آئودی A6 جدید که به خودرویی الکتریکی تبدیل شده است، با قدرتی از ۲۸۶ تا ۵۵۰ اسب بخار و قیمت پایه ۷۵,۶۰۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX

تلاش‌های اولیهٔ آئودی در زمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی روی کراس‌اوورها متمرکز بود اما این برند لوکس آلمانی حالا به دنبال تنوع بخشیدن به مدل‌های الکتریکی خود است. در همین راستا، نسل جدید A6 به خودرویی الکتریکی تبدیل شده است که در نسخه‌های اسپرت‌بک و آوانت (استیشن) تولید خواهد شد. این خودرو روی پلت‌فرم PPE ساخته شده که در Q6 E-Tron و پورشه ماکان جدید هم به کار رفته است.

The New Audi A6 Is Electric

ازآنجایی‌که این روزها چراغ‌های جلوی دوقسمتی به مد محبوب طراحی خودرو تبدیل شده‌اند، آئودی هم در A6 جدید با چراغ‌های اصلی که به شکل نوارهایی زیر دی‌لایت‌های باریک کار شده‌اند، از این مد پیروی کرده است. در نسخهٔ اروپایی همچنین بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده می‌شود اما در آمریکا به دلیل ممنوعیت قوانین، آینه‌های سنتی ارائه خواهد شد. برای این خودروی الکتریکی جدید همچنین دستگیره‌های در مخفی در نظر گرفته شده که نمای شیک‌تری به پروفیل جانبی خودرو بخشیده است.

با توجه به اینکه A6 جدید پسوند اسپرت‌بک دارد، از لحاظ فنی یک خودروی لیفت‌بک با در صندوق کاربردی‌تر است. آئودی برای این خودرو ضریب درگ ۰.۲۱ Cd را اعلام کرده که آن را به آیرودینامیک‌ترین خودروی تاریخ این شرکت تبدیل می‌کند اما این عدد مختص نمونه‌هایی است که آینه‌های جانبی دوربینی مجهز هستند و ضریب درگ در نسخهٔ استیشن هم به ۰.۲۴ Cd می‌رسد.

A6 E-Tron در داخل شباهت زیادی به نسل جدید A5 دارد زیرا در اینجا هم صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر ۱۰.۹ اینچی برای سرنشین را می‌بینیم. این خودرو در بازار آمریکا در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه که محرک عقب است، از یک موتور الکتریکی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت در عقب استفاده می‌کند و ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در نسخهٔ میانی که پسوند کواترو دارد، یک موتور الکتریکی هم به محور جلو اضافه می‌شود و علاوه بر فراهم کردن سامانهٔ چهارچرخ محرک، مجموع خروجی را به ۴۲۸ اسب بخار می‌رساند. شتاب صفرتاصد این نسخه ۴.۵ ثانیه است.

نسخهٔ پرچم‌دار هم که S6 E-Tron نام دارد، از ۵۰۳ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که هنگام استفاده از لانچ کنترل این عدد به‌طور موقت به ۵۵۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. به لطف این نیرو، سدان الکتریکی قدرتمند آئودی ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. هر سه نسخه از یک پکیج باطری مشترک ۹۴.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که از قابلیت شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلوواتی برخوردار است و از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۲۱ دقیقه شارژ می‌شود.

شعاع حرکتی نسخهٔ محرک عقب در مدل اسپرت‌بک طبق معیارهای WLTP اروپا ۷۵۰ کیلومتر اعلام شده که این رقم در مدل آوانت به خاطر آیرودینامیک ضعیف‌تر به ۷۲۰ کیلومتر کاهش میابد. همان‌طور که انتظار می‌رود، به دلیل باطری یکسان، نسخهٔ قدرتمند S6 برد کمتری دارد که ۶۷۰ کیلومتر برای اسپرت‌بک و ۶۴۰ کیلومتر برای آوانت خواهد بود. نسخهٔ میانی کواترو هم با هر بار شارژ کامل در نسخهٔ اسپرت‌بک می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این سه نسخه، در بازار اروپا یک نسخهٔ محرک عقب ضعیف‌تر هم با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و باطری کوچک‌تر ۷۸ کیلووات ساعتی هم ارائه می‌شود که بردی ۶۱۰ کیلومتری دارد.

قیمت آئودی A6 E-Tron در اروپا در نسخهٔ محرک عقب ۳۶۷ اسب بخاری از ۷۵,۶۰۰ یورو آغاز می‌شود و به ۱۰۱,۱۵۰ یورو برای S6 E-Tron می‌رسد. فروش این خودرو در قارهٔ سبز از سپتامبر امسال آغاز خواهد شد. معرفی A6 الکتریکی به معنای پایان کامل A6 درون‌سوز نخواهد بود زیرا این خودرو در نسل بعدی به A7 تغییر نام خواهد داد. این استراتژی نام‌گذاری جدید آئودی است که اعداد زوج را برای مدل‌های الکتریکی و اعداد فرد را برای مدل‌های درون‌سوز در نظر گرفته است. مطابق همین استراتژی، به‌تازگی A5 جدید هم جایگزین A4 شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

source

توسط autokhabari.ir