ایرج زمانی‌فرد در خصوص سهم تایرهای تولید داخل در تامین نیاز خودروسازان داخلی عنوان کرد: «صددرصد نیاز خودروسازان داخلی به تایرهای سواری و ۲۰درصد نیاز خودروسازان تجاری به تایرهای سنگین از طریق تولیدات داخل تامین می‌شود.»

وی درباره تامین نیاز خودروسازان داخلی به تایرهای پرمصرف ۱۳ و ۱۴ اظهار کرد: «درحال‌حاضر رینگ۱۳ تنها برای محصول وانت گروه سایپا مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور خاص توسط شرکت صنایع لاستیک یزد تولید و سایز ۱۴ نیز کاملا توسط تایرسازان داخلی تامین می‌شود.»

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا توقف خودروهای قدیمی خودروسازان تغییری در تیراژ تولید تایرهای خودروهای مربوطه ایجاد کرده است، یادآور شد: «معیار تایرسازان برای تیراژ تولید، میزان تقاضای بازار است و امروز نیاز بازار افترمارکت تایر سایز پرایدی بیش‌از زمان تولید این خودرو است؛ بنابراین شرکت‌های تایرساز با توجه به افزایش تقاضا در بازار افترمارکت، تولید تایر خودروهایی را که تولید آنها از سوی خودروساز متوقف شده است، افزایش داده‌اند.»

زمانی‌فرد در پایان به عدم پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان تایر ازسوی خودروسازان اشاره کرد و گفت: «خودروسازان با تاخیر در پرداخت مطالبات تایرسازان که به دلیل کمبود نقدینگی در یک‌سال منتهی‌به تیرماه ۱۴۰۳ بوده فشار زیادی را به تایرسازان وارد کرده است. متاسفانه مطالبات مجموعه شرکت‌های تایرساز که باید براساس قرارداد ۱۲۰ روزه پرداخت می‌شد، اکنون طی ۲۵۰ تا ۳۰۰روز پرداخت می‌شود.»

source

توسط autokhabari.ir