصنوعی برای من توانایی است. این توانایی است، مانند آنچه انقلاب صنعتی برای آهنگران بود. این همان کاری است که نرم افزار ویرایش موسیقی برای موتزارت [می توانست] باشد. این چیزی است که ما را قادر می سازد کاری را انجام دهیم که قبلاً صدها نفر را می گرفت. حتی هنر ما در ساخت ویدیو. اکنون، هر یک از ما می‌توانیم گوشی‌های خود را بیرون بیاوریم و ویدیو بسازیم، و صدها ویدیو بدون هیچ هزینه‌ای می‌سازیم. این توانایی است، [که] به من این آزادی را می دهد که صدها ویدیو بسازم و کاردستی را تقویت کنم. …
و اکنون، Adobe آن را با Photoshop [و] Generative AI وارد سطح جدیدی می کند. این دیوانه است. این را به پیکاسو نشان دهید، هدف من این است. این توانایی در دستان همه ماست که بسیار قدردان آن هستم.
بازیگر، کمدین، شخصیت رسانه های اجتماعی و خالق Viral Nation، استیون او در یک میزگرد به میزبانی Adobe و Forbes در کن، فرانسه شرکت می کند.
adobeQ: موریتز، TikTok واقعاً یک پلت فرم فناوری است و شما بچه ها این توانایی را [به] سازندگان می دهید. چه چیزی می بینید که اینقدر هیجان انگیز است؟ در حال حاضر بیشتر به چه چیزی علاقه دارید؟
موریتز بارتش: اول از همه… کارایی. ما 24 ساعت در روز داریم، منهای خواب، منهای چیزهای دیگر، که مدت زمانی را که سازندگان می‌توانند صرف خلق کنند، محدود می‌کند. ما می‌خواهیم آن را گسترش دهیم، و می‌خواهیم بتوانیم به آنها فرصتی بدهیم تا ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر شخصیت‌های واقعی آنها داشته باشند، [که می‌تواند] در شب، حتی زمانی که می‌خوابند، به طور بالقوه کار کند.
بنابراین، یکی کارایی است. دیگری در حال گسترش است. زیرا در حال حاضر، اگر به همه سازندگان در TikTok فکر کنید، اساساً یکی از محدودیت‌ها زبان است. من چند هفته پیش با یک سازنده در آرژانتین صحبت کردم، و او گفت: “هی، یکی از کارهایی که من واقعاً می خواهم انجام دهم این است که برای مخاطبان آمریکایی جذاب باشم”، زیرا پتانسیل درآمد بسیار بالاتر است. اما، با توجه به اینکه تمام محتوای او اسپانیایی و در واقع اسپانیایی آرژانتینی است، به نوعی محدود به آن کشور است. اکنون، وقتی هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند دوبله هوش مصنوعی را که بخشی از مجموعه محصولات سمفونی TikTok ما است، وارد می‌کنید، می‌توانید از مرزهای زبان فراتر بروید—زیرا اکنون، تا زمانی که محتوای شما جذاب است، اساساً مخاطب جهانی واقعی دارید. من فکر می‌کنم این واقعاً در گسترش دامنه دسترسی بسیاری از سازندگان در سطح جهانی بسیار قدرتمند است.
س: ما در مورد چند شراکت جالب صحبت کردیم. در مورد لحظه‌ای صحبت کنید که می‌گفتید: “اوه، بالاخره درست متوجه شدم.” وقتی تازه ضربه زد.
استیون او: من اصالت را در یک سرویس یا محصولی که واقعاً از آن استفاده می‌کنم، پیدا می‌کنم و واقعاً دوستش دارم – این بهترین ترکیب است. … من فکر می کنم همکاری هایی که در آن اصالت می درخشد، و در فروش منحل می شود – این دیگر به عنوان یک فروش ظاهر نمی شود، بلکه به عنوان یک چیز واقعی است – این ها بهترین کار می کنند.
Drea Okeke: وقتی من از قبل برند را دوست دارم، صحبت کردن در مورد آن برای من بسیار بسیار آسان است. من فکر می‌کنم یک چیز واقعاً خوب که برندها باید به آن نگاه کنند، مشارکت‌های بلندمدت به جای یکباره است. وقتی با یک برند همکاری طولانی مدت دارم، فالوورهایم می‌بینند: “خوب، این برندی است که او دوست دارد، به آن اعتماد دارد، او واقعا دوست دارد.” و هر بار که به من فکر می کنند، به آن برند فکر می کنند. هر بار که به آن برند فکر می کنند، به من فکر می کنند. [برندها باید] از نقاط قوت سازندگان محتوا استفاده کنند. من دوست ندارم زمانی که یک برند اینگونه می گوید: “این چیزی است که ما می خواهیم. ما نیاز داریم که این کلمه را بگویید، این زبان جدید که ما ساخته ایم. این بهترین استراتژی بازاریابی است، فقط برای ما انجامش دهید.” [می‌خواهم بپرسم] این خالق به چه دلیل شناخته شده است؟ اگر او مانند من به مصاحبه معروف است، چرا او را برای مصاحبه مطبوعاتی بیاورید؟ و ممکن است خیلی بیشتر از این پیش برود زیرا وقتی دنبال کنندگان ما می بینند که یک برند واقعاً برای نقاط قوت ما با ما کار می کند، آنها واقعاً حتی بیشتر به هم متصل می شوند و داستان سرایی یکپارچه و آسان تر است.
دریا اوکه، خالق، مجری و سخنران برتر فوربس، طی یک میزگرد توسط Adobe و Forbes در کن، فرانسه، به مخاطبان خطاب می کند.
adobeQ: ایجاد این اعتماد، نه تنها با برندها و شرکا، چیزی است که به دنبال کنندگان شما می درخشد. … آیا این می تواند به مناطق دیگر کشیده شود؟ به نوعی از همه طرف وارد می شود، درست است؟
Lexie Riegelhaupt: سازندگان محتوا در این مرحله کانال های رسانه ای هستند. شما از آنها به عنوان توزیع استفاده می کنید، از آنها برای دسترسی به مخاطبان استفاده می کنید. شما با آنها در مورد چگونگی ایجاد محتوا برای زنده در کانال های ما صحبت می کنید. بنابراین، من فکر می کنم شما فقط باید به طور متفاوت در مورد آن فکر کنید. همچنین، یک چیز که من سعی می کنم فرمول آن را پیدا کنم: چگونه بدون حضور در تلفن شما زندگی می کند. اتفاقات چیست؟ چه محتوایی، مثل یک سریال اصلی، می توانید بسازید؟ چه کالایی می توانید درست کنید؟ چه چیزهای مختلفی را می‌توانید بیاورید تا در اطراف هر سازنده محتوایی که با آن کار می‌کنید 360 عدد وجود داشته باشد؟ سپس، نه تنها معتبرتر است، بلکه شما یک اکوسیستم دارید که می توانید به آن تکیه کنید و واقعاً کشف کنید. و به نظر من، این واقعاً مهم است، به خصوص زمانی که شما سازندگان بلندمدتی را وارد می کنید که واقعاً می خواهید با آنها شریک شوید. گفتن “ببین، ما داریم محیطی در اطرافت می سازیم. ما به تو اعتماد داریم و تو هم به ما.”
موریتز بارتش: در TikTok… وقتی با برندهای خود صحبت می کنیم، آن را «شجاعت خلاقانه» می نامیم. چرا این شجاعت است؟ زیرا، ما به برندها می گوییم که برای ایجاد این روابط بلندمدت، برای موفقیت آمیز کردن روابط سازنده، باید تا حدی از کنترل خود را کنار بگذارند. آنها باید بپذیرند که سازندگان مخاطب خود را بهتر می شناسند. … [زمانی که] همان سازنده چیزی را دو بار پست می‌کند – یک بار دقیقاً دستورالعمل‌های برند را دنبال می‌کند و سپس آن را با پیام‌های خود برای مخاطبان خود پست می‌کند – [این دومی] تقریباً همیشه عملکرد بسیار بهتری دارد. بنابراین این چیزی است که ما سعی می کنیم مارک ها و تبلیغ کنندگان خود را به آن متمایل کنیم.
س: فکر می کنید هوش مصنوعی سال آینده در جشنواره کن چگونه خواهد بود؟
Drea Okeke: من مشتاقانه منتظر گسترش بیشتر مجموعه سازندگان با بسیاری از سازندگان جدید هستم که می توانند با همه این ابزارهای مختلف هوش مصنوعی کارآمدتر باشند. … درهای بیشتری را می توان با همه این ابزارها باز کرد. خالقی که ممکن است آنقدر پول نداشته باشد، می‌تواند از صفر شروع کند، بدون هیچ چیز – و چیزی عظیم خلق کند. بنابراین، من مشتاقانه منتظر خلاقیت بیشتر با ویرایش ها و سازندگان بیشتر هستم، زیرا فضای زیادی برای همه ما وجود دارد.
استیون هی: من مشتاقانه منتظرم که [AI] یکی از بزرگترین نقاط دردناک من را حل کند، و مطمئن هستم که هر سازنده ای این کار را دارد، و این مقیاس خروجی است. برای من و توانایی های کنونی ام نمی توان خواسته مخاطبانم را برآورده کرد. هر روز مثل این است که «ویدیو بعدی کی است؟ ما بیشتر می خواهیم، ​​بیشتر به ما بده.» انجام همه کارها – از نویسندگی، دکور، فیلمبرداری، تدوین – حتی اگر 20 نفر در تیمم داشته باشم، باز هم نمی تواند خواسته ها را برآورده کند. بنابراین من مشتاقانه منتظر توانایی‌هایی هستم که هوش مصنوعی برای همه به ارمغان می‌آورد، و در نهایت این نقطه درد را کاهش می‌دهد، و ما را قادر می‌سازد تا در واقع محتوای کافی ایجاد کنیم تا مخاطبان از آن لذت ببرند.
موریتز بارتش: چیزی که من واقعاً منتظر 12 ماه آینده هستم… این است که چگونه [ابزارهای هوش مصنوعی] به شما کمک خواهند کرد، و [توانایی] دیدن نتایج آن. این که می‌توانید بگویید، “هی، ببین، در اینجا چند مطالعه موردی جالب از سازندگانی که از هوش مصنوعی Generative استفاده می‌کنند وجود دارد که در این کمپین‌ها به من کمک زیادی کرده است.”
Lexie Riegelhaupt: من فکر می کنم آنچه که ما اکنون به آن نگاه می کنیم این است که [AI] در واقع چگونه در جهان زندگی می کند. این همه چیز از خلاقیتی است که در سراسر کاخ (در کن) می بینید. شما قرار است آن را در فیلم ببینید، آن را در تمام رسانه ها خواهید دید. و من فکر می کنم، برای کن به طور کلی، من هیجان زده هستم که واقعاً احساس می کنم به محتوا بازگشته است، دوباره به ایده ها بازگشته است. چند سالی در کن بود که بسیار بر فناوری تبلیغات متمرکز بود، زیرا این همان چیزی بود که برای ساختن جاده‌ها برای رساندن ما به جایگاه امروزی نیاز داشتیم. اما اکنون، استریمرها اینجا هستند، محتواست. این در مورد ایده ها است، و چه کسی در پشت آن اشتیاق دارد. من فکر می کنم این چیزی است که به طور کلی در مورد این صنعت بسیار هیجان انگیز است. ما واقعاً داریم به ایده بزرگ یعنی خلاقیت برمی گردیم. امیدوارم فایرفلای آن چیزی باشد که آن را تسریع می کند.
Adobe

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط autokhabari