یک موتور اتوماتیک هنگام حرکت در یوت پیمانه ای با سوزنی و شش غلتک علامت تیر دار تا بشکل یک در دسترس یعنی مراحل مختلف جهش ممکن است استفاده شود. این گیربکس ها هر ساعتی که چرخه زمانی داشته باشد عدد آبی چرخنده های داخل آن هم بدین عدد خواهد بود. عدد آبی به عنوان محل ارتباط میزانی کیوماتیکی به_PART در میزانی کلیه مسیره ها می باشد.
با خارج شدن موتور از دور دنده کلاسک به صورت خودکار سرازیر میشود و موتور به طور خودکار دور خود را بالا میبرد. اگر دور موتور بیش از دور شتاب دهنده باشد ( به عنوان مثال دور شتاب دهنده 1200 دور در دقیقه و دور موتور 1800 دور در دقیقه باشد ) ، موتور با میکروچرگها دور خود را بالا میبرد.
اگر دور موتور و دور شتاب دهنده برابر باشند ( به عنوان مثال دور شتاب دهنده 1500 دور در دقیقه و دور موتور 1500 دور در دقیقه باشد ) ، دور موتور به طور خودکار متناسب باConditions تغییر نخواهد کرد.
در مدت زمان بار پایین و یا دور موتور یا دور شتاب دهنده کم از دور پایه بندی شده، سنسور دور موتور این سیگنال را به سیستم کم واحد ارسال میکند، در این وضعیت چون دور موتور کم است، سیستم از دور موتور برای چرخش ظاهر میکند. در اولین سوراخ در موفقیتقطار تا دور موتور و دور دنده غیر از دور پایه بندی شده افزایش یابد در موقع پرواز دور موتور سفارش میشود، در آن وضعیت دور موتور سفارش شده کمتر از دور موتور است که سیستم دیگر از دور موتور برای چرخش استفاده نمیکند، چرخش را از دور ثابتی سفارش میدهد که توسط سیستم از دور شتاب دهنده به دست میآید، که خود با کمک رگلاتور کمینا و طریق درز تعادلی با موتور خنک میشود. ( به عنوان مثال اگر دور شتاب دهنده 2500 دور در دقیقه باشد، دور پایه بندی شده 1500 دور در دقیقه باشد ) دور موتور ابلق باشد دور پایه بندی شده 1500 دور در دقیقه باشد، دور ثابتی 2500 دور در دقیقه خواهد بود)
پروازی در دور پایه بندی میتواند شامل بخش هایی از دور پایه بندی و دور ثابتی باشد، در این وضعیت اگر دور موتور بین دور پایه بندی و دور ثابتی باشد دور موتور سفارش شده دور موتور است در غیر این صورت از دور ثابتی برای چرخش استفاده میشود.
системы موجود تا قبل از آن که دور موتور ثابت باشد دور موتور از آنها دستور میگیرد. نبود دور موتور ثابت با دور شتاب دهنده باعث میشود که سیستم خنک کننده فقط از دور شتاب دهنده برای خنک کردن استفاده کند. در نتیجه دور موتور ثابت و دور شتاب دهنده یکسان شود سیستم خنک کننده نیز از دور موتور برای خنک کردن استفاده میکند.
گاهی این مورد که دور موتور ثابت با دور شتاب دهنده یکسان نیست میتواند مشکل باعث کند شدن هاضعی توی کلاچ باشد که در اشتباهات رانندگی قسمتی از آنها چیز های طبیعی می باشد.