در سخنرانی سالانه 2024 لِی جون، بنیان‌گذار کمپانی شیائومی که شب گذشته برگزار شد، شیائومی خودروی پروتوتایپ تمام کربنی SU7 اولترا را به طور غافل‌گیرکننده‌ای رونمایی کرد. SU7 Ultra اولین خودرویی است که به موتورهای HyperEngine V8s جدید شیائومی مجهز شده است.

مشخصات فنی شیائومی SU7 اولترا

پروتوتایپ شیائومی SU7 اولترا با سه موتور توسعه‌یافته توسط شیائومی، شامل دو موتور V8s و یک موتور V6s، حاضر شده که حداکثر توان آن 1548 اسب‌بخار خواهد بود و حتی از خودروهای لوکس اسپرت با بالاترین توان مانند بوگاتی شیرون با توان 1479 اسب‌بخار نیز فراتر می‌رود.

موتور HyperEngine V8s توسعه‌یافته توسط شیائومی حداکثر سرعت 27200 دور در دقیقه، حداکثر توان 578 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 635 نیوتن‌متر را دارد و قدرتمندترین موتور برقی تولید شده توسط این شرکت مستقر در پکن است. علاوه‌براین، شیائومی SU7 اولترا مجهز به باتری Qilin 2.0 با توان بالا از CATL است، که مخصوص مسابقات طراحی شده و حداکثر خروجی آن 1330 کیلووات است. حتی با شارژ 20% باتری می‌تواند 880 کیلووات قدرت تولید کند.

جالب است که باتری‌های Qilin از CATL از نوع فسفات آهن (LFP) هستند. SU7 اولترا با شارژ 897 ولت و پشتیبانی از نرخ شارژ 5.2C، به این معنی است که خودرو می‌تواند در کمتر از 12 دقیقه شارژ شود.

از نظر ترمز، این خودرو به کالیپرهای ترمز AP Racing با عملکرد بالا مخصوص مسابقات مجهز شده، که شامل کالیپرهای ثابت فورج شش پیستونه در جلو و عقب و لنت‌های ترمز مسابقه‌ای است، که می‌توانند دمای بالای 800 درجه را تحمل کنند. تحت شرایط ترمز کامل، این خودرو می‌تواند کاهش سرعتی بیش از 2.36G ارائه دهد، در واقع برای توقف خودرو از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها نیاز به 25 متر دارد.

شیائومی SU7 الترا می‌تواند از 0 تا 100 کیلومتر برساعت را در تنها 1.97 ثانیه و از 0 تا 200 کیلومتر برساعت را در تنها 5.97 ثانیه طی کند و به سرعت حداکثر 300 کیلومتر برساعت تنها در 15 ثانیه دست یابد. حداکثر سرعت گزارش شده 350 کیلومتر برساعت بوده و وزن خودرو کمتر از 1900 کیلوگرم است.

شیائومی هدف دارد رکورد جدیدی در کلاس سدان الکتریکی چهار در در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت کند. در حال حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در پیست نوربورگ‌رینگ، فولکس‌واگن ID.R با زمان پیست 6:05.336 دقیقه است. سریع‌ترین خودروی الکتریکی چهار در در پیست نوربورگ رینگ، پورشه تایکان توربو GT با زمان پیست 7:07.55 دقیقه است. این شرکت هدف دارد در ماه اکتبر، این رکورد را در پیست افسانه‌ای نوربورگ‌رینگ بشکند.

مشخصات ظاهری شیائومی SU7 اولترا

طراحی شیائومی SU7 اولترا به طور قابل توجهی از SU7 استاندارد متفاوت و دارای بال عقب کربنی بزرگی است، که می‌تواند تا 2145 کیلوگرم داون فورس را ایجاد کند. سایر قسمت‌های خودرو نیز برای ساختار آیرودینامیک بهتر اصلاح شده‌اند، از جمله اضافه کردن دو دریچه بزرگ جلویی و بزرگ‌تر کردن اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی.

ابعاد خودرو 5260/2064/1406 میلی‌متر با فاصله محورهای 3000 میلی‌متر است. شیائومی SU7 اولترا به دلیل داشتن کیت بدنه عملکردی خود، نسبت به SU7 استاندارد پهن‌تر و بلندتر است، در حالی که فاصله محورها یکسان است.

در حال حاضر، شیائومی تنها مدل استاندارد SU7 را در چین به فروش می‌رساند. خودروهای الکتریکی با تمرکز بر پرفورمنس چینی‌ها در حال حاضر شامل زیکر 001 FR با توان 1247 اسب‌بخار و بی‌وای‌دی یانگ وانگ U9 با توان 1287 اسب‌بخار هستند. هنوز مشخص نیست که آیا SU7 Ultra روزی برای تردد شهری تأیید خواهد شد یا نه، اما با 1578 اسب‌بخار قدرت و حداکثر سرعت 350 کیلومتر برساعت، کاملاً از مدل‌های ذکر شده فراتر رفته و به عنوان سریع‌ترین خودروی چهار در جهان شناخته می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir