چهار کوپهٔ پرفورمنس قدرتمند از آلمان، ژاپن و آمریکا به مصاف یکدیگر رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از همه سریع‌تر خواهد بود.

اکستریم VX اکستریم VX

نسل جدید مرسدس AMG GT به دلایلی مثل افزایش وزن و کاهش خشونت نسل قبلی موردانتقاد قرار گرفته است. علاوه بر این، تجهیز این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به مذاق خیلی از علاقه‌مندان به رانندگی خوش نیامده است. GT جدید همچنین در مسابقات درگ با رقبای مستقیم خود مثل پورشه ۹۱۱ هم چندان موفق عمل نکرده است. حال این کوپهٔ اسپرت جدید آلمانی به مصاف دو رقیب بسیار قدیمی‌تر و ارزان‌تر رفته تا شاید بتواند کمی از سنگینی بار انتقادات کم کند. در این رقابت همچنین نسل قبلی AMG GT هم حضور دارد.

کوپهٔ مرسدس با نسخهٔ GT63 خود در اینجا حضور دارد که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. نمونه‌ای که از نسل قبلی این خودرو در اینجا حضور دارد یک AMG GT S مدل ۲۰۱۷ است. زیر کاپوت این خودرو هم همان پیشرانهٔ ۴ لیتری نسل جدید قرار دارد ولی در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین نیروی موتور هم در این خودرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

یکی از رقبای اصلی کوپه‌های مرسدس در این درگ، نیسان GT-R است یعنی خودرویی که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد. این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در آخر هم به شورلت کامارو ZL1 می‌رسیم که اساساً خودرویی متعلق به سال ۲۰۱۵ است و تولید آن‌هم مثل GT-R به پایان رسیده است. ZL1 به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است تا قوی‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین عضو گروه لقب گیرد.

در این ویدئو، خودروها به‌صورت دوبه‌دو باهم مسابقه می‌دهند. ابتدا دو خودروی محرک عقب جمع یعنی AMG GT S و کامارو ZL1 به مصاف هم می‌روند و سپس نیسان GT-R و AMG GT63 در برابر هم قرار می‌گیرند که هردو چهارچرخ محرک هستند. رقابت کامارو و مرسدس بسیار نزدیک بود و به ترتیب زمان‌های ۱۱.۶ و ۱۱.۵ ثانیه را ثبت کردند که اختلاف بسیار اندکی است خصوصاً وقتی اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری بین دو خودرو را در نظر بگیریم. رقابت بین کوپه‌های چهارچرخ محرک نیز بسیار نزدیک بود و GT-R با تایم ۱۱.۲ ثانیه و GT63 با ۱۱.۱ ثانیه نیز یک‌دهم ثانیه باهم فاصله داشتند. این یعنی GT63 جدید ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از AMG GT S قدیمی شده اما هنوز هم با کوپهٔ سالخوردهٔ نیسان فقط یک‌دهم ثانیه اختلاف دارد.

مشخصات فنی

مرسدس AMG GT S مرسدس AMG GT63 نیسان GT-R شورلت کامارو ZL1
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۶۳۳ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۷۸ کیلوگرم ۱۹۵۰ کیلوگرم ۱۷۸۳ کیلوگرم ۱۷۶۲ کیلوگرم
قیمت ۱۱۱ هزار دلار ۱۸۰ هزار دلار ۱۰۱ هزار دلار ۷۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

source

توسط autokhabari.ir